خرید ویلا با استخر یا بدون استخر؟

خرید ویلا استخردار شاید برای همه افراد گزینه خیلی مهمی محسوب نشود. زیرا هم وجود استخر قیمت ویلا را بالاتر خواهد برد و هم داشتن استخر مسئولیتهایی را هم به همراه می آورد. ما می خواهیم کسانی را که قصد خرید چنین ویلاهایی را دارند، کمک و راهنمایی نماییم.

برای انکه خرید ویلا را با اطمینان انجام دهید، نکات زیر را در نظر داشته باشید

می خواهید برای تعطیلات و اوقات فراغت خود و خانواده خود، ویلا تهیه کنید اما نمی دانید چه کنید تا خریدی مطمئن تر داشته باشید؟ اصلا اهمیت ندارد که شما تا به حال خرید ویلا را تجربه کرده اید یا خیر، مهم این است که راه و چاه شناسایی یک ویلای خوب را بدانید، با نوع معامله ها آشنا باشید و با مشکلات و گره هایی که بعضی از زمینها و ویلاها در خود دارند، به طور کلی آشنا شوید.

یکی از موارد و آیتم هایی که معمولا افراد برای خرید ویلا در نظر میگیرند، استخردار بودن ویلاست. امروز می خواهیم بدانیم برای خرید ویلا استخردار، چه پارامترهایی را باید رعایت کند.

       خرید ویلا

ویلا استخردار، آری یا خیر؟

شاید برای خیلی ها داشتن یک استخر در داخل ویلا یک گزینه لاکچری محسوب شود. بله، از نظر این افراد فقط لاکچری بودن اهمیت دارد و اینکه آن استخر اصلا قرار است به کارشان بیاید یا نه، چندان مهم نیست! قبل از خرید ویلا آنهم از نوع استخردارش، باید شما تمام جوانب را بسنجید که آیا واقعا احتیاج به استخر دارید یا نه؟ اگر جواب منفی است، پس نیازی نیست که هزینه اضافه برای خرید و نگهداری و نظافت استخر را هم بپردازید.

استخر داشتن در خانه و ویلا مزایای خودش را دارد. از مهمترین آن، می توانیم به ارتقا سلامت روانی و جسمی اشاره کنیم که بر هیچ کس پوشیده نیست. شنا کردن باعث طراوت و شادابی شده و در ضمن برای درمان برخی از امراض مانند بیماری های استخوانی و اسکلتی حتی لازم و ضروری است.

اگر واقعا نیاز به داشتن استخر در ویلای خود را احساس می کنید، قبل از خرید باید همه جوانب این کار را بسنجید.

در شهرهای شمالی ایران و مخصوصا شهرهای گردش پذیر مازندران، بسیاری از ویلاهایی که امروزه ساخته شده یا در حال ساخت هستند، گزینه استخر و جکوزی و سونا را هم جزو آیتم های خود دارند. مثلا اگر از دسته افرادی هستید که علاقمند به فضا و زیبایی های طبیعی در چمستان هستید، و قصد خرید ویلا در چمستان را دارید، موارد زیادی از ویلاها در این منطقه وجود دارند که دارای استخرهای زیبای روباز یا داخلی هستند.

. اگر می خواهید ویلا استخردار داشته باشید، باید حتما بدانید که استخر هم مانند بقیه بخش های یک خانه یا ویلا، احتیاج به رسیدگی و نظافت دارد. باید هر از گاهی به تمیزی و نظافت کامل دیواره ها و کف استخر بپردازید تا به مرور زمان و در اثر تجمع آب، شرایط برای رشد میکروب و باکتری و جلبک در استخر فراهم نشود.

تمیزی و نظافت کردن استخر هم کار کسانی است که در این زمینه مهارت دارند. اگر با پرداخت هزینه های این مورد مشکلی ندارید می توانید به خرید ویلا آنهم با استخر فکر کنید. در نظر داشته باشید که حتی در صورتی که در ویلا ساکن هم نیستید نباید در برنامه نظافت استخر، خللی ایجاد شود.

