راه هایی برای جلوگیری از انتقال آرایش روی لباس

بعد از گذراندن زمان مناسب برای آرایش کامل، آخرین چیزی که در نظر دارید این است که مراقب باشید آرایش روی لباستان منتقل شود و یا لباس شما توسط آرایش کثیف نشود! خوشبختانه، مجبور نیستید در روتین آرایش روزمره خود تغییرات زیادی داشته باشید تا مطمئن شوید همه چیز سر جای خود باقی می ماند.درواقع همه چیز مربوط به تنظیم آرایش و کنترل چربی در طول روز است، و چند ترفند مفید وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا آرایش شما در پایان روز به همان خوبی که در ابتدا بود خوب به نظر برسد. نکات حرفه ای زیر را برای جلوگیری از انتقال آرایش روی لباس بررسی کنید.

پوشیدن لباس مناسب

وقتی آماده می‌شوید، چیزی بپوشید که به راحتی در بیاید. روپوش، پیراهن دکمه دار، یا بالاتنه یقه پهن عالی عمل می کند. ایده این است که در حین انجام کارهای روزمره، چیزی بپوشید که اگر روی آن آرایش مالیده شود، اهمیتی نداشته باشد. بعلاوه، لباس باید به راحتی از تن خارج شود، تا هنگامی که برای لباس پوشیدن آن را در می آورید، آرایش شما لکه دار نشود. و تمام دقت خود را به کار بگیرید تا هنگام خروج از خانه لباس شما کثیف نشود.

برای پوشیدن لباس خود هنگامی که آرایش دارید یک تی شرت کهنه و یا لباسی که اگر آرایش روی آن بمالد مشکلی نداشته باشد اهمیتی برای شما ندارد، آن را روی سرتان بگذارید تا صورتتان پوشانده شود سپس لباس مورد نظر خود را بپوشید.

اگر حجاب یا روسری دارید هنگام آرایش کردن از گردن خود غافل نشوید. برای محافظت از پارچه لباس خود از پرایمر، زیرسازی، پودر و اسپری فیکساتور در اطراف صورت خود استفاده کنید.

شستشو و چربی زدایی پوست

صورت خود را بشویید تا آرایش ماندگار، چربی و کثیفی از بین برود. حتی اگر دیشب قبل از خواب صورت خود را شسته اید و روتین مراقبت از پوست خود را انجام داده اید. پوست شما یک شبه چربی های جدیدی جمع می کند و ممکن است مقداری آرایش باقی مانده از روز قبل باقی بماند. اگر هنگام شروع روتین آرایش صورت شما تمیز باشد، ظاهر شما در طول روز کمتر تغییر می کند.روغن های طبیعی، کثیفی و آرایش قدیمی، ثابت ماندن آرایش جدید شما را سخت تر می کند.

یک مرطوب کننده بدون روغن بزنید و بگذارید جذب شود تا آرایش روی پوست شما بماند. اگر هنگام استفاده از پرایمر مرطوب‌کننده‌تان خشک نشده باشد، مخلوط می‌شوند و چرب به نظر می‌رسند،که ممکن است این مسئله شمارا آزار بدهد. پس از استفاده از مرطوب کننده، حدود 10 دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده به خوبی جذب شود.

یک مرطوب کننده بدون روغن انتخاب هوشمندانه ای است زیرا به طور طبیعی روغن بیشتری به صورت شما اضافه نمی کند. هرچه روغن کمتری باشد، احتمال اینکه آرایش شما در طول روز به لباس شما منتقل شود، کمتر می شود.

استفاده از پرایمر مناسب

ابتدا با استفاده از پرایمر، پایه ای برای فیکس کردن فونداسیون خود ایجاد کنید. پرایمر با ایجاد مانعی بین پوست و فونداسیون به آرایش شما کمک می کند در جای خود باقی بماند. یک لایه یکنواخت را روی تمام صورت خود بمالید.

پرایمر همچنین چین و چروک ها را پنهان می کند و منافذ شما را کوچکتر نشان می دهد، بنابراین یک محصول برد-برد برای افزودن به روتین آرایش شما است.

استفاده از کرم پودر مناسب

یک کرم پودر مات بدون روغن انتخاب کنید که پوست شما را براق نشان ندهد. البته در انتخاب کرم پودر به نوع پوست خود نیز توجه کنید. با این حال، به طور کلی، فونداسیون مات بهتر در جای خود باقی می‌ماند، زیرا از روغن برای ایجاد پوششی شبنم‌دار و لطیف استفاده نمی‌کند. فرمول سبک وزنی را انتخاب کنید که می توانید آن را در لایه های آرایش خود اضافه کنید تا میزان پوشش مورد نظر خود را به دست آورید. فونداسیون سبک به پوست شما اجازه می دهد در طول روز نفس بکشد، بنابراین کمتر احتمال دارد که چرب شود و این چربی به لباس شما منتقل شود.

اگر پوست شما مستعد جوش است، فرمول غیر کومدون را انتخاب کنید زیرا کمتر احتمال دارد که منافذ شما را مسدود کند.اگر پوست شما به سمت خشکی تمایل دارد، یک کرم پودر مایع سبک وزن را انتخاب کنید و از پودر دوری کنید.

اگر پوست شما چرب تر است، از یک کرم پودر بدون چربی استفاده کنید.فونداسیون های معدنی خالص نیز به خوبی کار می کنند. آنها کمتر لکه دار می شوند زیرا با روغن های طبیعی تولید شده پوست شما ترکیب می شوند.

ابزار مناسب و نحوه بکارگیری

فونداسیون را با یک برس آرایشی بزنید، سپس آن را با یک اسفنج آرایشی ترکیب کنید. انگشتان خود را تا حد امکان از آرایش  و صورت خود دور نگه دارید. روغن های پوست شما می تواند به آرایش و لباس شما منتقل شود. بعلاوه، استفاده از ترکیب برس و اسفنج، آرایش را محکم تر روی پوست شما قرار می دهد و لکه شدن آن را در طول روز سخت تر می کند.

برس های آرایشی و اسفنج های زیبایی را از داروخانه ها یا فروشگاه های آرایشی محلی خود خریداری کنید.

لایه های نازکی از فونداسیون بمالید و بین هر لایه اضافات آن را با دستمال بگیرید. از لایه‌های نازک استفاده کنید تا فونداسیون خود را تا سطح پوششی که می‌خواهید بسازید، نه اینکه  به یکباره مقدار ضخیم را روی صورت خود بزنید. دستمال کاغذی بردارید و بعد از هر لایه آن را به آرامی روی تمام صورت خود پخش کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

ریمل مناسب برای جلوگیری از انتقال آرایش روی لباس

برای ماندگاری طولانی از ریمل هایی ضدآب استفاده کنید. ریمل زد آب برای روزهای گرم و هنگام دویدن یا ورزش کردن هنگامی که صورت شما تعریق می کند سر جای خود باقی می ماند و باعث می شود هم آرایش شما خراب نشود و هم لباس شما تمیز باقی بماند.

به خاطر داشته باشید که پاک کردن ریمل زدآب بسیار مشکل است اما با کمی صبر میتوانید آن را به خوبی پاک کنید. یک تکه پد را به پاک کننده ی آرایش چشم آغشته کنید و به مدت 10دقیقه روی مژه های خود نگه دارید؛ برای جلوگیری از ریزش مژه ها از فشردن و مالیدن مژه های خود خودداری کنید و اگر به خوبی پاک نشد میتوانید این کار را تکرار کنید.

برای داشتن آرایشی ثابت و اینکه لباس خود را از برخورد با آرایش خود و کثیف شدن آن حفظ کنید. فقط به ریمل زدآب بسنده نکنید و دیگر محصولات مانند سایه، خط چشم، رژلب زد آب را نیز امتحان کنید.

تاثیر فیکس کننده آرایش مناسب

پس از تمام شدن آرایش خود از پودر فیکس استفاده کنید تا روغن اضافه پوست جذب شود. به جایی پاشیدن پودر روی صورت آن را فشار دهید تا بهتر در جای خود بماند. یک اسفنج آرایشی برای این کار عالی است، با این اسفنج پودر را به خوبی روی سطح صورت خود پخش کنید.

