راهکارهای طلایی برای جلوگیری از جوش بعد اصلاح صورت

جوش زدن یکی از مرسوم‌ترین معضلاتی است که اکثر خانم‌ها و آقایان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این ناهنجاری‌ پوستی انواع مختلفی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جوش‌ دوران بلوغ، جوش بعد از اصلاح، جوش دوران پریودی و… اشاره نمود که روش درمان هر کدام آن‌ها باهم متفاوت است. ما در این مقاله قصد داریم راهکارهای طلایی برای جلوگیری از جوش بعد اصلاح صورت و بهترین روش‌های درمانی برای این نوع جوش را بیان کنیم، پس اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از این مشکل رنج می‌برید، در ادامه مطلب با مجله خبری فروشگاه هیوامارکت همراه شوید.

علت ایجاد جوش بعد از اصلاح

گفتنی است که باتوجه به دسته‌بندی انواع پوست (چرب، خشک، مختلط، معمولی و حساس)، پوست‌های چرب و حساس نسبت به تحریکات پوستی بیشتر واکنش نشان داده و آمادگی بیشتری برای جوش پس از اصلاح پیدا می‌کنند. دلیل اصلی بروز جوش بعد از اصلاح این است که پوست از محل کنده شدن ریشه مو ملتهب شده و عفونت‌های احتمالی آن به‌صورت جوش ظاهر می‌گردند.

راهکارهای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت با نخ

اصلاح موهای زائد صورت در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود آرایش مرتب‌تر و جذاب‌تری داشته باشیم. روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارند که از رایح‌ترین آن‌ها می‌توان به بند انداختن (اصلاح صورت با نخ)، استفاده از کرم موبر، واکس، و تیغ اشاره نمود.

 علت ایجاد جوش بعد از اصلاح با بند انداختن (نخ) ناشی از ضربه‌های متوالی است که در حین بند انداختن به پوست صورت وارد می‌شود؛ به‌گونه‌ای که بیرون کشیدن مو با سرعت و شدت زیاد انجام می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل روش‌های متعددی برای قبل و بعد از اصلاح وجود دارند که شدت جوش زدن را به طرز موثری کاهش می‌دهند. ازجمله‌ی این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اگر قبل از اصلاح بر روی پوست صورت خود آرایش دارید، با استفاده از میسلار واتر یا تمیز کننده مناسب پوست خود آن را پاک کنید. این کار باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و میکروب‌های سطح پوست پس از اصلاح به درون پوست نفوذ نکنند.
  •  می‌توانید قبل از اصلاح دوش آب گرم بگیرید. دوش گرفتن باعث نرم تر شدن پوست شده و منافذ پوست را باز می‌کند؛ درنتیجه مو راحت‌تر از ریشه کنده می‌شود.
  • توجه داشته باشید که 1 الی 2 روز قبل از اصلاح به‌هیچ عنوان صورت را پاکسازی نکیند؛ زیرا لایه‌برداری موجب نازک شدن و حساس شدن پوست و ایجاد جوش می‌شود.
  • برای بند انداختن حتما از نخ تمیز استفاده کنید و نخ را قبل از اصلاح با الکل ضد عفونی کنید.
  • پس از اصلاح برای کاهش التهابات پوستی، صورت خود را با آب خنک بشویید و حتی‌الامکان تا 24 ساعت به صورت خود زیاد دست نزنید.
  • سعی کنید تا 48 ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • بدون زدن ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا دو ساعت بعد از اصلاح دوش نگیرید و یا صورت را بخار درمانی نکنید.

برای درمان جوش بعد از اصلاح چه باید کرد؟

اگر تمامی نکات ذکر شده در خصوص قبل و بعد از اصلاح با نخ رعایت کردید اما باز هم پوست صورتتان دچار جوش و التهاب شد، این بار باید به فکر درمان آن باشید. در صورت حاد بودن مشکل باید حتما به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید؛ در غیر این صورت با استفاده از اقدامات زیر می‌توان بهترین درمان را برای جوش‌های بعد از اصلاح خود بیابید.

  • تسکین التهاب پوست صورت پس از اصلاح با یخ

یکی از سریع‌ترین و بهترین راهکارها، استفاده از کمپرس یخ می‌باشد. با قرار دادن یک تکه یخ بر روی جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است می‌توان به کاهش التهاب پوست کمک کرد. یخ، غده‌های چربی را وادار به منقبض شدن کرده و باعث خارج شدن میکروب‌ها و چربی‌های اضافی درون پوست می‌شود.

