تعمیر تلویزیون یا خرید تلویزیون جدید؟

یکی از چالش های اصلی در زمینه نگهداری و مراقبت از  دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون، تصمیم گیری برای تعمیر در برابر تعویض یا تعمیر تلویزیون است. این در حالی است که تعمیر تلویزیون در برخی موارد ممکن است مقرون به صرفه نباشد و حتی صاحبان آنها ترجیح می دهند که به جای تعمیر تلویزیون خود را با یک دستگاه جدید و حتی گران قیمت تعویض کنند. اما واقعیت این است که تعمیر اساسی تلویزیون به جای تعویض گران قیمت آن می تواند جلو هزینه اضافی برای خرید تلویزیون جدید را بگیرد. مسئله اصلی این است که تعمیر اساسی تلویزیون خود را به چه کسانی و کدام نمایندگی ها بسپاریم تا خیال مان بابت تعمیر اساسی و درست و حسابی آن راحت باشد؟ یا لاقل بتوانیم ضمانت نامه خدمات بعد از تعمیر را دریافت کنیم؟ نگران این موضوع نباشید.

https://robeka.ir/wp-content/uploads/1684759337_robeka.ir.jpg

در صورت بروز برخی از آسیب ها و مشکلات احتمالی بر روی تلویزیون های هوشمند و حتی قدیمی به راحتی می توانید با کمک و راهنمایی از تکنیسین های با تجربه و کاربلد تی وی سرویسز و تعمیر دستگاه های خود در هزینه تعویض گران قیمت آنها صرفه جویی کنید. نمایندگی های مجاز تی وی سرویسز با به کارگیری تکنیسین های ماهر در زمینه تعمیر تلویزیون این فرصت را در اختیار شما قرار داده اند که به راحتی بتوانید مشکلات تلویزیون های خود را بدون نیاز به جابجایی به مراکز تعمیر، در منزل و در کمترین زمان ممکن، با صرف مناسب ترین قیمت و بهترین خدمات و حتی گارانتی بعد از تعمیر برطرف کنید.

هزینه تعمیر تلویزیون چقدر است؟

اگر آسیب دیدگی و یا خرابی تلویزیون شما، زیاد و یا مدل آن بیش از حد قدیمی است، شاید تعویض کامل آن به جای تعمیر، منطقی تر باشد. به خصوص اگر هزینه تعمیر صفحه تلویزیون از قیمت یک تلویزیون جدید بیشتر برآورد شود. اما اگر با صرف یک هزینه معقول می توانید مشکل را برطرف کنید و از تلویزیون خود راضی هستید، به جای صرف هزینه گران قیمت تعویض، تلویزیون شما ارزش تعمیر را دارد. به شرطی که تعمیر تلویزیون خود را به نمایندگی های مجاز و تکنیسین های ماهر بسپارید و از دریافت گارانتی بعد از تعمیر تلویزیون خود مطمئن باشید.

 

عوامل موثر بر هزینه تعمیر تلویزیون

هزینه تعمیر تلویزیون به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

نوع تلویزیون

یکی از عوامل موثر بر هزینه تعمیر تلویزیون، نوع آن است. در هنگام تعمیر، اولین چیزی که یک تعمیر کار می خواهد بداند، نوع تلویزیون شماست. به طور کلی، چهار نوع تلویزیون وجود دارند که عبارتند از:

LCD: در حال حاضر استفاده از تلویزیون های ال سی دی بسیار زیاد شده و آنها جزء رایج ترین نوع تلویزیون هستند. زیرا تصاویری آنها کیفیت بسیار زیاد دارد و از طرفی هم هزینه تعمیر آنها ارزان و پایین است.

LED : تلویزیون های LED فقط از نظر نور پس زمینه با تلویزیون های LCD فرق دارند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که در این تلویزیون ها وجود دارد به نور پس زمینه مربوط می شود که هزینه تعمیر آنها را تا حدودی افزایش می دهد.

