بیوگرافی پژمان بازغی

بیوگرافی پژمان بازغی + عکس های پژمان بازغی

پژمان بازغی در 19 مرداد 1353 در خانواده ای 5 نفره در تهران متولد شد. ریشه خانواده او به شمال ایران و شهر لاهیجان است. از کودکی به دلیل کار پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرد و تجربیات زیادی کسب کرد. پیمان بازغی بعد از 4 سال تولد در تهران در منازل سازمانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سکونت داشت و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شهر رشت مهاجرت کرد. با آغاز جنگ و اعزام پدر او برای دفاع از مرزهای آبی ایران و خلیج فارس راهی بوشهر شد. با پایان جنگ به تهران بازگشت.

ما سه برادر هستیم، من پسر دوم خانواده، پیام برادر بزرگتر و پرهام برادر کوچکتر جالب اینجاست که هر 3 ما در دانشگاه امیرکبیر تحصیل کرده ایم. پیام در رشته مهندسی شیمی صنایع غذایی و پرهام در رشته مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر تحصیل کرده است.

پیمان بازغی یک ورزشکار جهانی است خیلی کم بسکتبال بازی کرد فوتبال و والیبال را به روش حرفه ای انجام داد و مدتی هم اتومبیل رانی بود ورزش جای با اهمیتی در زندگی مردم دارد عشق من به ورزش به تماشای فوتبال برمی گردد. همان گونه که می دانید من عضوی از تیم های والیبال و فوتبال هنرمندان هستم. من اغلب برای تماشای بازی های ملی به ورزشگاه آزادی رفته و این عشق آنقدر زیاد بود که در جام جهانی 2006 آلمان دو هفته را با تیم ملی فوتبال در فرانکفورت آلمان گذراندم. تیم ملی فوتبال ایران عشق من است با خیلی از فوتبالیست ها دوست بودم مانند عابدزاده، دایی، جمشیدی، کریمی و غیره اگر یادتان باشد رفتم رستوران عابدزاده را افتتاح کنم. از مسئولان آموزش و پرورش می خواهم به ورزش مدارس توجه بیشتری داشته باشند. ورزش را از مدرسه با فوتبال و والیبال و البته کمی با بسکتبال شروع کردم.

من و کامبیز دیرباز از هواداران پرسپولیس می باشیم .به لطف داریوش مصطفوی مدیرعامل باشگاه ما را جزو عضو افتخاری باشگاه پرسپولیس کرد. همسرم مستانه مهاجر یکی از تدوینگران سینمای ایران می باشد که عمدتاً تدوینگر فیلم مستند است ولی در زمینه سینما فیلم های داریوش مهرجویی بمانی، سفر قندهار، آتش بس تهمینه میلانی، زنان فرشته هستند، کلاغ پر، کنعان و خواستگار محترم و …. را تدوین کرده است و می دانم که پرونده کاری او از من پربارتر است. پژمان بازغی و مستانه مهاجر در سال 86 در یک سالن سینما با همدیگر آشنایی پیدا کردند و این آشنایی باعث ازدواج شد. ثمره این ازدواج دختری به اسم نفس می باشد. پیمان بازغی درباره ازدواجش گفت: ازدواج من هم عاشقانه و منطقی بود چون هرکسی که می خواهد با بازیگری ازدواج کند باید از همه مشکلات این کار آگاه باشد و پس از مستانه مهاجر همسرم هم در این زمینه کار می کند و سختی های کار را از نزدیک لمس کرده و ازدواجمان منطقی تر شد.

پیمان بازغی بعد از قبولی در دانشگاه آزاد لاهیجان به تحصیل در رشته مهندسی معدن بازگشت و از آنجا با سینما آشنا شد. در سال 1373 با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان نخستین فیلم خود را به نام اعتراف ساخته مجید زیم خواه آغاز کرد. پیمان بازغی سپس به استخدام آژانس دوستی درآمد و برای دو سال با بازیگران خوب این سریال علی به ویژه مرحوم حسین پناهی به ایفای نقش پرداخت. پس از آژانس به دوران جوانی مجید  قاریزاده رفت و توسط مسعود جعفر جوزانی به بلوغ رسید و سپس به گروه ویژه مهرداد خوشبخت پیوست و ا با رامبد جوان گمگشته اش را پیدا کرد. پژمان بازغی به همراه سیروس مقدم با دریایی ها همسفر شد و در سال 1380 برای نجات دختری در قفس به قدرت الله صلح میرزایی پیوست.

پژمان بازغی به عنوان مجری در برنامه چند درجه حضور یافته است. این برنامه که به سرگرمی های هیجان انگیز و کمتر شناخته شده در ایران و علاوه بر این پس از داریوش فرضیایی به عنوان مجری برنامه سال 1396 از شبکه دو سیما معرفی گردید. پیمان بازغی از مجریان محبوب مسابقه کودک شو شبکه نسیم نیز می باشد.

سینما
– اعتراف
– جوانی
– بلوغ
– دختری در قفس
– دوئل
– سربازهای جمعه
– تارا و تب توت فرنگی
– کافه ستاره
– ریسمان باز
– خواب لیلا
– خاطره
– فاصله

– تهرون
– ندارها

– مرگ کسب و کار من است
– اینجا شهر دیگری است
– ساعت شلوغی
– نازنین
– دو ساعت بعد مهرآباد
– انارهای نارس
– خنده‌های آتوسا
– این سیب هم برای تو
– ناهید
– من و شارمین
– بارکد
– هلن
– زار
– اسرافیل

– همه چی عادیه

– نیوکاسل

– هایلایت

– پیشونی سفید ۲

– پیشونی سفید ۳

– عشق به سبک فارسی

– ترانه ای عاشقانه برایم بخوان

– تیغ و ترمه

– سمفونی نهم

– ماموریت غیرممکن

– بازیوو

تلویزیون
– آژانس دوستی
– این یک دادگاه نیست
– گروه ویژه
– زیر آسمان شهر
– گمگشته
– دریایی‌ها
– گذر عاشقی
– مرد هزار چهره
– مرد دو هزار چهره
– تاوان
– همچون سرو
– مادر

– دولت مخفی

– فرشته ها بر فراز اسمان
– گذر از رنج‌ها
– مسابقه ستاره بیست
– خندوانه
– هشت و نیم دقیقه

– روزهای بی‌قراری

– گمشدگان

– کودک شو

– کوبار

– بی قرار

– مرضیه

شبکه خانگی
خیابان یک طرفه
قلب یخی(فصل سوم)

شام ایرانی

گردآوری: روبکا

بیوگرافی پژمان بازغی