تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین به دلایلی مانند شهریه های دانشگاهی مناسب ؛ اقتصاد قدرتمند ؛ رنکینگ بالای دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی به یکی از اهداف محبوب جوانان تبدیل شده است همچنین کشور چین برای بالا بردن سطح پزشکی کشورش بودجه های کلانی را به بخش بهداشت و پزشکی اختصاص داده است ، موسسه مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) می تواند بهترین دانشگاه های مدیکال چین را بنا به بودجه و علاقه مندی شما برایتان انتخاب نماید و با ارائه راهنمایی های لازم  به شما متقاضیان گرامی کمک رساند.

قبل از اقدام به شروع پروسه مهاجرتی خود و شروع به تحصیل دندانپزشکی در چین می بایست بدانید که آیا تمایل به تحصیل در دانشگاه های تایید وزارت بهداشت دارید یا دانشگاه های غیر تایید وزارت بهداشت ، همچنین همکاران ما مقاله تحصیل در چین را نیز جهت اطلاعات شما گردآوری نموده اند ، در صورتی که قصد بازگشت و زندگی در ایران را ندارید تایید یا غیر تایید بودن دانشگاه برای شما اهمیت چندانی نخواهد داشت.

طول دوره تحصیل پزشکی در چین 6 سال است که شامل 5 سال آموزش آموزش تئوری و 1 سال کارآموزی می باشد همچنین مدت زمان تحصیل در رشته دندان پزشکی بین 5 تا 6 سال است که پس از اتمام سال آخر که کارآموزی در بیمارستان است می بایست قبولی یک آزمون را کسب نمایند تا بتوانند مدرک تحصیلییشان را اخذ نمایند.

شرایط ورود به دانشگاه دندانپزشکی و پزشکی چین

از جمله شرایط ورود به دانشگاه دندانپزشکی و پزشکی چین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • داشتن سن 18 سال به بالا
  • داشتن مدرک دیپلم
  • کسب نمرات خوب در دروس اصلی مثل زیست و شیمی
  • سطح زبان انگلیسی خوب ؛ البته تحت دو حالت می توانید به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین بپردازید یا اینکه ابتدا دو سال به زبان انگلیسی تحصیل کنید و بعد 2 سال به هر دو زبان انگلیسی یا چینی و دو سال پایانی به زبان چینی اما حالت دیگر این است که 4 سال را ابتدا به زبان انگلیسی تحصیل می کنند سال پنجم به هر دو زبان انگلیسی یا چینی و سال آخر الزاما به زبان چینی.

همچنین شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با رشته های مدیکال کشورهای آسیایی به مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ترکیه و مقاله تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در روسیه بپردازید.

دوره های پری مدیکال چین

دوره های پری مدیکال که به عبارتی دوره های آمادگی پیش پزشکی به حساب می آیند طی 1 ترم در محل دانشگاه های مدیکال برگزار می شوند و در این دوره ها  دروس پیش پزشکی ، زبان انگلیسی و زبان چینی آموزش داده می شود  بدین طریق متقاضی می تواند با محیط بیمارستانی و آزمایشگاهی آشنا شود همچنین آموزش زبان انگلیسی شما را جهت تحصیل پزشکی و اصطلاحات این رشته آماده می کند و آموزش زبان چینی  شخص متقاضی را در ارتباط گیری و صحبت های روزانه به چینی کمک می کند.

البته جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین  شرکت در دوره های پری مدیکال اجباری نیست اما چنانچه معدل متقاضی پایین تر از حد مشخصی باشد می بایست که در این دوره ها شرکت کند  و بعضی دانشگاه ها این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده اند که بتوانند این دوره پری مدیکال را به صورت آنلاین دریافت کنند ، هزینه شهریه این دوره های پری مدیکال مبلغی بین 2500 تا 4000 دلار می باشد ، جهت آشنایی بیشتر با دوره های پری مدیکال کشورهای دیگر مقاله تحصیل پزشکی در روسیه را مطالعه نمایید.

تحصیل دندان پزشکی در چین

 جهت تحصیل دندان پزشکی در چین به هر دو زبان چینی و انگلیسی امکان تحصیل وجود تدریس خر به صورت کارآموزی در بیمارستان می باشد. دروسی که طی دوره آموزش داده می شود مانند آناتومی عمومی ، بافت شناسی ،  فارماکولوژی عمومی، آسیب شناسی عمومی ، میکروبیولوژی دهان ، پروتزهای دندانی، جراحی عمومی ، جراحی دندانپزشکی ،  جراحی دهان و فک و صورت ، پریودنتولوژی ، ارتودنسی و … می باشد.

تحصیل پزشکی در چین

دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در چین این دوره را طی دو مرحله پزشکی و جراحی طی می کنند و مانند دندان پزشکی طول این دوره 5 تا 6 سال به صورت تئوری است که سال آخر را در بیمارستانها کارآموزی می کنند ،  دروسی که طی این چند سال به دانشجویان تدریس می شود شامل : آناتومی ، فیزیولوژی ، سم شناسی ، زنان و زایمان ،  رادیولوژی ، چشم پزشکی ، روان پزشکی  ، عصب شناسی ، طب سنتی چینی و … می باشد.

شهریه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در چین

شهریه دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در چین نسبت به دیگر دانشگاه های مدیکال جهان بسیار مناسب تر است و همین امر یکی از علل مهاجرت و محبوب بودن این دو رشته در میان دانشجویان بین المللی می باشد ، جهت اخذ اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها به مقاله هزینه تحصیل در چین  مراجعه نمایید ، در زیر به بررسی شهریه برخی دانشگاه ها به همراه خوابگاه هایشان خواهیم پرداخت.

شهریه  سالانه خوابگاه شهریه سالانه دانشگاه رشته نام دانشگاه
۱۰ هزار  یوان ۴۵۰۰۰ یوان پزشکی و دندان پزشکی

 

دانشگاه شاندونگ
بین ۵ تا ۱۰ هزار  یوان ۴۲۸۰۰ یوان پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه ژجیانگ
۹۰۰۰ یوان

 

۴۰هزا یوان

 

۵۰۰۰۰ یوان

پزشکی

 

دندان پزشکی

دانشگاه شیان جیاتونگ
 

۵۰۰۰ یوان

۳۵۰۰۰یوان پزشکی و دندانپزشکی

 

دانشگاه ژنگرو  چین
 

۱۴۰۰۰ یوان

۴۰۰۰۰ یوان پزشکی و دندان پزشکی

 

 

 

دانشگاه کپیتال پکن
۱۰هزار  یوان ۳۵۰۰۰ یوان پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه فودان

 

 

 

مزایا

همان گونه که در بالا ذکر شد از جمله مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شهریه دانشگاه مناسب
  • دانشگاه های با رنکینگ بالا
  • سطح علمی معتبر
  • جزء 5 رتبه برتر جهان در خصوص آموزش پزشکی
  • ورود آسان تر به دانشگاه نسبت به سایر کشورها
  • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • تعدد بیمارستان جهت دوره کارآموزی
  • داشتن مدرک معتبر جهت کار در سایر کشورها

همان طور که گفته شد میزان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین با توجه به سطح خوب دانشگاه های این کشور شدیدا میان دانشجویان بین المللی محبوب شده و حتی به طور قطع می توان گفت که محاسن تحصیل در چین بسیار بیشتر از عیوب آن است ، در این مقاله شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین بررسی شد شما می توانید با دفتر موسسه مهاجرتی رجبی  در دو شعبه تهران و شیراز تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به سؤالات شما حتی درباره مهاجرت به کانادا پاسخ داده و شما را راهنمایی کنند.