4K: تلویزیون های 4K به طور کلی مقرون به صرفه تر از LED و LCD هستند. با این حال، در برخی شرایط ممکن است هزینه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون 4K بیشتر از تعویض آن باشد.

پلاسما: تلویزیون پلاسما در میان چهار نوع اصلی، بیشترین هزینه تعمیر را دارند که شاید تعمیر آنها زیاد مقرون به صرفه نباشد.

https://robeka.ir/wp-content/uploads/1684759338_robeka.ir.jpg

 شدت آسیب

عامل دیگر هزینه تعمیر تلویزیون، شدت آسیب وارده به آن است. به نحوی که ترک خوردگی صفحه نمایش ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. اما آسیب های ناشی از موارد زیر ممکن است هزینه کمتری را در بربگیرند:

  • قطع صدا
  • مشکلات مادربرد
  • مشکلات نور پس زمینه
  • مشکلات نمایش ویدیو
  • ورودی HDMI سخت خوان
  • خطوط در سراسر صفحه نمایش
  • هر گونه مشکل در صفحه نمایش
  • مشکلات اتصال Wi-Fi برای تلویزیون های هوشمند

قدیمی یا جدید بودن تلویزیون

بدون شک تعمیر تلویزیون های قدیمی ممکن است کمی غیرممکن باشد. چون پیدا کردن قطعات آنها می تواند سخت بوده و یا حتی جایگزینی این قطعات مقرون به صرفه نباشد. تعمیر تلویزیون های جدید هم می تواند گران و پرهزینه باشد و این به نوع قطعات آسیب دیده بستگی دارد.

برند تلویزیون

برند تلویزیون می تواند در هزینه تعمیر آن تاثیر داشته باشد. به نحوی که برخی از نمایندگی ها و تکنیسین های تعمیر تلویزیون ترجیح می دهند که روی یک برند خاصی کار کنند. شاید یک تکنیسینی که در تعمیر تلویزیون سونی مهارت دارد نتواند تلویزیون های سامسونگ را به درستی تعمیر کند و حتی هزینه تعمیر بیشتری را از شما دریافت کند. چون قطعات تلویزیون با برند های مختلف، کاملا شبیه به هم نیستند. یک تکنیسن ماهر و با تجربه باید انواع برندها و قطعات مخصوص به آنها را بشناسد تا بتواند در کنار تعمیر کامل و بی عیب و نقص تلویزیون، هزینه تعمیر را به درستی تخمین بزند. شاید هم برخی از قطعات برخی از برندها ممکن است در بازار موجود نباشد که همین عامل هم می تواند بر هزینه تعمیر تلویزیون شما تأثیر بگذارد.

https://robeka.ir/wp-content/uploads/1684759339_robeka.ir.jpg

قطعات تلویزیون

هزینه تعمیر تلویزیون به نوع قطعاتی که آسیب دیده است بستگی دارد. حتی تهیه و تامین قطعات از مراکز معتبر، می تواند طول عمر تلویزیون شما را بعد از تعمیر افزایش دهد. تکنیسین های باتجربه از نمایندگی مجاز و معتبر تعمیر تلویزیون مانند ؟؟؟ می تواند با سفارش عمده قطعات و تامین قطعات متناسب با برند و نوع تلویزیون، دستگاه شما را با هزینه مناسب و قطعات اصل تعمیر کنند.

هزینه های تشخیصی

برخی از تکنیسین ها هنگام بررسی ایراد و اشکالات احتمالی تلویزیون ها، هزینه ای را به عنوان هزینه های تشخیصی یا بررسی اولیه دریافت می کنند. همین موضوع می تواند هزینه نهایی تعمیر تلویزیون را تا حدودی افزایش دهد.

هزینه تحویل و حمل و نقل

برخی از مراکز خدمات تعمیر تلویزیون یا نمایندگی ها، مبالغی را بابت هزینه تحویل و یا حمل و نقل آن به مراکز تعمیر، دریافت می کنند.

