بیوگرافی چاعاتای اولوسوی بازیگر ترکیه ای

بیوگرافی و عکس های چاعاتای اولوسوی

چاعاتای اولوسوی در 23 سپتامبر 1990 در استانبول، در منطقه باقرکوی به دنیا آمد. چااتای اصالتاً بوسنیایی-بلغاری می باشد. مادر او بوسنیایی تبار و پدر او ترک تبار است که از بلغارستان به ترکیه مهاجرت کرده اند. پدر او، آیلین اولوسوی، در کارخانه ریسندگی کار می کرد و مادر او رفیع اولوسوی، منشی همان کارخانه ریسندگی بود. چاعاتای همچنین یک برادر کوچکتری به اسم آتالای داشته که در لندن تحصیل می کند. اولوسوی چااتای بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان، تحصیلات خود را در رشته طراحی و محوطه سازی در دانشگاه استانبول ادامه داد. او علاوه بر تحصیل گیتار و مدل کار می کند. چاعاتای از دوران دانشجویی در سن 19 سالگی به صورت جدی در عرصه مدلینگ کارش را آغاز نمود و در سال 2010 در مسابقه مدلینگ در ترکیه برنده شد و به عنوان بهترین مدل سال هم انتخاب شد. چاوشای اولوسوی به خاطر علاقه ای که به بازیگری داشت در کلاس های آیلا الگان هم شرکت نمود و بعدها برای بازی در فریحا انتخاب گردید. اولوسوی در سال 2016 خانه ای در سانتا مونیکا، کالیفرنیا خرید ولی هنوز در استانبول زندگی می کند.

چاگاتای اولوسوی اولین بار در سریالی به اسم من او را فریحا صدا کردم در نقش امیر صراف اوغلو با بازی بازیگرانی چون هازال کایا، جیدا آتش، دنیس اوور و وحیده پارچین جلوی دوربین رفت. استقبال خوبی از فصل 1 و 2 این سریال شد اما بعد از پایان فصل دوم به خاطر جدایی از بازیگر اصلی هازل کایا بینندگان با افت شدیدی روبرو شدند و بعد از 13 قسمت به دلیل کمبود بیننده متوقف شد. عقاب های آناتولی همچنین نخستین تجربه فیلم اولوسو چاعاتای بود. او در سال ۲۰۱۲ در فیلم کوتاهی به اسم پارانویا نیز نقش آفرینی کرد. از سال 2013 تا 2015، چااتای اولوسوی به همراه سرنا ساریکایا در سریال “جزر و مد” بازی کرد. جزر و مد اقتباسی از یک سریال آمریکایی به اسم OC است. اولوسوی چااتای در مجموعه جزر و مد با بازی در نقش یامان کوپر توانست نظرها را به خود جلب کرده و می توانیم بگوییم این سریال او را درخشش بیشتری بخشید. علاوه بر این شایعاتی مبنی بر رابطه عاشقانه اولوسوی و سرنا ساریکایا وجود داشت.

در سال 2015 عنوان بهترین بازیگر مرد ترکیه را در مراسم جایزه پروانه طلایی به دست آورد. دومین کار او در فیلم جنون عسل در نقش باریش ایاز با بازی لیلا لیدیا است. او علاوه براین با خواندن آهنگی در فیلم Delibal به اسم Mutlu sonsuz خوشبختی بی نهایت در میان نوازندگان محبوبیت قابل توجهی به دست آورد. مشهور ترین و پربیننده ترین سریالی که Chaoshai Olusoy در آن ایفای نقش کرد سریال نفوذی سال 2016 بود.این مجموعه بسیار مورد توجه قرار گرفت و همیشه در صدر ریتینگ هفتگی سریال در ترکیه قرار داشته است. پس از این همه محبوبیت کمپانی فیلمسازی نت فیلیکس که تا آن زمان در ترکیه فعالیتی نداشت، از چااتای اولوسوی درخواست همکاری کرد و چاتای این پیشنهاد را پذیرفت. آخرین بازی اولوسوی در نقش هاکان در سریال دفاعی مدافع بود که چااتای را با دریافت پانصد هزار لیر ترکیه برای هر بخش از سریال، گران ترین بازیگر ترکیه ای کرد. اولوسو از سال 2016 مدل برند لباس کالینز بوده و در نخستین تیزر خود با مدل ویکتوریا سیکرت تیلور هیل شرکت کرد.

این بازیگر مجرد بوده اما چندین دوستی دارد. جالب اینجاست که دخترانی که با او در ارتباط بودند معمولا بزرگتر از او بودند. جاتای اولوسوی، 21 ساله، در سال 2011 با جیدا گونا، یکی از بازیگران سریال فریحا رابطه یک ساله داشت. گفته می شود چاعاتای پس از جدایی افسرده شده است. اولوسوی بعداً با سلین بورونکای که 15 سال از او بزرگتر و مدیر برنامه بود رابطه داشته و این رابطه در سال 2013 پایان یافت. در سال 2014 با سرنا ساریکایا، همبازی خود در سریال جزر و مد ارتباط برقرار کرد و بعداً با Yözge Ortuz، والیبالیست ترکیه ای دوست شد.  اولوسوی در سال 2016 رابطه کوتاهی با دیار اونار، مجری اخبار ورزشی داشته و از سال 2018 با بازیگر ترکیه ای دودویگو ساریشین رابطه دارد.

لیست سریال ها و فیلم های چاعاتای اولوسوی

لیست سریال ها و فیلم های چاعاتای اولوسوی

اسمش را فریحا گذاشتم (2011-2012) راه امیر (2013) جزر و مد (2013-2015)
نفوذی (2016-2017) محافظ (2018-2020) عقاب های آناتولی (2011)
پارانویا (2012) دلیبال (2015)

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا