خوگرنیوز رسانه تخصصی صنعت مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی

خوگرنیوز رسانه تخصصی مبلمان و دکوراسیون و بستری برای اطلاع رسانی و برقراری ارتباط میان فعالان این حوزه‌ها با یکدیگر و با مخاطبانشان است. این رسانه به انعکاس اخبار و ارائه گزارش در مورد رویدادها، تازه‌های نوآوری و فناوری و تحولات اقتصادی اکوسیستم مبلمان و دکوراسیون در ایران و جهان می‌پردازد.
همچنین خوگرنیوز با انتشار مقالات گوناگون درحوزه‌های دانش، سبک زندگی و معرفی میراث گذشته، وظیفه خود به عنوان رسانه را تکمیل می‌کند. خوگرنیوز مرجع و نمایه‌ای از وضعیت و ظرفیت‌های مبلمان و دکوراسیون ایران و بازتاب‌دهنده تحولات بین المللی و الگوهای موفق این دو حوزه از سراسر جهان است.

درباره اکوسیستم مبلمان و دکوراسیون ایران

هر کسب‌وکاری تحت تاثیر چند اکوسیستم است و بیش از همه تحت تاثیر سیاست‌گذاری‌ها و رویدادهای حوزه صنعت یا خدماتی که برگزیده. اکوسیستم مبلمان و دکوراسیون بسیار بزرگ و دارای اشتراک و همپوشانی با بسیاری از صنایع و حوزه‌های خدماتی دیگر است؛ چرا که محصولات و خدماتی که در حوزه مبلمان و دکوراسیون قرار می‌گیرند، بسیار متنوع و گسترده هستند. از سوی دیگر مصرف‌کنندگان همه این محصولات و خدمات – اعم از خانگی، اداری و تجاری- نیز از ذینفعان این حوزه محسوب می‌شوند.

ارتباط سالم و پویا میان اجزای هر اکوسیستم متضمن عملکرد بهتر و تغییرات مثبت آن است. ارتباط اصولا بر پایه اطلاع‌رسانی شفاف و به‌روز صورت می‌گیرد. چیزی که جای خالی آن در بسیاری از حوزه‌ها از جمله مبلمان و دکوراسیون احساس می‌شود.

ما در خوگرنیوز برآنیم تا با تجمیع اخبار و اطلاعات موجود اما پراکنده، تولید محتوای خبری و ارائه تحلیل‌هایی به‌روز در حوزه‌هایی که کمتر به آن پرداخته شده، پایگاهی برای اطلاع‌رسانی و تعامل در این اکوسیستم ایجاد کنیم.
ذینفع اصلی این فعالیت صاحبان کسب‌وکار و فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون هستند و تولید و نشر اخبار و محتوای ارزشمند بومی که قابل رصد و الگوبرداری و دستمایه تعامل باشد، تنها با همت و همکاری آن‌ها مقدور است.

تاریخچه و تولد خوگرنیوز

ایده فعالیت رسانه‌ای در صنعت مبلمان و دکوراسیون از سال ۱۳۹۳ همزمان با شکل‌گیری خوگر، پلتفرم آنلاین مبلمان و دکوراسیون شکل گرفت و تلاش شد در چهارچوب بلاگ خوگر با تولید محتوای مناسب و به روز تا حدی به نیازهای برشمرده شده، پاسخ داده شود. تا اینکه در سال ۹۸ به پشتوانه تجاربی که در این مدت کسب شده بود خوگرنیوز به عنوان یک پایگاه مستقل در خدمت کل صنعت و صنف قرار گرفت و اکنون خدمات گسترده‌تری را به فعالان و علاقه‌مندان ارائه می دهد.

خوگرنیوز اتفاقی نو در صنعت مبلمان و دکوراسیون ایران

وبسایت خوگرنیوز آذرماه ۱۳۹۸ فعالیتش را در راستای پرکردن جای خالی یک رسانه تخصصی و کسب‌وکار محور در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی شروع کرد و این روزها با هزاران مقاله تخصصی و عمومی مرجعی ارزشمند برای دسترسی علاقه‌مندان به اخبار، اطلاعات و دانش در حوزه‌های مبلمان، دکوراسیون، طراحی و معماری داخلی محسوب می‌شود.

