بیوگرافی کیمیا گیلانی

بیوگرافی کیمیا گیلانی + عکس

کیمیا گیلانی در 12 مرداد 1371 در تهران است. وی فارغ التحصیل رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه شهید بهشتی می باشد. کیمیا گیلانی دارای مدرک بازیگری از موسسه کارنامه، مدرک فن بیان و مدیریت ارتباطات از مرکز آموزش سیما، دوبله فناوری حرفه ای و از نه سالگی در تلویزیون حضور داشته است. او پس از 5 سال حضور برنامه نردیان به درخواست شبکه به برنامه رنگین کمان پیوست و با اجرا و نویسندگی خوب خود نامی دست و پا کرد.

من فکر می کنم موفقیت می تواند در هر برنامه ای رخ دهد به شرطی که برای شما مناسب باشد. من قبلا نوجوان بودم و دارای مخاطب نوجوان بودم و الان بچه هستم و مخاطبم بچه است. مخاطبان من ممکن است در آینده بزرگسال شوند. اما باید دید آیا برنامه ای که اجرا می کنید مناسب است یا خیر. شاید واقعا برنامه ای به من پیشنهاد داده که به موضوع این برنامه علاقه داشته باشم. سعی می کنم با این مخاطبان سازگار شوم.

با توجه به اینکه مخاطب من کودک بوده و باید در داستان کودک حضور داشته باشم رفتار بچه ها را مشاده کرده و سعی می کنم همانی باشم که بچه ها دوست دارند. بچه ها انرژی مناسبی داشته و مثبت هستند و احساس خوبی دارند. آنها روراست بوده و تظاهر نمی کنند. بیشتر اوقات که رنگین کمان به صورت زنده پخش شد به برنامه دانشگاه می رفتم و گاهی خسته می شدم اما صحبت با بچه ها خواه ناخواه حالم را بهتر می کرد.

شما دارای مدرک مدیریت صنعتی با گرایش تولید هستید. رشته تحصیلی شما کمتر شبیه حرفه و عملکرد شما نیست.

همه همین را می گویند. مشکل این است که زمانی که در این شغل بودم به دانشگاه رفتم. یعنی کارم را تمام کردم و بعد کنکور دادم و رشته تخصصی را انتخاب کردم. من همیشه عاشق مهندسی صنایع و همچنین دانشگاه شهید بهشتی بودم. بهترین گزینه ای که پیدا کردم همین فیلد بود. اما آنها چندان بی ربط نبوده اگرچه ممکن است به صنعت بی ربط باشند. اما این رشته به من کمک کرد چون در دانشگاه کلاس فن بیان نبود و خیلی از بچه ها تنها در دانشگاه درس می خوانند. کارم در رشته ام کمک زیادی به من کرده است. من می توانم راحت تر ارتباط برقرار کنم و می توانم مردم را در خودم نگه دارم. در دروسی که باید در کنفرانس می دادم من پیشقدم بودم در حالی که سایر دانش آموزان از آن اجتناب می کردند.

اولین باری که شروع کردم به نوشتن، اصلاً از نوشتن خوشم نمی آمد و همیشه در درس انشا کمترین نمره ام را می گرفتم قبل از شروع نوشتن، روی صحنه پیشنهاد می‌کردم مثلاً کاری انجام دهم. نویسنده اصلی آقای حمید صالحی به من گفت یک متن بنویس ببینم چطوره جالب است که متن اول من را تصحیح کردند و روز بعد اجرا کردیم. از بچگی همیشه فکر می کردم نوشتن کار سختی است و از اینکه چه بنویسم می ترسیدم. گام به گام شروع به نوشتن کردم و متن هایم تصحیح و مقایسه شد و کم کم راه افتادم و به من پیشنهاد کار بیشتر دادند و حالا برای فتیله و رنگین کمان می نویسم.

فعالیت های هنری کیمیا گیلانی
– مجری گری
* برنامه امید ایران از شبکه جام جم
* برنامه نردبان از شبکه تهران به مدت ۵ سال
* برنامه نوجوان شبکه یک
* برنامه مثل تو از شبکه تهران
* برنامه سیمای مدرسه از شبکه دو
* برنامه نوجوان مثبت من از شبکه تهران
* بازیگر و نویسنده برنامه کودک رنگین کمان از شبکه تهران
* برنامه قاصدک شبکه نسیم

 

– نویسندگی
* نویسنده آیتم های نمایشی طنز شکرآباد
* نویسنده آیتم های نمایشی برنامه رنگین کمان
* نویسنده آیتم های نمایشی فیتیله

– بازیگری
* در تله فیلم روزهای بزرگ
* در تله فیلم فردا در دستان توست
* در سریال هیچ کس
* سریال زندگی شگفت انگیز

بیوگرافی کیمیا گیلانی