راهنمای خرید تلویزیون ال جی

کمپانی ال جی یکی از برندهای محبوب و بی‌نظیر در عرصه‌ی تولید لوازم خانگی بوده که بیش از ۷۰ سال است در این زمینه مشغول فعالیت است. تلویزیون‌های ال جی از برترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند که همواره کاربران خاص خود را در سراسر جهان جذب می‌کنند. در ادامه به ارائه‌ی جزئیاتی خارق‌العاده از تلویزیون‌های کمپانی ال جی و راهنمایی برای خرید تلویزیون ال جی می‌پردازیم‌. همچنین در این متن سوالات شما را با اشاره به جزئیات پاسخ خواهیم داد.

نکاتی که هنگام خرید تلویزیون ال جی لازم است بدانید:

۱) بررسی ابعاد و سایز تلویزیون

دیدگاه رایج “هرچی سایز تلویزیون بزرگتر باشه، بهتره”، دیگر طرفدار خاص خود را ندارد. انتخاب سایز مناسب در هنگام خرید تلویزیون ال جی یکی از موارد مهم است که لازم است متناسب با محیطی که قصد نصب تلویزیون در آن را دارید، دستگاه دلخواه را تهیه کنید. در ادامه به شرح سایز متناسب خرید تلویزیون ال جی متناسب با متراژمحیطی که قصد نصب در آن را دارید می‌پردازیم.

  • سایزهای ۳۲، ۴۲ و ۴۳ اینچ مناسب برای اندازه‌ی فضا ۱۰-۲۰ متری،
  • سایزهای ۴۰، ۵۰ و ۵۵ اینچ مناسب برای اندازه‌ی فضا ۲۰-۳۰ متری،
  • سایزهای ۶۰، ۶۵ و ۷۰ اینچ مناسب برای اندازه‌ی فضا ۳۰-۴۵ متری،
  • سایزهای ۷۵ و ۷۷ اینچ مناسب برای اندازه‌ی فضا ۴۵-۶۰ متری،
  • و سایزهای ۷۷ اینچ به بالا مناسب برای اندازه‌ی فضا ۶۰ متر به بالا.

 

۲) نوع صفحه نمایش

همزمان با پیشرفت تکنولوژی، کمپانی ال جی نیز نوع صفحه نمایش را در تلویزیون‌های خود تغییر می‌دهد. این نمایشگرها هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند که به شرح زیر می‌باشند و در خرید تلویزیون ال جی به شما کمک می‌کنند:

  • نمایشگر LCD: نمایشگری با صفحه‌ی تخت است که با کریستال مایع اهداف خود را پیش می‎‌برد. این نمایشگرها نازک و سبک هستند، زاویه‌ی دید خوبی ایجاد می‌کنند و منبع نوری آن‌ها لامپ‌های فلورسنت است.
  • نمایشگر LED: تفاوت این نوع نمایشگر با LCD در شیوه‌ی نوردهی آن‌هاست. در صفحه نمایش‌های LED برای نورپردازی از لامپ‌های کوچک LED استفاده می‌شود که در پشت پنل قرار می‌گیرند و تصاویری با روشنایی بهتر خلق می‌کنند.
  • نمایشگر NANOCELL: همان نمایشگرهای LED هستند که با فناوری نانوسل سبب نمایش طیف وسیعی از رنگ‌ها می‌شوند و رنگ‌ها را به صورت واقعی‌تر و طبیعی‌تر نمایش می‌دهند.
  • نمایشگر کیوند MiniLED: این نمایشگرها به کمک دیودهای ساطع کننده‌ی نور بسیار کوچک و ۷۵٪ کوچکتر از LED سبب روشن شدن صفحه نمایش می‌شوند. این نمایشگر قادر است تصاویر را با کنتراست بالا و روشنایی بی‌نظیر ارائه دهد.
  • نمایشگر OLED: هر کدام از پیکسل٬ها به صورت جداگانه نور موردنیاز خود را تامین می‌کنند که سبب ایجاد رنگ مشکی عمیق و به طور کلی افزایش کیفیت تصاویر در حال پخش می‌گردد.
  • نمایشگر OLED evo: این فناوری جدیدترین نسل تلویزیون‌های ال جی بوده و نسخه‌ی جدیدی از OLED است. این نوع از نمایشگرها نور سبز و آبی بیشتری ساطع می‌کنند و سبب افزایش طیف رنگی می‌گردند.

۳) بررسی نوع پنل

پنل در تلویزیون بر روی میزان روشنایی، کنتراست و زاویه‌ی دید تاثیرگذار می‌باشد و در هنگام خرید تلویزیون ال جی لازم است به نوع پنل آن دقت کنید. در پنل VA با کنتراست عالی روبرو هستیم که می‌تواند رنگ مشکی را با عمق بالا نمایش دهد. پنل IPS سبب ایجاد زاویه دید ۱۷۸ درجه می‌شود و در هر قسمتی از محیط می‌توانید نمایشگر را بدون نقص ببینید.

 

۴) وضوح تصویر

ال جی دارای تلویزیون‌هایی با کیفیت تصویر متنوع است اما اغلب دستگاه‌ها در حال حاضر 4K هستند.

