ساختار طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین و نحوه ساخت کسب و کار آنلاین

ساختار طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین و نحوه ساخت کسب و کار آنلاین

ساختار وب سایت یک معامله مهم برای سئو وب سایت فروشگاهی آنلاین است. در وهله اول باید این را در نظر داشت – حتی قبل از شروع ترسیم اولین نمونه های اولیه و عناصر طراحی. اگر از قبل این کار را انجام ندهید، ممکن است مشکلاتی ظاهر شوند که بعداً رفع آنها دشوار است. به عنوان مثال، فضایی برای پیوند به صفحات وجود نخواهد داشت، یا اینکه در صورت محدود بودن، قرار دادن برخی موارد در منوی بالا غیرممکن است. متأسفانه بسیاری از متخصصان از برنامه ریزی ساختار غفلت می کنند و در آخرین لحظه ساختار نیمه کاره وب سایت را به هم می ریزند و در صورت بروز مشکلات، با عجله سعی در بازسازی آن می کنند.

طراحی وب سایت فروش آنلاین

1. مزایای داشتن یک طراحی سایت فروشگاهی آنلاین خوب
2. یک ساختار وب سایت فروشگاهی آنلاین سلسله مراتبی را برنامه ریزی کنید
3. یک ساختار URL که سلسله مراتب را تکمیل می کند، برنامه ریزی کنید
4. دسته ها و برچسب های مناسب را انتخاب کنید
5. یک صفحه اصلی ایجاد کنید که به دسته ها و محصولات پیوند دارد
6. از صفحه بندی برای دسته بندی ها استفاده کنید
7. به طور گسترده از پیوند داخلی استفاده کنید
8. لینک های شکسته را رفع کنید
9. نحوه بررسی ساختار وب سایت فروشگاهی آنلاین با Netpeak Spider
خط پایین
1. مزایای داشتن یک ساختار وب سایت فروشگاهی آنلاین خوب
ساختار خوب وب سایت فروشگاهی آنلاین هم برای کاربران و هم برای ربات های جستجوگر مهم است. و در اینجا، من برخی از مزایای آشکار را فهرست کردم.

1.1. لینک های سایت در گوگل نمایش داده می شوند
پیوندهای سایت پیوندهایی به وب سایت شما هستند که در زیر پیوند به صفحه اصلی شما در Google نمایش داده می شوند. یک نمونه در تصویر زیر قابل مشاهده است.

نمونه لینک های سایت

همانطور که می بینید، لینک صفحه اصلی در بالای صفحه ظاهر می شود. شما همچنین پیوندهایی به صفحات داخلی مانند صفحه “زنان”، صفحه “لباس ها” و صفحه “فروش” در زیر آن دارید.

مزیت اصلی داشتن این است که به افراد کمک می کند مرتبط ترین صفحه را پیدا کنند. به عنوان مثال، شخصی که علاقه مند به خرید لباس است، می تواند روی لینک صفحه “لباس ها” کلیک کرده و محصولات را خریداری کند.

این باعث کاهش تعداد مراحل در قیف و افزایش نرخ تبدیل می شود زیرا مردم مستقیماً به آنچه می خواهند بدانند یا بخرند می روند. با داشتن طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین خوب و داده های ساختاریافته، اطمینان حاصل کنید که لینک های سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

1.2. خزیدن وب سایت بهبود یافته است
برای شما مهم است که یک ساختار وب سایت خوب داشته باشید که تضمین کند روبات های جستجوگر متوجه می شوند کدام صفحات برای مدیر وب سایت و کاربر هدف مهم هستند. نمایندگان سئو از قانون سه کلیک پیروی می کنند، جایی که مهم ترین صفحات نباید بیش از سه کلیک از صفحه اصلی فاصله داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است موتورهای جستجو صفحه را ایندکس نکنند، بعداً این کار را انجام دهند وگرنه اولویت آن بسیار پایین خواهد بود. و بدیهی است که اگر صفحات بیشتری خزیده شوند، در گوگل ظاهر می شوند و برای کلمات کلیدی که برای آنها بهینه شده اند رتبه بندی می شوند.

طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین

1.3. تجربه کاربری بهتر و نرخ تبدیل
وقتی مردم از وب سایت شما بازدید می کنند، انتظار دارند در مکان های خاصی چیزهایی وجود داشته باشد. و اگر در جای مناسبی باشند، روی این موارد کلیک می کنند، از صفحات مختلف طراحی سایت شما بازدید می کنند و برای مدت بیشتری در آنجا می مانند.

این به طور مستقیم بر افزایش نرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد، اما تأثیر غیرمستقیم بر سئو نیز دارد. ببینید، گوگل تجربه کاربری را در حین رتبه بندی وب سایت شما در موتور جستجو در نظر می گیرد.

ما در این پست وبلاگ توضیح داده‌ایم که Google چگونه تجربه کاربر را درک می‌کند: «تجربه کاربر چگونه با به‌روزرسانی تجربه صفحه Google مطابقت دارد».
بنابراین، اگر کاربران برای مدت طولانی تری در وب سایت شما بمانند و از صفحات دیگر بازدید کنند و نرخ پرش شما پایین بیاید، گوگل در رتبه بندی بالاتر می رود.

1.4. پوشش گروه بزرگتر جستجو
بخش‌ها، دسته‌ها و صفحات فرود اضافی ایجاد شده برای گروه‌های باریک پرسش‌ها، رتبه‌بندی برای یک گروه کلیدواژه گسترده را ممکن می‌سازد. چنین صفحاتی با گروه خاصی از پرس و جوها مرتبط تر خواهند بود، بنابراین ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب می کنند.

