آیا محدودیت سنی برای تحصیل در کانادا وجود دارد؟

می دانید که کانادا از جمله 8 کشور صنعتی و اقتصادی دنیا محسوب می شود؟ سیستم آموزشی در این کشور استانداردهای بالایی دارد و هر ساله بودجه زیادی را به خود اختصاص می دهد. دانشجوبان زیادی از سراسر دنیا کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند.

اگر به تحصیل در کانادا فکر می کنید خوب است ابتدا اطلاعات تان را در این باره افزایش دهید.

تحصیل در کانادا

چرا تحصیل در کانادا؟

با تحصیل در دانشگاه های معتبر کانادا پیش زمینه ای قوی از نظر علمی دارید و در نتیجه بهتر وارد بازار کار می شوید. مدرکی که دریافت می کنید اعتبار جهانی دارد و در همه جای دنیا می تواند به کارتان بیاید.

  • در کانادا می توانید با هزینه مناسب تری نسبت به برخی کشورها مثلا آمریکا تحصیل کنید.
  • استانداردهای آموزشی در این کشور بالاست ومدرک دانشگاهی کاملا معتبری دریافت می کنید.
  • در بسیاری موارد نیاز ندارید زبان خاصی یاد بگیرید زیرا زبان بسیاری از ایالت ها در این کشور انگلیسی است.
  • شما در یک کشور پیشرفته زندگی می کنید در حالی که هزینه های زندگی نسبت به کشورهای اروپایی  و آمریکایی پایین تر است.
  • می توانید همزمان با تحصیل به کار پاره وقت هم مشغول باشید.
  • همسر و فرزندان شما می توانند در این کشور به کار و فعالیت بپردازند.
  • پس از این که دوران تحصیل تان تمام شود با داشتن شرایط خاص می توانید به اقامت دائم این کشور فکر کنید.
  • در صورتی که معافیت مالیاتی وجود داشته باشد ممکن است مبلغ زیادی از شهریه حتی تا حدود 80 درصد به شما بازگردانده شود.

این افراد می توانند در کانادا تحصیل کنند

برای گرفتن پذیرش دانشگاه و سپس ویزای تحصیلی باید شرایط لازم را داشته باشید.

آیا محدودیت سنی برای  تحصیل در کانادا مهم است؟

جالب است بدانید که کانادا برای پذیرش دانشگاه هیچ گونه محدودیت سنی ندارد. در مورد ویزای تحصیلی شرایط متفاوت است. در صورتی که شرایط سنی شما به گونه ای باشد که کارشناس را قانع نکند که هدف تان تحصیل است، ممکن است ویزای تحصیلی به شما تعلق نگیرد.

تسلط به زبان را فراموش نکنید

در روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا، تسلط به زبان خیلی مهم است. برای این مورد باید در آزمون آیلتس نمره مناسبی را دریافت کنید. دقت کنید که حداقل نمره لازم آیلتس بستگی به دانشگاهی دارد که قصد تحصیل در آن را دارید. دانشگاه های مختلف در این زمینه شرایط متفاوتی دارند.

برای این که مطمئن شوید چه سطحی از زبان برایتان لازم است باید دانشگاه و مقطع مد نظر خودتان ر ا بررسی کنید.

نکته جالبی که باید بدانید این است که شما بدون داشتن مدرک زبان هم می توانید در دانشگاه های کانادا پذیرفته شوید. برای این کار ابتدا باید در کانادا دوره های آموزشی مخصوص را گذرانده و سپس وارد دانشگاه شوید.

حواستان به میزان گپ تحصیلی باشد

منظور از گپ تحصیلی وقفه ای است که بین دو مقطع تحصیلی روی می دهد. اهمیت گپ در این است که اگر زیاد باشد ممکن است توسط دانشگاه پذیرفته نشوید. هم چنین سفارت ها هم به این موضوع اهمیت می دهند. مخصوصا اگر بخواهید در دانشگاه هایی با رقابت بالا پذیرفته شوید گپ تحصیلی برایتان دردسرساز خواهد شد.

دلایل گپ تحصیلی هم مهم است مثلا اگر دلیل مشخصی برای این کار نداشته باشید احتمال ریجیکت شدن بالا می رود.

میزان تمکن مالی بررسی می شود

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید شرایط مختلفی بررسی می شود. یکی از این شرایط داشتن تمکن مالی است. شما باید بتوانید هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را برای یک سال بپردازید. این مبلغ باید در حساب بانکی تان وجود داشته باشد تا تمکن مالی شما ثابت شود.