  • استفاده از ماسک صورت برای درمان جوش بعد از اصلاح

انواع مختلفی از ماسک‌ها در بازار وجود دارند که شما می‌توانید برای کاهش التهاب و درمان جوش‌های پس از اصلاح از آن‌ها استفاده کنید. از جمله‌ی موثرترین آن‌ها می‌توان به ماسک خیار و ماسک سفیده تخم مرغ اشاره نمود.

ماسک خیار: پس از اصلاح صورت با نخ، شمع و یا هر روش دیگری، یک عدد خیار را رنده کرده و با چند برگ نهنا مخلوط کنید. سپس بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه آبکشی کنید.

  • ماسک سفیده تخم مرغ: از آنجایی که سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است؛ علاوه‌بر از بین بردن جوش‌های بعد از اصلاح، در سفت شدن پوست نیز بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک کافی‌‌است یک سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید و بگذارید 20 دقیقه بر روی پوست بماند. سپس پوست صورت خود را با آب خنک بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست چرب

«فواید تخم مرغ برای پوست آنقدر گسترده و زیاد است که در صورت ترکیب با هر ماده‌ی دیگری، تأثیرات معجزه‌آسایی را بر روی پوست می‌گذارد. سفیده‌ی تخم مرغ منبعی سرشار از پروتئین، ویتامین و دیگر مواد ارزشمند است؛ این ماده در کنترل چربی پوست نیز نقش موثری دارد. کنترل چربی در کنار خواص رطوبت رسان تخم مرغ تنظیم کننده‌ای عالی برای مدیریت جوش و اگزما خواهد بود. برای استفاده از تخم مرغ برای کاهش چربی پوست، تنها کافی است که سفیده‌ی یک تخم مرغ را در دمای اتاق قرار داده و پس از هم دما شدن با براشی کوچک بر روی پوست صورت ماساژ بدهید. این ماسک تأثیر خود را در 20 دقیقه می‌گذارد؛ بنابراین پس از 20 دقیقه می‌توانید آن را با آب سرد بشویید.»

  •  درمان جوش پس از اصلاح با جوش شیرین

جوش شیرین به‌ خاصیت ضد التهابی خود بسیار معروف است و بسیاری از افراد برای درمان جوش بعد از اصلاح از آن استفاده می‌کنند. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و با استفاده از پنبه‌ای مخلوط بدست آمده را به پوست صورت بمالید. پس از گذشت مدت زمان 5 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. برای از بین بردن جوش‌ها روزانه 2 تا 3 بار این عمل را تکرار کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله خواص معجزه آسای جوش شیرین برای پوست، مو و دندان را بخوانید.

  • از بین بردن جوش بعد از اصلاح صورت با آلوئه ورا

یکی از گیاهان بسیار پر خاصیت که در صنعت آرایشی بهداشتی به مراتب از آن استفاده می‌شود، آلوئه‌ورا است. این گیاه سودمند به‌صورت ژل، پماد و کرم در دسترس است و دارای خواص آرامش دهنده و ضد التهابی می‌باشد که شما می‌توانید برای درمانجوش‌های بعد از اصلاح خود آن را به‌کار ببرید.

  • استفاده از پماد های آنتی بیوتیک و کرم‌ های تسکین دهنده برای درمان جوش پس از اصلاح

آن قسمت از صورت را که پس از اصلاح دچار جوش شد است با یک کرم یا پماد آنتی بیوتیک مانند باسیتراسین درمان کنید. توجه داشته باشید که در هنگام مصرف این گونه محصولات به دستورالعمل‌های موجود بر روی بسته‌بندی آن‌ها دقت کنید.

  • برای جوش بعد از اصلاح از چه روغنی استفاده کنم؟

یکی دیگر از روش‌های درمان جوش پس از اصلاح استفاده از روغن درخت چای است. این روغن طبیعی به خاصیت ضد عفونی و ضد التهابی خود معروف است و برای افرادی که پوستی چرب دارند بسیار موثر است.

سخن پایانی

در پایان توجه داشته باشید که به‌هیچ عنوان جوش‌ها را دستکاری نکنید. درصورتی که راهکارهای ارائه شده نتوانستند در درمان جوش‌های پس از اصلاح شما موثر باشند، با مراجعه به پزشک می‌توانید از داروهای تجویزی مختلف استفاده کنید.