صنایع مبلمان، دکوراسیون و چوب با بیش از صد هزار واحد صنفی و صنعتی فعال و حدود یک میلیون شاغل، سهمی هشت درصدی از اشتغال کل کشور دارند. کسب‌وکارهای این حوزه از واحدهای تولیدی صنعتی و کارخانه‌های پیشرفته گرفته تا کارگاه‌های کوچک و فروشگاه‌های متعدد را شامل می‌شود.
با وجود اینکه در بسیاری از حوزه‌ها مثل فناوری و یا حتی در بسیاری از صنایع دیگر چون صنعت نفت، معدن، مسکن و نظایر این رسانه‌های داخلی از سالیان دور به اطلاع‌رسانی و انتقال دانش و تجربه کمک کرده‌اند در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی تا پیش از این در این زمینه کوشش درخور توجهی نشده بود. در چنین فضایی خوگرنیوز شکل گرفت تا با انتشار اخبار و گزارش‌های توصیفی و آماری مرتبط با کسب‌وکار این حوزه‌ها در جهان و اطلاع‌رسانی و بازتاب فعالیت‌های صنف و صنعت مبلمان ایران جای خالی یک رسانه تخصصی و مرجع قابل اعتماد برای فعالان صنعت مبلمان و حوزه دکوراسیون داخلی، مصرف‌کنندگان و علاقه‎مندان به کالاها و خدمات این دو حوزه را پر کند.

ضرورت وجود چنین رسانه‌ای با کارکردهایی نظیر اطلاع‌رسانی، ایجاد ارتباط و انتقال دانش زمانی مشخص می‌شود که بدانیم فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی هم، مانند هر صنف و صنعت دیگر متاثر از شتاب تغییرات در تکنولوژی، اقتصاد، شیوه‌های ارتباطی و الگوهای رفتاری مخاطبان هستند. واقعیت انکار ناپذیر این است که این روزها حتی کوچکترین واحدهای اقتصادی نه تنها برای رشد بلکه برای حیات باید از رویدادها و تازه‌ترین اتفاقاتی که در حوزه کاریشان می‌گذرد، آگاه باشند و بتوانند براساس دانش و درک درست از شرایط تصمیم‌های حیاتی اتخاذ کنند. در عصر پرشتابی که به عصر اطلاعات شهره است، اطلاع‌رسانی شفاف و به موقع و استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

همانطور که ذکر آن رفت یکی از مهمترین روش‌ها برای رسیدن به شناختی همه جانبه و تصمیم‌گیری درست، آگاهی از روندهای بین المللی، منطقه‌ای و بومی است. بهره بردن از تجربه‌های موفق یا ناموفق چه در شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی و چه در بزنگاه‌های تاریخی – درست مثل یک سال گذشته – راهکار دیگری برای مدیریت و کنترل بحران است و آگاهی وسیع از تجارب جز با یاری رسانه‌ها ممکن و میسر نیست.

فعالان صنعت مبلمان چه انتظاری از خوگرنیوز می‌توانند داشته باشند؟

  • پیشگامی در توسعه استراتژیک خوگرنیوز بر اساس رویکرد تخصصی‌اش تلاش می‌کند تا فعالان صنعت مبلمان ایران را در جریان آخرین نوآوری‌ها و ترندهای جهانی قرار دهد. خوگرنیوز جدیدترین رویکردها در طراحی محصول و فناوری تولید مبلمان را معرفی می‌کند و با بررسی شیوه‌های عرضه و فروش مبتنی بر تکنولوژی نظیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده -که مبنای فعالیت‌های جدید و توسعه‌ای در این صنعت است – دانش مصرف‌کنندگان بالقوه این خدمات را افزایش می‌دهد.

آگاهی از این موضوعات به فعالان صنعت مبلمان و بخش‌های وابسته‌ای مثل طراحی مبلمان این امکان را می‌دهد که از تازه‌ترین تغییرات در نیازها و خواسته‌های مشتری مطلع شوند. اما این آگاهی چه سودی دارد؟
بگذارید با یک مثال اهمیت موضوع را کمی روشن‌تر کنیم. تفاوتی ندارد مشتریان این صنعت به دنبال انتخاب مبلمان خانگی باشند یا مبلمان و تجهیزات دکوراسیون اداری، مبلمان فضای باز و یا فضاهای آموزشی. تغییر سبک زندگی بر شیوه انتخاب و سلیقه عمومی در همه این حوزه‌ها موثر بوده است؛ از اقبال عمومی به استفاده از مبلمان اجاره‌ای به جای خرید تا افزایش دغدغه‌های محیط زیستی و توجه به طراحی پایدار. نتیجه چنین تغییراتی هم روی آوردن تولیدکنندگان زود مصرف (Fast Furniture) مثل ایکیا به خرید و عرضه محصولات دست دوم و رواج مبلمان چند منظوره است. حال شاید تصور شود که چنین جریان‌ها و تغییراتی به داخل مرزهای ما راه ندارد. واقعیت اما چیز دیگری است.

