جلوگیری از موخوره

موهای وز شده. برخی از مردم آن را دوست دارند. بیشتر آنها دوست ندارند. اما صرف نظر از احساسات شما در این مورد، گاهی اوقات فقط می خواهید یک روز موی بدون وز داشته باشید ، چرا که نه؟ این موهای شماست، پس بهترین گزینه را برای شما انتخاب کنید . حالا به حالت موخوره برگردیم. درمان اغلب سخت تر از علت آن است، اما اگر می خواهید بدانید که چگونه موهای وز را متوقف کنید، ما پاسخ آن را داریم. با ماسک مو گیاهی میتوانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

موهای وز چیست؟

موهای وز اساساً موهایی هستند که با موهای اطراف هم تراز نیستند – فر یا ایستادن مستقل از بقیه. به همین دلیل است که موهای وز اغلب باعث ایجاد بافت نامنظم یا تیره می شوند.

موهای برخی از افراد به طور طبیعی وز است و می تواند از والدین / پدربزرگ و مادربزرگ به ارث برسد، اما برخی به دلیل آسیب یا رطوبت وز می شوند. از دیگر محصولات پریچهر میتوان به کرم مرطوب کننده و کرم افزایش سایز موضعی اشاره نمود.

موهای وز شده نیز می توانند در انواع موها متفاوت به نظر برسند.

علت وز شدن موها چیست؟

اگر موهای بلندی دارید، کاملاً با رطوبت آشنا خواهید شد. موهای انسان به شدت به آن حساس هستند، موهای صاف مواج و موهای مجعد وز می شوند. اما چرا این کار را می کند؟

پاسخ علمی این است که ساختار شیمیایی مو آن را به شدت مستعد تغییرات در میزان هیدروژن موجود در هوا می کند. مو از دسته‌هایی از پروتئین‌های کراتین تشکیل شده است که می‌توانند با هیدروژن پیوند برقرار کنند و آن را ضعیف کنند – به این معنی که در یک روز مرطوب، یک تار مو می‌تواند تعداد بیشتری پیوند ایجاد کند و باعث می‌شود که روی خود تا شود.

توضیح بسیار ساده‌تر این است که وقتی مو آسیب دیده یا خشک می‌شود، لایه بیرونی مو (کوتیکول) شروع به بلند شدن می‌کند و اجازه می‌دهد تا رطوبت از آن عبور کند و تارهای مو را متورم کند. اصولاً وقتی موهای شما خشک می شود شروع به ایجاد رطوبت می کند که باعث وز شدن موهای شما می شود.

جلوگیری از موخوره

پس چه چیزی باعث وز شدن موهای مجعد می شود؟

هر مو با پوسته های همپوشانی به نام کوتیکول مو پوشیده شده است که به تقویت و  محافظت از قشر و مدولای مو کمک می کند . این فلس ها به سمت پایین و دور از ریشه شما قرار دارند. هنگامی که کوتیکول مو بالا می‌آید، اجازه می‌دهد رطوبت هوا وارد ساقه مو شود و آن را متورم می‌کند و موهای مجعد را برای شما به ارمغان می‌آورد. زمانی که کوتیکول صاف باشد، از طرف دیگر، موهای شما صاف تر و براق تر به نظر می رسد.

علت بلند شدن کوتیکول مو چیست؟

موی خشک

وقتی موهای شما خشک می شود، کوتیکول بالا می رود تا رطوبت هوا را جذب کند. وقتی موها رطوبت را جذب کردند، کوتیکول ها بلند شده و متورم می شوند و باعث می شوند موهای مجعد وز به نظر برسند.

موی آسیب دیده

موهای آسیب دیده ناشی از حالت دادن به گرما، درمان های رنگی، مدل موی سفت و غیره باعث می شود که کوتیکول خشن و کدر شود، فلس ها را بلند کرده و حتی به طور کامل آنها را از بین ببرد. هنگامی که مو آسیب می بیند، متخلخل تر نیز می شود و قشر داخلی شکننده را در معرض دید قرار می دهد و باعث جذب رطوبت می شود.

فاکتورهای محیطی

بدیهی است که آب و هوا نقش مهمی در رفتار یا عدم رفتار موهای ما دارد (از مونیکا بپرسید). هر چه رطوبت در هوا بیشتر باشد، احتمال اینکه موهای شما نامنظم، وز و پف کند بیشتر می شود که منجر به از بین رفتن درخشندگی و نرمی آنها می شود.

نوع مو

متأسفانه برای دختران و پسران مجعد ما، موخوره به طور طبیعی به وجود می آید. موهای مجعد اغلب به طور پیش فرض خشک تر هستند زیرا روغن ها نمی توانند به راحتی در ساقه مو حرکت کنند و همچنین به دلیل الگوی فر، کوتیکول ها خشن تر می شوند. اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم فرهای وز دار خود را به امواج نرم تبدیل کنید. برای بهترین نکات ما به خواندن ادامه دهید.