پودر شفاف یک انتخاب مناسب است به خصوص اگر آن را در طول روز چندین بار استفاده می کنید.برای اینکه در طول روز بدون درخشش چربی روی پوست بمانید از یک پودر چسبناک روی نواحی چرب استفاده کنید و بهتر است این پودر حالت ریزتر و ابریشمی تر داشته باشد این کار از انتقال چربی آرایش به لباس نیز جلوگیری می کند.

همچنین می توانید اسپیری فیکساتور روی پوست خود اسپری کنید تا آرایش شما را در جای خود نگه دارید. استفاده از پودر و یا اسپری فیکساتور بهترین راه برای جلوگیری از مالیدن و انتقال آرایش به لباس خود و دیگران است. هنگام استفاده از اسپری آن را با فاصله از صورت خود نگه دارید و اسپری کنید. قبل از دست زدن به صورت خود و یا پوشیدن لباس زمان دهید تا اسپری خشک شود.

برخی افراد به جای اسپری فیکساتور مخصوص از اسپری مو نیز استفاده می کنند.آرایش های اضافه ی بعد از اسپری را که آماده ی ریزش از روی صورت است را با دستمال به آرامی پاک کنید. یک دستمال کاغذی بردارید و به آرامی آن را روی صورت خود بچرخانید.

دستمال را روی صورت خود نکشید این کار باعث لک شدن و یا پاک شدن آرایش شما می شود.

رژ لب مناسب برای جلوگیری از انتقال آرایش روی لباس

رژلب خود را با پودر فیکس شفاف ست کنید تادرجای خود ثابت باقی بماند. هنگامی که رژلب و یا تینت لب خود را زدید یک دستمال روی لب های خود قرار دهید و سپس پودر فیکس را بزنید این کار باعث انتقال مناسب پودر فیکس به لب های شما می شود و همچنین باعث می شود که رژلب به لباس شما نمالد.برخی افراد پودر را مستقیم روی لب های خود میزنند. شما میتوانید هر دو روش را امتحان کنید تا ببینید کدام بهتر است.

جذب چربی پوست با پد مناسب آرایشی

پوست خود را در طول روز با پد فیکس کنید تا چربی اضافه گرفته شود. روغن اضافه باعث می شود که آرایش روی لباس شما ساییده شود. از پد ها و دستمال های مخصوص این کار استفاده کنید.

بسته به نوع پوست و آب و هوا ممکن است نیاز باشد این کار را بیشتر انجام دهید. اگر پوست شما چرب است هر زمان که به دستشویی می روید آرایش خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تکرار کنید.

آرایش خود را پس از تمیز کردن چربی های اضافه با دستمال تجدید کنید. اگر هنکام بیرون رفتن نیاز نداشته باشید که آرایش خود را تمدید کنید پس به یاد داشته باشید که چربی های اضافه را بگیرید.

میزان آرایش مناسب برای جلوگیری از انتقال آرایش روی لباس

از استفاده آرایش سنگین بر روی پوست خود جلوگیری کنید. آرایش سبک تر هم به لباس شما ساییده نمی شود و هم به راحتی از روی پوست پاک می شود.به عنوان مثال اگر می خواهید کرم پودر خود را ترمیم کنید آن را به جای کل صورت روی نقاطی که بیشتر به آن نیاز دارید بزنید.

سخن آخر

درواقع میتوان چنین نتیجه گیری کرد که علاوه بر رعایت یکی سری اصول اولیه مثل پوشیدن لباس مناسب و همچنین شست و شوی مناسب صورت قبل از آرایش. استفاده درست و به اندازه از یک سری محصولات آرایشی باکیفیت و استاندارد هم حائز اهمیت می باشد.شما علاقمندان به انواع محصولات آرایشی میتوانید با مراجعه به سایت محصولات آرایشی و بهداشتی کمند بیوتی انواع لوازم آرایشی باکیفیت مورد نیاز خود را تهیه کنید. کمند بیوتی همواره در تلاش است تا انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استاندارد را در کوتاه ترین بازه زمانی به شما علاقمندان به میکاپ و آرایش ارائه دهد.