ساخت استخر با بلوک سیمانی

آیا به تازگی ویلا خریده اید و می خواهید در حیاط آن استخر بسازید؟ با ساخت استخر در حیاط یا باغ ویلا فضایی مجلل و مدرن ایجاد می کنید و ارزش ملک شخصی خود را افزایش می دهید. ساخت استخر در باغ و ویلا  با روش های مختلف و پرهزینه انجام می شود اما اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه و ارزان هستید از بلوک های سیمانی استفاده کنید. در ادامه این مطلب با مراحل ساخت استخر با بلوک های سیمانی آشنا می شویم. بلوک های سیمانی یکی از انواع بلوک هایی هستند که با استفاده از دستگاه بلوک زن تولید میشوند.

بلوک سیمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوک سیمانی از سیمان پرتلند، پوکه معدنی و حباب های هوا تشکیل شده و به عنوان مصالح ساختمانی پرکاربرد مور استفاده قرار می گیرد. در فرآیند ساخت و ساز بیشتر از بلوک سیمانی برای ساخت دیوارهای باربر استفاده می شود. برای چسباندن و اتصال این بلوک ها از ملات مخصوص (ترکیب ماسه و آب) استفاده می شود. بلوک های سیمانی در اندازه ها و وزن های مختلف تولید می شوند و به سه گروه سبک، نیمه سبک و سنگین تقسیم می شوند. از این محصول برای ساخت استخر با بلوک سیمانی سبک استفاده می شود.

بلوک سیمانی سبک وزن از سیمان پرتلند، پوکه معدنی و حباب های هوا ساخته شده و چگالی آن زیر 1700 کیلوگرم بر متر مکعب است. از بلوک های سبک بیشتر برای سقف های تیرچه بلوک استفاده می شود. شما میتوانید برای تولید بلوک سیمانی با استفاده از دستگاه بلوک زن اصفهان تاج نادی با کیفیت ترین بلوک های سیمانی را تولید نمایید.

بررسی مزایای ساخت استخر با بلوک سیمانی

امروزه ساخت استخر با بلوک های سیمانی به دلیل داشتن مزیت های فراوان در باغ ها و ویلاها طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. در زیر به معرفی برخی از این مزایا می پردازیم:

  • هزینه ساخت استخر با بلوک های سیمانی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر مصالح است.
  • مراحل اجرا و مراحل ساخت استخر با بلوک سیمانی برای یک سازنده یا کارگر ماهر در این زمینه بسیار ساده است.
  • بلوک سیمانی دوام و مقاومت بالایی دارد و استخر را از نشست های احتمالی و ترک های عمیق محافظت می کند.

آموزش مراحل ساخت استخر با بلوک سیمانی; محل ساخت و ساز را پیدا کنید

برای اینکه بیشترین بهره را از استخر خود ببرید، باید بهترین مکان را برای ساخت آن پیدا کنید. مکانی که علاوه بر اندازه مناسب، آفتاب گیر نیز می باشد تا بتوانید به صورت رایگان از انرژی خورشید برای گرم کردن آب استخر استفاده کنید. در نزدیکی محل ساخت استخر نباید درختانی با شاخه های بلند وجود داشته باشد. زیرا ممکن است ریشه های درخت در عمق زمین آسیب جدی به تجهیزات استخر و کف آن وارد کند.

طراحی نقشه مراحل ساخت استخر با بلوک سیمانی

پس از انتخاب محل مورد نظر، باید در مورد شکل و ابعاد استخر تصمیم بگیرید. آیا می خواهید استخر شما مستطیل شکل باشد یا گرد؟ چقدر باید عمیق باشد؟ آیا استخر صندلی دارد یا خیر؟ اینها نکاتی است که باید با پیمانکار خود در میان بگذارید. فقط در نظر داشته باشید که طراحی پیچیده استخر در هزینه اجرا نیز تاثیرگذار خواهد بود. در این مرحله پیمانکار باید نقشه ای از مراحل ساخت استخر تهیه و میزان گودبرداری و عایق کاری و … را مشخص کند.

خاکبرداری؛ گام مهمی برای ساخت استخر بلوک سیمانی

در مرحله اول اجرا برای ساخت استخر باید در محل ساخت، خاکبرداریانجام شود. بنابراین، بر اساس نقشه، باید کاسه استخر را به درستی اندازه بگیرید و آن را با 4 میخ علامت گذاری کنید. سپس با استفاده از ریسمان و گچ، نقاط مشخص شده را به یکدیگر متصل کرده و محل خاکبرداری را به دقت مشخص کنید. حداقل میزان حفاری استخر بلوک سیمانی دو متر است.همچنین باید 15 سانتی متر برای بتن ریزی، 30 سانتی متر برای ریختن شفت و 5 سانتی متر برای سیمان در نظر گرفته شود.

مراحل ساخت یک استخر ارزان قیمت با بلوک سیمانی

پس از خاکبرداری و خارج کردن خاک اضافی از محل ساخت استخر، نوبت به شفته ریزی می رسد. شفته ریزی از جذب ملات در خاک جلوگیری می کند و از ورود آب های زیرزمینی به کف استخر جلوگیری می کند. برای این منظور باید کف و دیواره های استخر را با آب خیس کرد و سپس در فواصل زمانی مختلف مخلوطی از شفته آهک و سیمان راکف استخر بریزید.

پس از خشک شدن شفت، باید یک لایه بتن 10 سانتی متری روی آن ریخته و سپس چند سنگ را روی بتن قرار دهید. این کار را دوباره تکرار کنید و سپس آرماتور فلزی را داخل ملات سنگ و بتن قرار دهید. بخشی از آرماتور فلزی باید در داخل ملات و قسمت دیگر باید خارج از ملات قرار گیرد تا بلوک روی آن قرار گیرد.

لوله کشی و تاسیسات استخر بلوک سیمانی

تاسیسات استخر بسیار مهم است و نصب کلیه لوله های ورودی و خروجی آب گرم باید توسط پیمانکار واجد شرایط انجام شود. مهندس تاسیسات باید نقشه لوله کشی را ترسیم کند و سپس لوله کش باید لوله کشی استخر را با استفاده از مواد مرغوب انجام دهد. پس از نصب لوله کشی، یک مهندس برق باید فرآیند سیم کشی در استخر را هدایت کند. پمپ تصفیه استخر، تجهیزات مربوط به آبگرمکن و تابلو برق و …. باید با خیال راحت زیر نظر مهندس برق انجام شود.

مرحله نهایی؛ قرارگیری و نصب بلوک سیمانی

پس از اتمام مراحل ساخت کف استخر، باید بلوک های سیمانی را نصب کنید. قسمت بیرونی آرماتور فلزی باید در وسط بلوک قرار گیرد و فضای خالی بین آنها با ملات بتنی پر شود. به یاد داشته باشید که محل اتصال بلوک سیمانی و کف استخر باید از قبل کاملا تمیز و شسته شده باشد.

تولید  اقتصادی بلوک های سیمانی با بهترین کیفیت

در این مطلب شما را با ساخت گام به گام استخر با بلوک سیمانی آشنا کردیم. هزینه ساخت استخر با بلوک سیمانی بسیار مقرون به صرفه است و نگهداری و تعمیر آن نیز آسان است. برای ساخت و تولید بلوک های سیمانی می توانید از دستگاه بلوک زن استفاده کنید. همچنین برای مشاوره رایگان و خرید دستگاه های بلوک زن، جدول زن و آجر زن پازلی با کارشناسان اصفهان تاج نادی تماس بگیرید.