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث وز شدن موهای مجعد می شود، اما چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

در حالی که کمی موخوره اجتناب ناپذیر است، چند قدم ساده وجود دارد که می توانیم آن را به حداقل برسانیم.

مرحله 1: شامپوی بدون سولفات

می‌دانیم که شما آن را میلیون‌ها بار شنیده‌اید، اما شامپوی بدون سولفات  راهی است که می‌توانید از پاک‌کردن روغن‌های طبیعی موهایتان و خشک کردن بیشتر آن‌ها جلوگیری کنید. سولفات ها لزوما مضر نیستند، با این حال، می توانند مو و پوست سر را از روغن های طبیعی پاک کنند و همچنین کوتیکول مو را بلند کنند و موهای مجعد یا موج دار شما را بیشتر در معرض وز شدن قرار دهند.

مرحله 2: مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن!

اگر موهای مجعد شما از داخل هیدراته شده باشد، نیازی نیست که کوتیکول آنقدر بلند شود تا رطوبت هوای اطراف را جذب کند. محصولات مو مانند ماسک مو تزریق شده با عسل را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا یک یا دو بار در هفته موهایتان را عمیقا تغذیه و آبرسانی کنید. بالاتر از نرم کننده، ماسک های مو حاوی مواد غلیظ تری هستند تا موهای شما را مرطوب کرده و آسیب به کوتیکول را ترمیم کنند.

از آنجایی که آنها برای مدت طولانی تری نسبت به حالت دهنده باقی می مانند، ماسک می تواند به طور کامل جذب مو شود. هنگامی که به طور منظم از ماسک های غنی از مواد مغذی استفاده می شود، می تواند به آبرسانی و تغذیه موهای مجعد شما کمک کند و به مرور زمان به ترمیم آن کمک کند.

پس از شستشوی ماسک، حتماً با نرم کننده دم کرده عسل دنبال کنید . این کار با بستن کوتیکول به حفظ رطوبت و تغذیه ماسک کمک می کند. سعی کنید نرم کننده خود را به مدت 3 تا 5 دقیقه قبل از شستشو بگذارید.

مرحله 3 : خنک نگه دارید

هنگام شستشو، سعی کنید دما را پایین نگه دارید. آب داغ روغن طبیعی موهای شما را از بین می برد و کوتیکول را بلند می کند و احتمال وز شدن موهای مجعد را بیشتر می کند. سعی کنید موهای خود را با آب ولرم تا خنک بشویید.

مرحله 4: موهای مجعد را زیر دوش باز کنید

مخصوصاً برای موهای مجعد خوب است، سعی کنید بعد از نرم کردن موهای خود را با استفاده از یک شانه دندانه پهن باز کنید. این به جلوگیری از اصطکاک و حفظ الگوی فر طبیعی شما کمک می کند.

مرحله 5:  به آرامی خشک کنید

هنگام خشک کردن با حوله نخی از مالیدن موها خودداری کنید. این کار کوتیکول را زبر می کند و باعث وز، گره خوردن و حتی شکستگی می شود. درعوض، ما توصیه می کنیم موها را با هوا خشک کنید یا با استفاده از یک حوله میکروفیبر یا تی شرت نخی خشک کنید.

مرحله 6:  یک ظاهر طراحی شده بدون حرارت و محافظت در برابر حرارت

می‌دانیم که مرتب کردن موهایتان وسوسه‌انگیز است، مخصوصاً اگر می‌خواهید موهای مجعد وز را رام کنید، با این حال، این می‌تواند با خشک کردن موها و آسیب رساندن به آن، وضعیت را تشدید کند. اگر واقعاً نیاز به استفاده از ابزارهای حرارتی دارید، سعی کنید از آنها در کمترین میزان ممکن استفاده کنید. از ابزارهای یک ظاهر طراحی شده با تنظیمات دمایی مختلف استفاده کنید.

برای جلوگیری از آسیب، همیشه از یک اسپری محافظ حرارتی خوب استفاده کنید.

جلوگیری از وزه مو

مرحله 7: آن رطوبت را قفل کنید! 

پس از روتین شستشو، بسیار مهم است که رطوبت آن را قفل کنید. ما توصیه می کنیم از نرم کننده دم کرده عسل به عنوان یک درمان سبک استفاده کنید تا موهای مجعد خود را در تمام طول روز هیدراته نگه دارید.

قبل از بیرون رفتن، بهتر است از روغن مو تزریق شده با عسل استفاده کنید . این به حفظ رطوبت کمک می کند و از بلند شدن کوتیکول در هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت جلوگیری می کند.

مرحله 8: آن را مرتب نگه دارید!

متأسفانه، هیچ محصولی وجود ندارد که بتواند انتهای موها را ببندد، پس از شکافتن موها – همین. مطمئن شوید که موهایتان را مرتب می‌کنید تا از شر موخوره خلاص شوید و موهایتان سالم و بدون وز باشد.

پایان رپورتاژ آگهی