در دنیای امروز که در بسیاری از مواقع چون موضوع همه‌گیری، دغدغه‌های عموم مردم جهان به هم مشابهت پیدا می‌کند، چنین جریان‌هایی – کمی دیر یا زود اما قطعا – به کشورهای در حال توسعه مثل ایران نیز می‌رسند. کما اینکه تاکنون نیز در بسیاری از موضوعات دیگر که به طور کلی به سبک زندگی معروف هستند، شاهد جهانی شدن هستیم. احتمالا حالا موافق هستید که چیزی بهتر از آگاهی از روندهای جهانی و پیشگامی در آماده‌سازی خود برای ورود این جریانات به بازار کشور ما و پاسخگویی به موقع به نیازها نیست.

  • ارائه الگوهای موفق خدمت دیگر خوگرنیوز ارائه الگوهای و شیوه‌های موفق کاملا تخصصی است. برندهای مبلمان و شرکت‌های بزرگ و متوسط در دنیا هر روز از شیوه‌های جدیدی برای توسعه فعالیت‌ها و تقویت قدرت برند و گاهی حتی گریز از شکست‌های محتمل استفاده می کنند. از همکاری های استراتژیک و ادغام‌ها گرفته تا استفاده از تکنولوژی‌های جدید در فرایند تولید و عرضه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های برندینگ و تبلیغات. آگاهی از هر یک از این تجارب و فرایند طی شدن مسیر موفقیت و کم و کیف آن می‌تواند چشم اندازهای جدیدی را برای دنبال‌کنندگان این فعالیت‌ها خلق کند.
  • پوشش خبری دستاوردها و موفقیت‌ها تشکل‌های صنعت مبلمان ایران تلاش می‌کنند تا با راهبردهای استراتژیک و افزایش همکاری و هم‌افزایی در میان اعضای خود و با سایر تشکل‌ها کمک کنند تا این صنعت بر مشکلات عدیده ای که این روزها با آن مواجه است فائق آید. از سوی دیگر برندهای مبلمان ایرانی و فعالان تازه وارد در حوزه کسب و کار مبلمان علیرغم تمام کمبودها از تلاش باز نایستاده‌اند و هر روز خبر از طراحی محصول و تولید مبلمان جدید می‌رسد یا شرکت‌ها سعی در گسترش شبکه فروش خود دارند و در این راستا گام‌هایی بر می‌دارند.
    در این بین رسانه با کارکرد ایجاد همبستگی، فرصتی برای اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های توسعه محور، الگو‌سازی و الهام‌بخشی ایجاد می‌کند و چه بهتر که این اخبار و اطلاع‌رسانی در یک پایگاه تخصصی گردآوری شود و در دسترس مخاطبان قرار گیرد. در این صورت علاوه بر سهولت دسترسی مخاطب به طیف وسیعی از اطلاعات، ناگزیر امکان مقایسه فراهم می‌شود که این خود سبب شکل‌گیری یک فضای رقابتی سالم است.

خوگرنیوز به عنوان یک رسانه تخصصی و دقیقا برای رسیدن به چنین هدفی این امکان را فراهم کرده است و با انتشار گزارش خبری در انتهای هر ماه، مروری جامع و کامل بر دستاوردها و اقدامات تشکل‌ها و فعالان صنف و صنعت مبلمان دارد. گزارشی که با همکاری خود فعالان صنعت و به صورت کاملا رایگان، فعالیت های جامعه صنف و صنعت مبلمان را پوشش می‌دهد.