                                            خرید ویلا

. با وجود استخر هزینه های دیگری هم می تواند به شما تحمیل شود. مانند هزینه های قبوض و خدمات دیگر و چه بسا در این بین بر اثر استفاده بیش از حد از آب، جریمه هم به آنها اضافه شود. علاوه بر مصرف زیاد آب، باید راجع به خدماتی مانند نگهداری و تعمیرات پمپ آب استخر هم هزینه پرداخت کنید. آنهم هزینه های بالا.

. با حضور کودکان خردسال و نوپا و حتی در مواردی هم نوجوانان، خطر غرق شدگی ممکن است پیش بیاید. مگر اینکه حتما با صرف هزینه های دیگر و جانبی، حصارهای ایمنی و آهنی را دورتادور حیاط برای جلوگیری از ورود کودکان به محدوده استخر نصب کنید. در ضمن قوانین خاصی را برای استفاده از استخر، در خانواده در نظر بگیرید.

. اگر قرار است خرید ویلا بدون استخر داشته باشید و بعد از خرید، اقدام به احداث استخر کنید باید بگوییم که حتما باید با یک کارشناس در رابطه با اینکه آیا شرایط احداث در ویلا وجود دارد یا خیر، مشورت نمایید. علاوه بر اینکه حیاط و محوطه بیرونی ویلای شما باید از فضای کافی برای احداث برخوردار باشد، بلکه فضای اطراف و همچنین فضایی که تجهیزات استخر نیاز دارد هم باید در نظر گرفت.

. ابعاد و اندازه استخر را قبل از خرید ویلا در نظر داشته باشید و از میزان ایمنی و حصار کشی و نوع تجهیزات به کار رفته در استخر اطمینان حاصل کنید.

. به طور کلی ویلا استخردار ارزش ملک شما را بالاتر می برد و نوعی سرمایه گذاری هم محسوب می شود.

. اگر برای امنیت ویلا قرار است آن را بیمه کنید، باید بدانید که حق بیمه ویلاهای استخردار بالاتر و گرانتر خواهد بود.

. البته در کنار این موارد باید در نظر داشت که وجود استخر در ویلا بر زیبایی فضای اطراف شما اضافه کرده و سبب آرامش بیشتر از نظر روانی برای شما خواهد شد.

. وجود استخر می تواند سرگرمی در خانواده را بیشتر کرده و اوقات خوشی را برای شما فراهم آورد.

. اگر در شهرستانهای گرمتر شمال، می خواهید خرید ویلا داشته باشید، وجود استخر سبب تلطیف و خنک تر شدن هوای محیط ویلا خواهد شد. همچنین خود شما هم برای خنک شدن فوری می توانید از آن استفاده کنید بدون اینکه نیاز به مراجعه به استخرهای عمومی داشته باشید.

                                           خرید ویلا

. همانطورکه قیمت ویلا به دلیل وجود استخر بالاتر می رود، به همان نسبت هم ممکن است سرعت فروش ویلا را هم کندتر کند. به هر حال این موضوعی است که به خود شما بازمی گردد.

ما با دادن اطلاعات کافی در ارتباط با ویلا استخردار، قصد کمک و همراهی بیشتر به شما را داریم تا شما عزیزان با تمام توجه و اطمینان کافی به خرید ویلا با استخر اقدام نمایید.

اگر علاقمند به خرید ویلا، با استخر یا بدون استخر، مخصوصا خرید ویلا در چمستان هستید، می توانید با مشاوران تخصصی ما در شرکت ویلا سه تماس گرفته و از نظرات و کارشناسایی های آنها در این زمینه به طور کامل استفاده نمایید.

به امید آنکه بتوانیم در داشتن خریدی مطمئن و مورد تائید شما نقش کافی را ایفا نماییم.