همانطور که می بینید، رتبه بندی موتورهای جستجو به نحوه ساختار صفحات وب سایت شما بستگی دارد. همچنین بر تجربه کاربر (UX) تأثیر می گذارد. طراحی فروشگاه اینترنتی شما باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای خریداران بالقوه جذاب باشد. بیایید ببینیم چگونه این اتفاق بیفتد.

2. یک ساختار وب سایت فروشگاهی آنلاین سلسله مراتبی را برنامه ریزی کنید
اولین قدم برای ایجاد ساختار طراحی وب سایت فروشگاهی آنلاین، ارائه یک برنامه است. بهتر است این کار را حتی قبل از راه اندازی وب سایت خود انجام دهید. در این طرح، شما به سادگی به یک ساختار سلسله مراتبی می رسید.

در راس، صفحه اصلی، سپس صفحات دسته بندی در زیر آن و زیر مجموعه ها در زیر آن دارید. شما همچنین می توانید برچسب هایی داشته باشید که حتی از زیر شاخه ها خاص تر هستند.

برنامه ریزی یک ساختار بدون در نظر گرفتن این موارد:

تعداد دسته ها را به 10 محدود کنید. اگر بیشتر از آن اضافه کنید، به مرور زمان اوضاع پیچیده می شود.
تعداد زیر مجموعه ها باید بین 5 تا 10 باشد.
تعداد زیرمجموعه ها باید همیشه از تعداد دسته های اصلی کمتر باشد، در غیر این صورت کج به نظر می رسد.
اگر قصد دارید فروشگاه خود را گسترش دهید

موجودی، فوراً به آن فکر کنید تا بعداً در زمان خود صرفه جویی کنید.
مطمئن شوید که نام دسته‌ها را در زیرمجموعه‌ها و برچسب‌ها تکرار نمی‌کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث گیج‌کننده شود.
دسترسی به صفحات باید با حداقل تعداد کلیک انجام شود.
می توانید این سلسله مراتب را روی تخته سفید یا با استفاده از ابزار Mind Map برنامه ریزی کنید. مهمترین کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که همه چیز را ساده نگه دارید. سعی نکنید با اضافه کردن دسته ها و زیرمجموعه ها، مسائل را بیش از حد پیچیده کنید. فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که محصولات زیادی دارید.

3. یک ساختار URL که سلسله مراتب را تکمیل می کند، برنامه ریزی کنید
هنگامی که یک ساختار سلسله مراتبی و برنامه ریزی در محل دارید، می توانید شروع به ایجاد یک ساختار URL کنید که سلسله مراتب را تکمیل می کند.

نمونه ساختار URL

در اینجا از «مجموعه ها» به جای دسته استفاده می کنند و آن را با نام دسته دنبال می کنند. همانطور که می بینید، بسیار ساده است.

4. دسته ها و برچسب های مناسب را انتخاب کنید
همانطور که قبلاً اشاره کردم، دسته ها و برچسب ها بخش مهمی از ساختار وب سایت فروشگاهی آنلاین شما هستند. اما شما نمی توانید به طور تصادفی آنها را انتخاب کنید. آنها باید بر اساس کلمات کلیدی انتخاب شده توسط کاربر انتخاب شوند.

ابتدا، با بازدید از برخی از وب سایت های رقبای برتر خود شروع کنید تا ببینید از چه دسته ها و برچسب هایی در وب سایت خود استفاده می کنند. دسته بندی هایی که برای رقبای شما خوب کار می کنند می توانند به دسته های اصلی شما تبدیل شوند. در حالی که دسته‌بندی‌هایی که خوب کار نمی‌کنند، اما تعریف می‌کنند، باید به عنوان زیرمجموعه قرار بگیرند.

همچنین مطمئن شوید که:

همه این صفحات دسته/زیررده برای SEO با کپی و ابرداده غنی از کلمات کلیدی بهینه شده اند.
شما صفحات تکراری ندارید که منجر به رتبه بندی ضعیف، از دست دادن ارزش لینک و ارتباط در SERP شود.
چندین صفحه یک صفحه / کلمه کلیدی یکسان را هدف قرار نمی دهند، که منجر به مشکل آدمخواری کلمه کلیدی می شود.
پس از تنظیم دسته ها و زیرمجموعه ها، باید ردیابی نقشه حرارتی را نیز در وب سایت خود تنظیم کنید. این، همراه با داده‌های Google Analytics و SEO به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام یک از دسته‌ها، زیرمجموعه‌ها و برچسب‌ها بهترین عملکرد را دارند.

طراحی سایت فروشگاهی

اگر متوجه شدید که یک زیرمجموعه یا برچسب نسبت به دسته اصلی کلیک و ترافیک بیشتری ایجاد می کند، بهتر است آن را به یک دسته تبدیل کنید. همچنین باید دسته‌هایی را حذف کنید که بازدیدکنندگان علاقه‌ای به آن ندارند. و هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که تغییر مسیرها را تنظیم کرده‌اید، زیرا این کار سئو را بهبود می‌بخشد و از بروز خطای 404 در صورت یافتن صفحه توسط افراد جلوگیری می‌کند.

اگر در مورد ایجاد دسته بندی و نحوه ردیابی و جمع آوری داده های مناسب کمی سردرگم هستید، می توانید از Shopify استفاده کنید. آنها متخصصان سئو و طراحی زیادی دارند که می توانند به شما در طراحی یک وب سایت کاربرپسند که بهینه سازی SEO نیز باشد کمک کنند.