  • بهره بردن از روایت‌های چند رسانه‌ای خوگرنیوز تنها به محتوای نوشتاری بسنده نکرده است و تلاش دارد با انتشار محتواهای چند رسانه‌ای، گزارش‌ها و مصاحبه‌های تصویری و گفت‌و‌گوهای زنده اینستاگرامی همگام با ذائقه مخاطبان در مصارف رسانه‌ای حرکت و امکان تعامل بهتر و بیشتر را با روایت‌های چند رسانه‌ای فراهم کند.
  • اطلاع‌رسانی و انتقال دانش به صورت خلاصه می‌توان گفت خوگرنیوز با تولید محتوای به‌روز و ارزشمند در بخش‌های خبرهای صنعت مبلمان جهان، خبرهای صنعت مبلمان ایران، اخبار حوزه دکوراسیون و معماری داخلی و دانش و فناوری در خدمت تسهیل دسترسی فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی به تازه هاست.
  • نظارت بر محیط یکی از مهمترین کارکردهای هر رسانه‌ای نظارت بر محیط است. خوگرنیوز تلاش می‌کند تا با انعکاس مشکلات، دغدغه‌ها و چالش‌های جامعه مبلمان و دکوراسیون داخلی، صدای گویای این صنف باشد و از طریق انتشار خواسته‌های به‌حق همکاران این صنعت و تلاش برای یافتن پاسخ و پاسخگویان نقش نظارتی خود را ایفا کند.

آورده خوگرنیوز برای مصرف‌کنندگان خدمات و کالاهای مبلمان و دکوراسیون داخلی چیست؟

مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات مبلمان و دکوراسیون گروه دیگری از مخاطبان خوگرنیوز هستند. یک رسانه نباید از کارکرد افزایش دانش عمومی و سرگرمی غفلت ورزد. این دو کارکرد هستند که پیوند مخاطبان را با رسانه عمیق‌تر می‌کنند و سبب آشناپنداری و اعتماد دوسویه می‌شوند. خوگرنیوز با تولید و انتشار طیف وسیعی از مطالب جذاب تحت عنوان خواندنی‌ها نظیر راهنمای خرید، راهنمای دکوراسیون، تاریخچه صنعت مبلمان، تاریخچه و سبک های دکوراسیون داخلی و آشنایی با طراحان و سبک زندگی روز به نیازهای این گروه از مخاطبان پاسخ می‌دهد. مخاطبان با مطالعه چنین مقالاتی می‌توانند با آگاهی بیشتر و تسلط بهتر برای خرید یا استفاده از خدمات تصمیم‌گیری کنند.

شاخص‌هایی نظیر میزان رجوع کاربران از طریق موتورهای جستجو، کاربران بازگشتی و مدت زمانی که کاربران در هر بار مراجعه به سایت خوگرنیوز در آن حضور دارند، بیانگر این است که خوگرنیوز در همین مدت کوتاه به خوبی عمل و مخاطبان بسیاری را با خود همراه و وفادار کرده است.

خوگرنیوز مرجعی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به محتوای دانشی و کاربردی

بسیاری از افرادی که جذب بازار کار و فعالیت اقتصادی در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی می‌شوند دانشجویان رشته‌هایی نظیر صنایع چوب، طراحی صنعتی، معماری، معماری داخلی و نظایر این هستند. از آنجایی که یکی از معضلات همیشگی در اشتغال نبود پیوندی میان دانشگاه و صنعت است، خوگرنیوز تلاش می‌کند با آشنا کردن دانش‌آموختگان با دغدغه‌های صنعتگران از یکسو و انتشار مطالبی در جهت آشنایی فارغ التحصیلان با مهارت‌های کسب‌وکاری از سوی دیگر، گامی مثبت در این زمینه بردارد.

خوگرنیوز؛ تنها رسانه تخصصی برای پوشش خبری رویدادهای حوزه مبلمان و دکوراسیون

سالانه چندین رویداد در حوزه صنعت مبلمان و طراحی داخلی برگزار می‌شود؛ از جمله نمایشگاه مبلمان اداری، نمایشگاه مبلمان خانگی، نمایشگاه دکوراسیون داخلی، رقابت طراحی محصول و مسابقه دکوراسیون داخلی و معماری داخلی، آموزش طراحی مبلمان و نظایر آن. برگزارکنندگان این رویدادها با استفاده از ظرفیت این پایگاه می‌توانند به بهترین نحو فراخوان‌ها، روند و بازتاب‌های برگزاری و نتایج آن را پوشش دهند. در حال حاضر نیز در بخش اخبار مبلمان امکان دسترسی به اطلاعات برخی از این رویدادها موجود است.