گارانتی

ارائه گارانتی و یا ضمانت نامه بعد از تعمیر تلویزیون یکی از خدماتی است که برخی از مراکز تعمیر ممکن است برای جلب مشتری و تضمین خدمات به آن پایبند باشند. با دریافت این گارانتی از مرکز یا نمایندگی تعمیر تلویزیون می توانید در یک بازه زمانی مشخص بعد از تعمیر و در صورت بروز هر گونه خرابی، تلویزیون خود را به صورت رایگان و یا نرخ کمتر و تخفیف ویژه تعمیر کنید.

تعمیر اساسی و درست تلویزیون، یک کار بسیار تخصصی است که فقط تکنیسین های باتجربه و آموزش دیده می توانند آن را به نحو احسن انجام دهند. اگر می خواهید در هنگام تعمیر تلویزیون های خود، قیمت واقعی هزینه تعمیر را پرداخت کنید بهتر است از نمایندگی های تعمیر و تکنیسن های باتجربه و ماهر تی وی سرویسز کمک بگیرید. چون هم هزینه ای بابت حمل و نقل، تحویل و تشخیص مشکل پرداخت نمی کنید، حتی با تماس امکان تعمیر تلویزیون در منزل خودتان وجود دارد و هم می توانید از خدمات گارانتی بعد از تعمیر تلویزیون در تی وی سرویسز بهره بگیرید.

https://robeka.ir/wp-content/uploads/1684759340_robeka.ir.jpg

عمر مفید تلویزیون چقدر است؟

عمر مفید تلویزیون ال ای دی، ال سی دی و غیره دارای یک طول عمر مشخصی میباشد برای مثال میتوانیم بگوییم که عموما طول عمر این تلویزیون ها حدودا بین 7 تا 10 سال بوده یعنی تقریبا 40000 ا 100000 ساعت میباشد البته این اعدادی که گفته شد به برند دستگاه، شرایط و موقعیت مکانی و استفاده تلویزیون نیز بستگی دارد. به عنوان مثال میتوانیم بگوییم که اگر از تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی با برندهای بسیار مشهوری از جمله برند سامسونگ، سونی، ال جی و غیره استفاده میکنید، طبیعتا عمر بسیار بالاتری به نسبت برندهایی که مشهور نیستند دارند.

نکاتی برای افزایش طول عمر تلویزیون

در این بخش چند نکته برای افزایش طول عمر تلویزیون شما شرح داده میشود که میتواند در جهت نگهداری هرچه بیشتر این وسیله کاربردی ضروری باشد. البته هر تلویزیونی که خریداری کنید حتما همراه آن دفترچه راهنمایی را مشاهده خواهید کرد. که برای نگهداری و طول عمر تلویزیون ها میباشد و نکاتی را به شما آموزش داده است. پس بیایید باهم این نکات را کمی مرور کنیم.

https://robeka.ir/wp-content/uploads/1684759341_robeka.ir.jpg

✔️ اولین نکته برای نگهداری تلویزیون مورد بررسی قرار میگیرد، دمای مکان قرارگیری آن میباشد. بدین منظور که باید به دور از هرگونه گرما و سرما نگهداری شود.

✔️ حتما حین قرار گیری تلویزیون و تلویزیون های دیگر، به محل تردد توجه نمایید و آن را در محیط پر رفت و آمد قرار ندهید.

✔️ همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد مکان قرار گیری تلویزیون ها از جمله تلویزیون های خمیده و پلاسما باید متعادل باشد. یعنی اینکه در صورت وجود نوسانات ناشی از دمای هوا سبب آسیب به سیستم های داخلی تلویزیون میگردد.

✔️ برای آنکه بدانید سیستم شما تهویه مناسب و مطلوبی دارد با پشت دستگاه را مشاهده نمایید و مطمئن باشید که تلویزیون شما از دیوار حداقل 4 اینچ(حدودا 10 سانتی متر) فاصله داشته باشد. که هوا بتواند به راحتی در پشت سیستم جابه جا شود. اگر محل مناسبی را برای نصب دیوار ندارید نیز میتوانید دستگاهتان را بر روی میز تلویزیون قرار دهید. تا فاصله مناسبی را از دیوار داشته باشد. این نکته را حتما باید یاد آور شد که به هیچ عنوان نباید تلویزیون در محیطی که دارای دمای بالا و درطوبت بسیار زیاد است قرار گیرد. چون سبب خرابی مدار و خراب شدن قطعه های حساس الکترونیکی در درون تلویزیون میگردد.

