بهترین ویزا برای مهاجرت کدام است ؟

در دهه های اخیر انتخاب مسیر درست مهاجرتی با توجه به مسیرهای فراوانی که وجود دارد آسان نیست. مهاجرت یک اتفاق بزرگ در زندگی هر فرد است که در وهله اول باید شرایط مالی، سنی، کاری و تحصیلی خود را بسنجید و سپس کشور مورد نظر را مورد بررسی قرار داد. با در نظر گرفتن فاکتورهای درست شما مسیر سریع و امنی را خواهید داشت که در سریع ترین زمان شما را به اقامت دائم برساند و ثبات اقتصادی و فرهنگی لازم را برای شما و خانواده ایجاد نماید. این مقاله با استفاده از سایت تخصصی dornamigration.com که در زمینه مهاجرت فعالیت دارد نوشته شده است هز چند که شما با مراجعه به آن میتوانید اطلاعات تخصصی، دقیق و به روز را کسب کنید.

ویزا چیست ؟

ویزا اجازه ای است که کشورهای خارجی برای ورود مسافران از دیگر کشورها صادر میشود.

ویزای کاری کجا خوبه ؟

مهاجرت از طریق کار 

یکی از عمده دلایل مهاجرت افراد موضوع کار می‌باشد. اگر شخصی قصد داشته باشد از کشور به منظور کار و فعالیت تجاری خارج شود نیاز به داشتن ویزا دارد که این نوع ویزا را به عنوان ویزای کاری تلقی می‌کنند.

از دلایل افزایش درخواست ها برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری می تواند سیاست‌های غلط حکومت‌ها، حجم بالای بیکاری و ناعادلاته بودن دستمزدها و نادیده گرفتن نخبگان و به اصطلاح (فرار مغزها) می‌باشد. در کشور ما متاسفانه بدلیل بالا رفتن بیش ازحد نرخ بیکاری، نداشتن امنیت شغلی و عدم تامین مالی باعث شده متقاضیان زیادی در بین هموطنان ما برای مهاجرت کاری وجود داشته باشد.

از مهمترین مزایای ویزای کار این است که در صورتی که شخص موفق به اخذ ویزای کاری شود، می‌تواند با خیالی آسوده به کشور مورد نظر مهاجرت کند و از روز اول صاحب شغل و درآمد شود. داشتن درآمد و کار در بدو ورود به کشورهای خارجی برای شخص مهاجرت کننده امتیاز بسیار خوبی است.

از دیگر مزایای ویزای کار عدم نیاز به سرمایه گذاری می‌باشد به این صورت که با مبلغ نا چیزی که آن هم شامل هزینه رفت و آمد و وکیل خواهد بود می توانید شرایط زندگی خود را ارتقا دهید و کار مناسب با تخصص و شان خود بیابید.

اکثر کشورهایی که نیروی کار خارجی جذب می کنند کشورهای توسعه یافته ای هستند و پیدا کردن کار و اشتغال به آن در این کشورها برای مدتی مشخص می‌تواند شرایط اخذ اقامت دائم آن کشور را برای شما به دنبال داشته باشد.

سخت‌ترین کار برای رسیدن به اقامت دائمی در یک کشور پیدا کردن کار مناسب می باشد که  به عنوان مثال برای اخذ اقامت دائم کشور مد نظر, شما باید به مدت ۵ سال در یک شغل مشخص شاغل باشید و یا اینکه مدرک زبان آن کشور را داشته باشید و متقابلا مالیات خود را بپردازید. اشتغال در هر کشور با توجه به اینکه در چه زمینه ای نیاز به نیروی کار دارد امکان پذیر است. همچنین هر کشور شرایط خاصی را برای متقاضیان کار در نظر می گیرد. شرایطی که برای اخذ ویزای کاری ممکن است وجود داشته باشد می تواند از مدرک تحصیلی خاص گرفته تا مدرک زبان و یا گواهی عدم سوء پیشینه باشد.

پروسه مهاجرت کاری کمی زمان بر است در درجه اول باید زبان کشور مورد نظر را در سطح خوبی یاد بگیرید و بعد مشاغل مورد نیاز در کشور مورد نظر را بررسی کنید. داشتن رزومه خوب کمک زیادی به شما میکند. رایج ترین مشاغل در روش مهاجرت کاری، پزشکی و پرستاری، متخصصان IT و امور مالی است.

  • داشتن مدرک تحصیلی، تخصص و مهارت در رابطه با شغل مورد نظر
  • ارایه مدرک زبان مرتبط با کشور مقصد
  • تمکن مالی
  • داشتن سن مناسب که معمولا بالای 20سال در نظر گرفته شده است و در اکثر کشورها بین 40تا45 درنظر گرفته شده است.

در مهاجرت کاری داشتن پیشنهاد شغلی ازیک کارفرما که متقاضی باتوجه به این پیشنهاد کاری درخواست ویزا میکند اما چیزی که اهمیت دارد این است که کارفرما باید ثابت کند تا در آن کشور نیروی متخصصی که بتواند آن کار را انجام دهد وجود ندارد و نیاز هست از خارج ازکشور درخواست نیرو شود.

