بیوگرافی کاظم هژیرآزاد

بیوگرافی کاظم هژیرآزاد + عکس کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد در ۱ فروردین 1329 در تهران به دنیا آمد او بازیگر تئاتر و سینمای ایران است. کاظم هژیر ‌آزاد در سال آخر دبیرستان در تابستان 1969 به آکادمی آزاد بازیگری آناهیتا رفت تا در رشته بازیگری تحصیل کند و زیر نظر مصطفی اسکویی سبک استانیسلاوسکی را بیاموزد. کاظم هژیر آزاد در سال 1361 از گروه بیرون رفت و به صورت آزاد با گروه های گوناگون در تهران همکاری می کند. این همکاری همچنان ادامه دارد. پس از سربازی به مدت 23 سال کارمند فنی وزارت راه شد، اما از آنجایی که نتوانست بازیگری را کنار بگذارد، بازی در تئاتر، تلویزیون و سینما را در برنامه زندگی خود گنجاند.

کاظم هژیر‌آزاد نمایشنامه‌ای با عنوان سوسنگرد  درباره جنگ تحمیلی و یک نمایشنامه تک‌پرده‌ای در پشت صحنه تئاتر و مجموعه داستان کوتاه به نام کیف نوشته است. او مطالب پراکنده ای در روزنامه ها درباره نقد تئاتر و مشکلات مربوط به صنف تئاتر منتشر کرده است. کاظم هژیر‌آزاد در حال حاضر عضویت در هیات مدیره انجمن بازیگران تئاتر و علاوه بر این عضویت در هیات مدیره خانه تئاتر را در کارنامه خود دارد. کاظم هژیر آزاد اولین و آخرین تجربه بازیگری خود را در تلویزیون قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۰ در ۲۱ سالگی با حضور در سه قسمت در مجموعه تلویزیونی رستم و سهراب کسب کرد. کاظم هژیر ‌آزاد بعد از انقلاب 1364 با سریال هوای تازه به بازیگری بازگشت و از سال 1367 در سن 38 سالگی در فیلم تحفه ها با کارگردانی ابراهیم وحیدزاده ایفای نقش کرد.

کاظم هژیر ‌آزاد سال‌ها پیش با زویا امامی یکی دیگر از بازیگران کشور ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو پسر به اسم آرش و آرمان است که پسر بزرگش آرش نوازنده و معلم پیانو است و پسر دیگرش آرمان نیز تار و سه تار می نوازد. شاید اتفاق مثبتی افتاده باشد که بازیگران مشهور سینما در تئاتر بازی می کنند.

در اصل می تواند ارزش تئاتر را نمایش بدهد. می توان آن را یک تجربه دو طرفه دانست، چون تجربه تئاتری می گیرند، بنابراین تهیه کننده چند تماشاگر دیگر به تماشاگران تئاتر اضافه می شود. عده ای هم هستند که قصد دارند بازیگران دیگر را پایین بیاورند و خودشان را مشهور کنند که این غرور هنری و خودخواهی می باشد.

گردآوری: روبکا