دستگاه بلوک زنی | انواع دستگاه بلوک زنی در بتن سرمد

دستگاه بلوک زنی و انواع آن را در بتن سرمد مشاهده نمائید. شرکت افزار بتن سرمد یکی از با سابقه ترین شرکت ها در زمینه تولید انواع دستگاه های بلوک زنی است. این شرکت با ارائه انواع دستگاه های بلوک زنی دستی و اتوماتیک توانسته است، اعتماد خریداران این نوع دستگاه را جلب نماید. در کنار فعالیت های تولیدی و صنعتی، مقالات متعددی زیر نظر متخصصان این شرکت به رشته تحریر در آمده و در اختیار علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه قرار می گیرد. در این مقاله به معرفی انواع دستگاه بلوک زنی می پردازیم.

در بین مصالح ساختمانی مختلف، انواع بلوک ها به دلیل سبکی و تنوع در ابعاد، از کاربردهای وسیعی برخوردار هستند. تولید بلوک یا بلوک زنی یک فرایند نسبتا ساده و سریع است که توسط دستگاه بلوک زن انجام می گیرد. برای ساخت بلوک لازم است سیمان، شن و پوکه به صورت ترکیبی در داخل دستگاه ریخته شده و پس از ویبره، قالب گیری و پرس، به شکل بلوک سیمانی از دستگاه خارج شود. دستگاه بلوک زن به دو صورت اتوماتیک و دستی در صنعت تولید می شود. مسلما استفاده از دستگاه بلوک زن اتوماتیک هم از نظر حجم بلوک تولید شده و هم از نظر سرعت عمل باصرفه تر است. با این حال، دستگاه بلوک زن دستی نیز هنوز طرفداران خود را دارد. توجه کنید که برای خرید دستگاه بلوک زن باید به یک مرجع معتبر و شناخته شده همچون شرکت افزار بتن سرمد مراجعه نمود.

انواع دستگاه بلوک زنی کدام اند؟

دستگاه های بلوک زنی انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه بلوک زنی دستی
  • دستگاه بلوک زنی نیمه اتوماتیک
  • دستگاه بلوک زنی اتوماتیک

یک دستگاه بلوک زنی باید بتواند مخلوطی از شن، سیمان و پوکه را از طریق ایجاد ویبره ترکیب کرده و سپس آن را قالب بندی کند. ابعاد قالب بلوک برابر با ابعاد مورد نیاز مصرف کننده در نظر گرفته می شود. طی یک مرحله نیز باید بلوک تولید شده پرس شود تا به خوبی شکل بگیرد. در دستگاه های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک این مرحله به صورت هیدرولیکی انجام می گیرد که بسیار ساده تر خواهد بود.

دستگاه بلوک زنی به دو صورت تخم گذار و ثابت عمل می کند. دستگاه بلوک زنی تخم گذار پس از ساخت هر ردیف بلوک به سمت جلو رفته و ردیف بعدی را تولید می گردد. دستگاه های اتوماتیک معمولا ثابت هستند و بلوک ها به کمک نوار نقاله به محل خشک شدن، منتقل می شوند.

بلوک ها ممکن است در دو صورت تزیینی و معمولی و برای دیوار و سقف ساخته شوند که ابعاد مختلفی هم دارند. دستگاه های بلوک زن اتوماتیک این قابلیت را دارند که قالب های مختلفی را به کار ببرند. بنابراین، اگر به دنبال تولید بلوک با ابعاد و شکل های متنوع هستید، خرید دستگاه بلوک زن اتوماتیک مناسب تر است. از جمله این محصولات می توان به دستگاه بلوک زنی اتوماتیک 12 قالبه سیلو دار BT6000 اشاره کرد.

قیمت دستگاه بلوک زنی اتوماتیک و غیر اتوماتیک

قیمت دستگاه بلوک زن به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه دستگاه
  • ابعاد بلوک هایی که می توان با دستگاه تولید کرد
  • اتوماتیک و غیر اتوماتیک بودن دستگاه
  • برند سازنده
  • حجم بلوک تولیدی
  • تعداد قالب هایی که با آن دستگاه می توان استفاده کرد

یک دستگاه بلوک زن اتوماتیک می تواند از تعداد زیادی قالب استفاده کرده و انواع بلوک با ابعاد مختلف را تولید کند. البته دستگاه بلوک زن دستی نیز می تواند از بیش از یک قالب استفاده کند. اما قالب های یک دستگاه اتوماتیک تنوع بیشتری خواهد داشت. بنابراین، کارایی این نوع دستگاه های بلوک زن بسیار بیشتر از دستگاه بلوک زن دستی است. به این ترتیب، طبیعی است که قیمت بالاتری نیز داشته باشد. همچنین، در تولید بلوک با دستگاه بلوک زن دستی لازم است بخشی از نظارت ها توسط اپراتور انجام گیرد. این کار می تواند بر بازده و دقت تولید بلوک در مقیاس بالا اثر منفی داشته باشد.

خرید انواع دستگاه بلوک زن اتوماتیک و دستی از شرکت افراز بتن سرمد

کیفیت ساخت دستگاه بلوک زن و استانداردهایی که دستگاه دارد بر عملکرد و بازده آن تاثیر مستقیم می گذارد. امروزه برندهای مختلفی به ساخت انواع دستگاه بلوک زن مشغول هستند که برخی از آن ها اعتبار بالایی در بین خریداران به دست آورده اند.

شرکت افراز بتن سرمد یکی از شرکت هایی است که در طول 30 سال سابقه کاری خود تجربه زیادی در زمینه تولید انواع دستگاه های بلوک زنی، جدول زنی، بتن ساز و سنگ فرش به دست آورده است. همچنین، این شرکت توانسته است با تولید دستگاه های بلوک زن اتوماتیک و دستی چند قالبه، زمینه کار بهتر و کامل تر را برای مصرف کنندگان فراهم آورد. افراد می توانند برای خرید بهترین دستگاه بلوک زنی با قیمت مناسب به وبسایت شرکت افراز بتن سرمد مراجعه کنند.