✔️ در هنگام جابه جایی حتما این نکته را رعایت نمایید. که به هیچ عنوان ضربه شدیدی به دستگاه وارد نشود. هنگام ضربه بر روی صفحه نمایشگر، سبب نابودی پیکسل های تلویزیون ها و حتی سوختن لامپ میگردد. پس در حین جابه جایی و تکان دادن تلویزیون، دقت لازم را داشته باشید.

✔️ برای آنکه بتوانید طول عمر انواع تلویزیون ها را افزایش دهید باید از کنترل یا ریموت آن به نحوه درست استفاده نموده و در مکان مناسبی به دور از هرگونه مواردی که امکان دارد به ریموت آن آسیبی وارد نماید و همچنین دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

✔️ در هنگام تمیز نمودن تلویزیون های خمیده و پلاسما هم باید نکته هایی را رعایت نمایید تا به صفحه نمایشگر این دستگاه آسیبی وارد نگردد. توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون استفاده نکنید.

https://robeka.ir/wp-content/uploads/1684759342_robeka.ir.jpg

✔️ در هنگام پاک نمودن صفحه نمایش حتما، تلویزیون را خاموش نموده تا در حین تمیز نمودن سبب اتصالی آن نگردد.

✔️ برای آنکه بخواهید طول عمر تلویزیون خود را افزایش دهید، حتما به توصیه متخصصان و کارشناسانی که در بخش تعمیرات تلویزیون هستند عمل نموده. همچنین از دستمال های مخصوص پاک کننده تلویزیون که اصولا در داخل جعبه این محصول قرار میگیرد، استفاده نمایید.

✔️ برای آنکه بتوانید قاب اطراف این پنل دستگاه را تمیز نمایید میتوانید از دستمال های مایکروفایبر استفاده کنید بدین صورت که چند قطره بر روی دستمال میریزید و سپس آن را بر روی قاب میکشید. برای آنکه بتوانید گرد و غبار درزهای تلویزیون ها جلوگیری نمایید میتوانید از هوای فشرده نیز استفاده کنید.(نکته قابل توجه این است که به فشار هوا توجه نمایید.)

✔️ به دلیل آنکه دستگاه هایی از جمله تلویزیون و کابل برق خطرناک میباشند به هیچ عنوان بر روی آنها وسیله ی سنگینی قرار ندهید که باعث آتش سوزی و یا حتی شوک الکتریکی گردد.

✔️ هنگام اتصال تلویزیون به برق از سه راهی استاندارد استفاده نمایید در صورت استفاده نمودن از سه راهی برق غیرمجاز، سبب حرارت و آتش سوزی میشوید. که خسارات جبران ناپذیری را برای فرد دارد.

تمام مواردی که در توضیحات بالا به آن اشاره شد میتواند تاثیر بسیار مستقیمی بر عملکرد صحیح سیستم شما بگذارد تا دیگر نیازی به استفاده از خدمات تعمیر تلویزیون در منزل نداشته باشید. این مورد را هرگز فراموش نکنید که هرچقدر سن دستگاه بالا رود میتواند به طبع، بر عملکرد و روند کاری تلویزیون ها تاثیر گذار باشد. اصولا میتوان گفت اگر دستگاه شما بالای 10 سال برای شما کار میکند، امکان بروز مشکلاتی را برای شما خواهد داشت و حتما باید به فکر خرید دستگاه جدیدتری نیز باشید. اینکه چقدر از دستگاه در طول روز استفاده میکنید، نیز میتواند تاثیر مستقیمی بر عملکرد آن بگذارد.