ویزای تحصیلی کجا خوبه ؟

مهاجرت از طریق تحصیلی

متقاضیانی که می خواهند در کشورهای خارجی تحصیل کنند، باید ویزای تحصیلی کشور مورد نظر را دریافت کنند. ویزای تحصیلی، در واقع نوعی اقامت موقت است که امکان تحصیل، کار و زندگی را در آن کشور به اشخاص متقاضی می دهد. با گرفتن ویزای تحصیلی، دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه معتبر، اجازه اقامت در کشور مقصد را کسب کرده است. حداقل سن برای گرفتن ویزای تحصیلی، 4 سالگی است و افراد می توانند از این سن، برای تحصیل در دیگر کشورها اقدام کنند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی، ابتدا باید پذیرش تحصیلی بگیرید. پذیرش تحصیلی یعنی اینکه از دانشگاه موردنظرتان، اجازه ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود را بگیرید. در نتیجه، شما قبل از گرفتن ویزای تحصیلی باید مشخص کنید که در کدام رشته و کدام دانشگاه، قصد ادامه تحصیل دارید. برای انتخاب رشته و دانشگاه باید دقت کنید؛ زیرا باید چند سال از عمر و وقت خود را در آن دانشگاه و آن کشور بگذرانید.

زمانی که تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشورتان می گیرید، ممکن است کمی بترسید و نگران شوید که زندگی شما بعد از مهاجرت به چه صورتی در می آید و اینکه آیا می توانید در کشور جدید به راحتی زندگی کنید یا خیر.

داشتن ویزای تحصیلی با حداقل استرس های روحی، فرصتی مناسب را در اختیار شما می گذارد که بتوانید از دانش روز دنیا و علم بهترین اساتید جهان استفاده کنید. بعضی از کشورها هستند که بعد از اعطای ویزای تحصیلی به دانشجوی پذیرفته شده به او اجازه کار در حین تحصیل را نیز می دهند.

وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی میشود سیستم آموزشی بی نظیر و ارایه مدرک معتبر , هزینه تحصیل وکیفیت آموزش در رشته مورد نظر مطرح میشود. مهاجرت تحصیلی بهترین نوع مهاجرت برای رسیدن به اقامت دایم در کشور مورد نظر می باشد چون شما با هزینه کم و سرعت بالا میتوانید به آنچه میخواهید برسید. در مقایسه با خیلی از روش های مهاجرتی مثل مهاجرت کاری که حداقل یک تا دوسال طول میکشد و شرایطی ازجمله دریافت دعوت نامه از کارفرما را نیز در بر دارد یا مهاجرت سرمایه گذاری که نیازمند سرمایه بالا است و متقاضی باید اثبات کند که در کشور مقصد میتواند بیزینس خوبی را فراهم نماید. .همچنین انواع دیگر مهاجرت ها مثل استارتاپ و روش های انسانی که هرکدام دغدغه های خود را دارد. تحصیل از طریق بورسیه تحصیلی روش دیگری است که نگرانی از بابت پرداخت شهریه و بعضا هزینه زندگی را نخواهید داشت بنابراین این روش گزینه خوبی برای مسیر مهاجرت برای نخبگان است.

بورسیه های تحصیی به سه نوع عادی که شامل پرداخت بخشی از شهریه می باشد، نیمه فاند با پرداخت بخش قابل توجه شهریه و بخش کمی از هزینه زندگی، فول فاند که بدون پرداخت شهریه و با کمک هزینه زندگی تقسیم بندی میشود.

ویزای سرمایه گذاری کجا خوبه؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت یکی از روشهای رایج و موفق در روش های قانونی مهاجرت است. مهاجرت از طرق سرمایه گذاری نیازمند تمکن مالی و قدرت مالی بالایی است بنابراین کشورها تمایل زیادی دارند تا مرزهای خود را به روی سرمایه گزاران باز کنند و شرایط را برای سرمایه گزاری و اقامت سرمایه گذاری تسهیل نمایند.

اخذ اقامت سرمایه گزاری در کشورها غالباً به سه شکل صورت می پذیرد :

  • با پرداخت مبلغی به دولت ان کشور اقامت به متقاضی داده میشود و دیگر این مبلغ به سرمایه گذار عودت داده نمیشود.
  • مبلغی در حساب بانکی و یا اسناد بهادار دولت برای مدت زمان معینی قرار میگیرد مبلغ اولیه بدون سود به حساب سرمایه گذار عودت داده میشود.
  • سرمایه گذاری همراه با کار آفرینی که سرمایه گذار موظف به ایجاد شغل و کارآفرینی و استخدام اتباع آن کشور است.

روش های متفاوتی برای مهاجرت وجود دارد که این سه روش روش قانونی و خوبی برای مهاجرت است اگر قصد مهاجرت داشتید میتوانید یکی از این سه راه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.