  • کیفیت HD: تصاویر در این کیفیت با رزولوشن ۱۲۸۰×۷۲۰ ارائه می‌شود که بیشتر در نمایشگرهای سایز ۳۲ اینچ به پایین دیده می‌شود و برای چک کردن دوربین مداربسته پرکاربرد است.
  • کیفیت FULLHD: تصاویر با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل ظاهر می‌شوند. در تلویزیون‌هایی با نسبت ۱۶:۹، کیفیت بالایی ارائه داده اما تلویزیونی با نسبت تصویر ۴:۳ شاهد افت کیفیت خواهیم بود و مناسب نمی‌باشد.
  • کیفیت 4k: در این مورد شاهد رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل هستیم که علاوه‌بر کیفیت و وضوح بالایی که خلق می‌کند، طیف وسیعی از رنگ‌ها را به صورت طبیعی و واقعی نمایش می‌دهد.
  • کیفیت 8k: با وجود رزولوشن ۴۳۲۰×۷۶۸۰ پیکسل، می‌تواند تصاویر را ۱۶ برابر کیفیت HD نمایش دهد و سبب خلق صحنه‌هایی با وضوح بالا و واقعی می‌گردد.

 

۵) بررسی رفرش ریت در خرید تلویزیون ال جی

رفرش ریت در خرید تلویزیون ال جی برای افرادی که علاقه‌مند به گیمینگ هستند بسیار ضروری است. با رفرش ریت ۶۰ هرتز بازی‌هایی با گرافیک پایین قابل اجرا هستند. به کمک رفرش ریت ۱۰۰ هرتز گیم‌های متوسط و رو به رده‌بالا رفرش می‌شوند و با کیفیت نسبتا خوبی ارائه می‌شوند. بهترین تلویزیون‌های گیمینگ و اختصاصی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز تولید می‌شوند و بازی‌های مسابقاتی را نیز با کیفیت بالا اجرا می‌کنند.

 

۶) سیستم صوتی

وجود یک سیستم صوتی پر قدرت با ویژگی‌ها و امکانات بی‌نظیر لازمه‌ی هر تلویزیونی است. تلویزیون‌های ال جی با توجه به مدل‌هایی که دارند از قدرت خروجی صدای ۲۰ وات، ۴۰ وات و ۶۰ وات بهره می‌برند و هرکدام با توجه به فناوری‌ها و تعداد بلندگوهایی که از آن برخوردار هستند، قادر هستند صداهایی بی‌نظیر، شفاف و واقعی را ارائه دهند. در یک سری از مدل‌های رده‌ بالای ۲۰۲۲ از تلویزیون‌های ال جی شاهد تعدادی تلویزیون با قدرت خروجی صدای ۸۰ وات هستیم. در تلویزیون‌هایی که قدرت خروجی صدای کم‌تری دارند، می‌توانید از نصب سیستم‌های صوتی خارجی مانند؛ ساندبارها و سینما خانگی استفاده نموده و صداها را با کیفیت بالا بشنوید.

 

۷) سیستم عامل و تلویزیون هوشمند

همه‌ی تلویزیون‌های هوشمند ال جی از سیستم عامل webOS پیروی می‌کند و تنها تفاوتی که در آن‌ها وجود دارد به‌روز رسانی نسخه‌های جدید از این سیستم عامل است که در بعضی مدل‌ها ممکن است شاهد تغییراتی در شکل و تزئینات منو، طبقه‌بندی برنامه‌های قابل دسترس، اضافه شدن برنامه‌های کاربردی جدید و … باشیم. به کمک این سیستم عامل امکان دسترسی آسان می‌شود و در مدل‌های جدید نیز شاهد مواردی مانند؛ امکان استفاده از منوی کاربری و پروفایل شخصی، قابلیت ThinQ AI، استفاده از سیستم‌های دستیار صوتی که با میکروفون در ریموت کنترل فعال می‌شوند و … هستیم.

8) تلویزیون‌های محبوب کمپانی خوش‌نام و محبوب ال جی

ال‌جی نیز مانند هر برند دیگری محصولات محبوب و خاصی دارد که می‌توانیم به تلویزیون ال جی NANO75، تلویزیون ال جی NANO85، C۲، QNED806، NAN084 و CS اشاره کنیم. امیدواریم با ارائه‌ی این مطالب انتخاب و خرید تلویزیون ال جی را برای شما آسان نموده باشیم.

 

 

9) طراحی ظاهری بدنه

تلویزیون‌ها دستگاه‌هایی هستند که در هر محیطی باشند، در مرکز دید قرار دارند. پس بهتر است در هنگام انتخاب تلویزیون به زیبایی ظاهری آن دقت کرده و مدلی را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه‌ی شما بوده و با دکوراسیون خانه یا محل کار شما هارمونی خاصی داشته باشد. خرید تلویزیون ال جی در هر مدلی، طراحی ظاهری منحصر به فرد و تضمین شده‌ای دارد. تلویزیون‌های ال جی با پایه‌های ایستاده‌ی شیک در طرح‌های متنوع تولید می‌شوند و بیشتر آن‌ها دارای ضخامت بسیار نازکی هستند. برای نصب بر روی دیوار می‌توانید از مدل‌های نازک‌تر استفاده کنید که دستگاه شما مانند یک تابلوی شیک و مینیمال بر روی دیوار محیط نمایان شده و چشم‌نوازی نماید.

 

منبع : فروشگاه لوازم خانگی اورجیمال | https://orgimall.com