در صورتی که فرد یا افرادی به عنوان همراه با شما باشند مبلغ لازم برای تمکن مالی اضافه خواهد شد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل و کار در کانادا

در صورتی که ویزای تحصیلی معتبری داشته باشید می توانید همزمان با تحصیل، به صورت پاره وقت کار کنید. هفته ای 20 ساعت کار برای شما مجاز خواهد بود. برای این که بتوانید اجازه کار داشته باشید باید برای دریافت SIN Number اقدام نمایید. این شناسه 9 رقمی در واقع کد شناسایی است و به شما اجازه کار به صورت قانونی را می دهد.

اگر در سطح دبیرستان تحصیل می کنید یا این که باید دوره های پیش نیاز را بگذرانید، اجازه کار نخواهید داشت.

تا هنگامی که ویزای تحصیلی شما اعتبار دارد همسر و فرزندان تان می توانند در کانادا بدون هیچ نوع پیش نیاز خاصی به کار مشغول شوند.

تحصیل ارزان در دانشگاه های کانادا

در صورتی که به دنبال دانشگاهی هستید که برایتان ارزان تر دربیاید می توانید سراغ دانشگاه های ارزان کانادا بروید.

دانشگاه های رجاینا، ساسکاچوآن، آتاباسکا، رویال رودز و مموریال نیوفاندلند از جمله دانشگاه های ارزان و معتبر کانادا هستند.

هزینه های تحصیل در کانادا

نمی توان گفت هزینه های تحصیل در کانادا پایین است به هر حا شما در حال تحصیل و زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا هستید. اما خوب است بدانید نسبت به بسیاری از کشورها، دانشگاه های این کشور استانداردهای بالاتری برای آموزش و قیمت معقول تری هم دارد.

بسته به این که بخواهید در مقطع دبستان، دبیرستان، مدارس شبانه روزی، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کیند، هزینه تحصیل تان متفاوت خواهد بود. تحصیل در مقاطع بالاتر معمولا هزینه بیشتری می طلبد.

** افرادی که ویزای کار یا ویزای تحصیلی دارند، برای فرزندان دبستان یا دبیرستانی شان هزینه ای پرداخت نمی کنند.

هزینه هایی که در کانادا می پردازید تنها مربوط به آموزش نیست. قطعا هزینه های مختلفی از جمله خوراک، محل اقامت، درمان، تفریحات، حمل و نقل و موارد مشابه را هم باید در نظر بگیرید.

دوره های مختلف تحصیلی در کانادا

استان های مختلف کانادا می توانند شرایط و قوانین مخصوص به خود را برای تحصیل داشته باشند. ممکن است تفاوت های جزئی در این زمینه وجود داشته باشد اما این تفاوت ها خیلی پررنگ نخواهد بود.

  • اکثر ایالت ها دانش آموزان را قبل از ورود به دانشگاه ملزم به گذراندن دوره 12 ساله تحصیل می کنند. این دوره برای مدارس دولتی رایگان خواهد بود.
  • برای گذراندن دیپلم حداقل باید 2 و حداکثر 4 سال درس بخوانید. طول دوره به رشته ای که انتخاب می کنید بستگی دارد.
  • پس از اتمام دبیرستان می توانید برای تحصیل در دوران لیسانس اقدام کنید و در دوره ای 3 تا 5 ساله مدرک لیسانس تان را دریافت نمایید.
  • فوق لیسانس می تواند یک تا دو سال طول بکشد. شما می توانید 2 سال در کلاس ها شرکت کرده و واحدهای درسی را پشت سر بگذارید. راه دیگر این است که تحصیل را در زمانی حدود یک و نیم سال و همراه با پروژه تحقیقاتی به اتمام برسانید.
  • دکتری می تواند بین 3 تا 5 سال طول بکشد و پروژه محور است.

تحصیل در چه رشته هایی برای کانادا خوب است؟

قطعا برای انتخاب رشته باید به علایق و استعدادهایتان توجه کنید. بازار کار هم مهم است و تا حدی تعیین کننده وضعیت شغلی آتی شما خواهد بود.

در کانادا برخی رشته ها پرطرفدار و پر کار است. این رشته ها عبارتند از: کامپیوتر و رشته های مشابه، روان شناسی، منابع انسانی، نجوم، زمین شناسی، علوم مختلف پزشکی، رشته های مربوط به امور مالی، ریاضیات و…

کدام شهرهای کانادا برای تحصیل مناسب است؟

کانادا شامل شهرهای زیادی می شود. به صورت کلی اکثر دانشگاه های این کشور معتبر هستند. هنگام دریافت ویزا برای انتخاب شهر و دانشگاه تحقیق کنید. ممکن است یک شهر از لحاظ دانشگاهی خیلی خوب باشد ولی با هزینه های شما هماهنگ نباشد. لزوما هر چه یک شهر بزرگ تر باشد انتخاب بهتری محسوب نمی شود. به صورت کلی پیشنهاد می کنیم ابتدا به دانشگاه مد نظر توجه کنید و سپس به شهر آن و با در نظر گرفتن همه شرایط خود، تصمیمی همه جانبه را اتخاذ کنید.