بررسی مزایای خرید دستگاه سنگ شکن

سنگ شکن از مهمترین تجهیزات در صنعت و معدن محسوب می شوند که اغلب به عنوان سنگ شکن اولیه در معادن کاربرد دارند. این سنگ شکن برای اجرای عملیات خردایش سنگ ها در ابتدای پروسه سنگ شکنی و فرآوری مواد معدنی و شن و ماسه مصرف می گردد، این سنگ شکن ها به علت  قرار داشتن در معرض سایش به صورتی خاص طراحی شده اند .شمن اینکه جنس این مواد از فولاد منگنز دار می باشد که منجر به افزایش عمر قطعات و کاهش استهلاک ناشی از کارکرد دستگاه می گردد. دستگاه سنگ شکن جهت استفاده در معادن و کارخانه‌های مختلف تولید می گردد. قطعات هیدروکن  شامل قطعات سازنده دستگاه هیدروکن و چندین قطعه است که در هماهنگی با یکدیگر عمل می نماید. امروزه می توان انواع توری سرند وچکش کوبیت ۱۸۰ و بغل بند ۲۵×۲۵ نافی دار را از مراکز معتبر تهیه نمایید. حجم تولید فرآورده در این دستگاه، از دستگاه‌های سنگ شکن بسیار بیشتر می باشد.

نحوه عملکرد برای خرید سنگ شکن

در زمان عملیات اصلی سنگ شکن، سنگ‌ها بین دو فک موجود در دستگاه قرار می گیرد که  تحت فشار و ضربه قرار گرفتن و در نتیجه خرد شدن آن ها می باشد و به علت برخورداری از  دو فک به دستگاه به سنگ شکن شناخته می شود. در این نوع سنگ شکن شنگ با نیروی برشی و فشاری خرد می گردد. این نیرو در دو فک به صورت یک طرف ثابت و طرف دیگر متحرک و یکی صاف و دیگری مواج می باشد و در نهایت موجب خرد شدن سنگ ها  به شکل صحیح در این شرایط می گردد. یکی از نکات مهم در سنگ شکن ها ابعاد دهانه تغذیه می باشد .در انتهای کار تمامی مصالح خرد شده از دستگاه تخلیه می گردد.

انواع سنگ شکن

از سنگ شکن ‌ها برای تکه و خرد کردن سنگ ‌ها بهره برداری می گردد که هر سنگی با توجه به سختی و سایر ویژگی ‌ها در فرآیند خرد کردن واکنش‌های متفاوتی را نشان می دهد. با توجه به نوع سنگ ‌ها، دستگاهی که انتخاب می نمایید  متفاوت خواهد بود. این نوع سنگ شکن ‌ها در مورد کارکرد فک ‌ها به دو دسته ثابت و متحرک دسته بندی می شود.

توری سرند چیست؟

توری سرند  به عنوان یکی از انواع توری و مش به شمار می رود که در بازار عرضه می شود .توری ها با توجه به تنوع جنس و کاربرد در شرایط خاصی کاربرد دارد. توری سرند می‌ تواند از جنس آهن ، نیکل ، آلومینیوم ، برنج، مس، استیل و … می باشد. سیم مفتول سیمی از چشمه ‌های مربعی یا مستطیلی شکل برخوردار می باشد که در دستگاه‌ های بزرگ بافندگی به شکل به روز بافته می شوند. توری‌ سرند  بسیار محکم می باشد اما یکی از راه‌ های محکم ‌تر کردن آن‌ ها استفاده از سیم‎ های بافته شده و جوش دادن آن ها می باشد .مزایای جوش دادن آن ضمن  محکم تر شدن ، منجر به ثابت ‌‎شدن آن‌ ها نیز می گردد ؛ همچنین می ‌توان آن‌ ها را به راحتی برش داد بدون این که از هم باز گردد.

توری سرند فولادی

توری های سرند فولادی با بهره مندی از مفتول های پرکربن ، با بهترین کیفیت و مناسب ترین گرید در مقابل سایش بسیار مقاوم می باشند.ابعاد این توری ها به شکل استاندارد 100 می باشد که اغلب در اندازه *150 و 200*100 می باشند.توری سرند فولادی، اغلب با بهترین مفتول های پرکربن کشش شده نشکن وانیل در ضخامت های استاندارد و سایر قطرها تست های لازم بر روی مفتو ل ها در برابر شکستگی و استقامت کاربرد دارد که در نهایت به وسیله دستگاه اتوماتیک خم و زیگزال می گردد.

در مرحله بعد، به وسیله دستگاه بافت به شکل های افقی و عمودی بافته می گردد. توری های سرند آهنی و فولادی و ضد سایش بوده و از استقامت و طول عمر بالایی برخوردار می باشند. آن ها بیشتر در صنایع معادن شن و ماسه و کارخانجات آسفالت سازی، برای جداسازی ریگ های ریز و درشت کاربرد دارد.

ویژگی چکش کوبیت ۱۸۰

چکش کوبیت 180 در سنگ شکن کوبیت 180  کاربرد دارد که جهت خرد کردن به عنوان تیغه اصلی نصب می شود. سنگ شکن کوبیت 180 توانایی تولید 180 تن محصول در یک ساعت را داشته و چکش کوبیت 180 در دو محور شش عددی در مقابل هم استفاده می شود که در کل 12 عدد چکش کوبیت در سنگ شکن تعبیه شده است که نقش آن ها  خرد کردن سنگ می باشد و به محض ورود خوراک از دهانه ورودی با چکش کوبیت برخورد خواهد کرد و به قطعات کوچک تر تبدیل گردد. با توجه به این شرایط به  قسمت محفظه خرد کننده انتقال پیدا می کند و مجددا  تا رسیدن به اندازه مورد نظر این عمل تکرار می گردد و در آخر از قسمت خروجی خارج خواهد شد.شایان ذکر است که چکش کوبیت 180 با توجه به شرایط معدن می تواند تا اندازه 3 اینچ خوراک را در ابعاد  دلخواه خرد نماید، چکش کوبیت 180 در جنس های چدن نایهارد و فولاد منگنزی و همچنین فولاد منگنزی مولیبیدن دار تولید می و ارائه می شود.

امروزه با توجه به رشد صنعت نیاز افراد به لوازم صنعتی  و به روز افزایش یافته است . بنابراین مراکز زیادی اقدام به تولید و فروش انواع دستگاه خرید سنگ شکن و توری سرند می نمایند. ماکان سنگ شکن یکی از مراکز معتبر می باشد که در این خصوص فعالیت دارد. شرکت ماکان سنگ شکن با پشتوانه بیش از ربع قرن تجربه در ساخت و توزیع قطعات انواع دستگاه های سنگ شکن و خطوط خردایش در این زمینه به افراد خدمات رسانی می نماید.