بیوگرافی محمود مقامی بازیگر و کارگردان + عکس

بیوگرافی محمود مقامی + عکس

محمود مقامی زاده بازیگری در سن هشت سالگی شروع کرد. در آن زمان موفق شد نقش کوچکی را در یک فیلم قبل از انقلاب بازی کند. او سپس با بازی در فیلم تاراج ساخته ایرج قادری مشهور شد. به گفته خودش، توسط حسین ملکی (از سینماگران مشهور آن زمان) به ایرج قادری معرفی گردید و نخستین نقش حرفه ای خودش را در فیلم تارج ایفا کرد. سپس در سال 1373 با مجموعه خانه در آتش به قاب تلویزیون رفت و در سال 1375 در مجموعه امام علی به ایفای نقش پرداخت. او به جز تلویزیون در فیلم هایی مثل اخراجی ها، می خواهم زندگی کنم، فصل زرد، اخراجی ها 3، اشک نرگس و کوچولوی خوش شانس بازی کرده است.

مقامی نیز جدا از اینکه یکی از چهره های مطرح عرصه بازیگری است، یکی از اصلی ترین فعالیت های او کارگردانی است. او کارگردانی را در سال 2003 برای فیلم نفرت شروع کرد. بعد فیلم های مزد عشق، شب گمشده، ردپای فرشته و شراره را کارگردانی نمود. او به غیر از کارگردانی، توانایی نویسندگی، گریم، طراح صحنه و مشاور کارگردان را هم دارد.براساس صحبت های محمود مقامی فعالیت فیلم و سریال به بازاری هوشمندانه تبدیل شده است. نقش ها خرید و فروش شده و ما در این بازار نیستیم و به خاطر همین سراغمان نیامده اند.

محمود مقامی برای بازی در مجموعه قصه های قرارگاه در سال 1380 از جشنواره دفاع مقدس و بسیج برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. مجموعه قصه های قرارگاه اولین ساخته جلیل سامان بود. من مثبت اندیش هستم و از آرامش در زندگی ام حمایت می کنم و من اهل جنگ و عصبانیت نیستم و شاید به همین خاطر است که در اکثر نقش هایی که بازی می کنم نقش مثبتی دارد. محمود مقامی با بازی در بیش از 30 فیلم سینمایی، با بسیاری از کارگردانان مطرح و مشهوری همکاری داشته است.

ازدواج محمود مقامی

این بازیگر متاهل و صاحب فرزند است.

من پیش از سریال معمای شاه با محمدرضا ورزی همکاری نداشتم و با این مجموعه همکاری خود را با او شروع کردم. در این سریال نقش حاج مهدی عراقی از نزدیک ترین یاران امام را بازی کردم. از نقشی که به من دادند اطلاع چندانی نداشتم اما پس از مطالعه فیلمنامه و تحقیق در مورد آن با این شخصیت آشنایی پیدا کردم و امیدوار بودم در این نقش مورد توجه قرار بگیرم. در بازیگری انتخاب بازیگر باید بسیار شبیه به نقشی باشد که بازی می کند، من هم از این مورد مستثنی نبوده و هر دفعه تقریبا 45 دقیقه گریم می کردم.

آثار محمود مقامی

فیلم های سینمایی محمود مقامی

اشک نرگس سایه چهار اصفهانی در بغداد
اخراجی ها سه اخراجی ها ستایش
کوچولوی خوش شانس  فریاد در شب یک الف ناقابل
 شیفته رنجر نیمه گمشده
یورش ارابه مرگ می خواهم زنده بمانم
دادستان اتش پنهان تاراج

 

فیلم های تلوزیونی محمود مقامی

 کیمیا  معمای شاه دادستان
دستی برای دوستی  زمانی برای عاشقی خاتون
 خانه در اتش اینه عشق قصه های قرارگاه
 ترانه مادری و…

 

تله فیلم های مقامی

زبرجد شهد صبح فرشته
اربعین سفری برای صفر

 

کارگردانی فیلم ها توسط محمود مقامی

نفرت مزد عشق شب گمشده
 رد پای فرشته شراره اشک برف
یه افسانه بود مزد عشق رد پای فرشته

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا