بیوگرافی مزدک میرعابدینی + عکس

بیوگرافی مزدک میرعابدینی

مزدک میرعابدینی در 30 فروردین 1355 در تهران به دنیا آمد. او جدای از بازیگری، در نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی نیز مهارت بالایی دارد. مزدک میرعابدینی دو سال در رشته ریاضی کاربردی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرد ولی ادامه تحصیل نداد و به خدمت سربازی رفت. بعد از تمام شدن خدمت سربازی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران، فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد. سپس به ایتالیا رفت و در آنجا به سینما رفت و در سال 2001 تصمیم گرفت در کالج سانتا مونیکا در رشته سینما تحصیل کند. مزدک میرعابدینی هشت فیلم کوتاه در لس آنجلس تولید کرد و در سال 2005 از سانتا باربارا دانشگاه کالیفرنیا فارغ التحصیل گردید.

نخستین فیلم بلند مزدک میرعابدینی در عرصه کارگردانی رقص پاها است. فیلم دوم بلند سینمایی نام آن هلذون است که با تدوین هایده صفی یاری و صداپیشگی انسیه ملکی ساخته می شود. موضوع این فیلم زندگی محمدعلی وندی راننده 43 ساله ای است که داستان یک پیک تحویل غذا در اورگان آمریکا را روایت می کند. گذشته او را می توان در زندگی پشت فرمان و سفرهای بی حاصل از ایران به آمریکا خلاصه کرد. بازیگران مشهوری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند که می توان به مارال ایراندوست، آزاده صمدی، فرخ تاج انصاری، افشین هاشمی، پارتیا انصاری، وحدت یگانه، آسمان محمد بیگی و غیره اشاره نمود.

ازدواج مزدک میرعابدینی

مزدک میرعابدینی چندین سال پیش با ندا صارمی ازدواج کرد.ندا صارمی بازیگر ، سینما و طراح صحنه سینما می باشد.

گفتگو با مزدک میرعابدینی

بیشتر کارهای مزدک میرعابدینی، نسبت به محیط زیست و تنهایی است. این موضوع باعث خلق آثاری چون کتاب سرخ، رقص پا و در انتظار ماهی سیا شد. آقای میرعابدینی در این کار به چخوف، بهرنگی، بکت و غیره ادای احترام می کند. در خلاصه تاریخچه نمایشنامه آمده است در دل قصه های چخوف به این بیمارستان رسیدم. به این زندان پس از جنگ؛ در فضایی که ترکیبی از ناامیدی قهرمانان جاودانه بکت و میل سیا برای رفتن است… آدم معمولی که حالا خودش مرد شده است… و در فضای ولادیمیر و ترخون نفس می کشد.

شما در کار سینمایی خود موضوع روانکاوی را انتخاب کرده اید، آیا این موضوع را دوست دارید؟

بله، روان انسان برایم یک موضوع با اهمیت و یک پدیده تئاتری و سینمایی می باشد. در خیلی از موارد من با روانشناسی و روانپزشکی سر و کار دارم و فکر می کنم که این موضوع به هنر خیلی نزدیک است. بسیاری از فیلم های مورد علاقه من در ژانر سایکو درام می باشند مانند «پرواز بر فراز آشیانه فاخته ساخته میلو فرو فریمن» با بازی جک نیکلسون. حالا یک قصه دراماتیک در انتظار یک ماهی سیاه در بیمارستان است

شخصیت های اصلی نمایش، دی دی و گوگو

این دو شخصیت ترکیبی از دو شخصیت در انتظار گودوی بکت و شخصیت ماهی سیاه کوچولو صمد بهرنگی می باشند. دی دی و گوگو در واقع دو نفر هستند که می خواهند از هم جدا شوند ولی هیچ یک توانایی ندارند. در این نمایش منظور ما جنگ جهانی سوم است که در آن نقش این دو قهرمان نشان دهنده ترس و هیجان جنگ است.

در اصل هرفردی فیلم خودش را ساخته اگر آن فیلم مخاطب داشت که بهتر است، اگر نه، باید در سبک کار خود تغییراتی ایجاد کند و تلاش کند فیلم بهتری تولید کند زیرا تماشاگر داشتن یک لحظه مهم در سینماست.  اما وقتی خواب است پروانه را ساختم، جوان‌تر بودم و تلاش می‌کردم از واقعیت‌های اطرافم کمک گرفته و فیلم تولید کنم. به عنوان مثال، من کتاب قرمز را تولید کردم زیرا در تدریس زبان خارجی مهارت داشتم، در آنجا کار کردم زیرا در مورد مشکلات شخصی من بود.

بازیگری مزدک میر عابدینی

مصادره رقص پا
مردی که اسب شد همه چیز برای فروش
 اکباتان
 بدرود بغداد
آنجا  سریال مسافران

کارگردانی های مزدک میرعابدینی

• خواب است پروانه (1389)

• رقص پا(1395)

تهیه کنندگی و نویسندگی مزدک میرعابدینی

آنجا (1387)

آقای مزدک میر عابدینی تاکنون نویسنده ی فیلم نامه های ” آنجا (1387)” ، ” خواب است پروانه (1389)”، ” رقص پا(1395) بوده است.

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا