بیوگرافی مرجان شیرمحمدی + عکس

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی + عکس های مرجان شیرمحمدی

مرجان شیرمحمدی در ۲۲ آذر ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. مرجان شیرمحمدی در سال 1365 زیر نظر آیدان آغداشلو نقاشی خواند. بعدها در سال 1374 در کلاس های بازیگری شرکت نمود و پس از آن وارد آموزشگاه تئاتر حمید سمندریان شد و در دوره بازیگری شرکت نمود. مرجان شیرمحمدی نخستین تجربه بازیگری خود را در سال 1375 در سریال خانه به خانه به دست آورد. مرجان شیرمحمدی در فیلم پر پرواز در سال 1379 نقش مقاب شادمهر عقیلی را داشت. مرجان شیرمحمدی در فیلم شیرین در سال 1387 نقش مهمی را ایفا کرد و با مهارت خود توانست این نقش و خودش را به مخاطبان سینما ارائه دهد.

مرجان شیرمحمدی در کنار بازیگری در نویسندگی نیز باتجربه است. او نخستین کتاب خود را در پاییز 1380 با نام پس از این شب به وسیله نشرمرکز انتشار داد. این کتاب در سال 1381 موفق به کسب عنوان بهترین مجموعه داستان کوتاه سال از بنیاد گلشیری شد. طبق داستان های او دو فیلم معروف به اسم دیشب باباتو دیدم آیدا و فیلم های آذر، شهدات، پرویز و دیگران ساخته شد. مرجان شیرمحمدی به غیر از بازیگری و نویسندگی به عنوان طراح صحنه و لباس در سینما و تلویزیون نیز کار کرده است.

مرجان شیرمحمدی چند سال پیش ازدواج کرد و ثمره آن پسری به اسم ماکان بود که پس از مدتی مرجان شیرمحمدی از همسرش طلاق گرفت. در سال 1383 با بهروز افخمی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی دوباره ازدواج کرد. بهروز افخمی قبلا ازدواج کرده بود، همسر سابقش ناهید طلوع بود، ناهید طلوع از فعالان پشت صحنه بود که به عنوان طراح صحنه و لباس، طراح صحنه و منشی صحنه کار می کرد و پس از جدایی از او با مرجان شیرمحمدی ازدواج کرد. مرجان شیرمحمدی با بهروز افهمی ازدواج کرده و دارای یک پسر به نام آهیل است که در کانادا به دنیا آمده است.

 

بهروز افخمی:ما برای نخستین بار چند سال پیش همدیگر را دیدیم اما چند سال نشد او را دوباره ببینم تا اینکه برای فیلم فرزند صبح مرجان برای تست گریم پیش من آمد.پس از این فیلم شرایطی رخ داد که ما همدیگر را بیشتر شناخته و ازدواج کردیم.در اصل ما مشابه همدیگر هستیم و تصور می کنم که اگر مرجان 17 سال از من بیشتر سن داشت و آقا بود دقیقا مشابه من بود.

مرجان شیر محمدی:از نظر من بهروز دارای شخصیت جذابی است و خیلی خونسرد و دارای انرژی بالایی است.زندگی با بهروز از نظر من هیجان بالایی دارد و در اصل به دلیل اینکه بالا و پایین در زندگی زیاد بوده حوصله آدم سر می رود.من با کارهای سیاسی بهروز موافق نیستم.اما نمی توانم در آن دخالت کنم.از لحاظ من کسانی که قدرت را دوست دارند به سیاست جذب شده ولی افخمی قدرت را دوست نداشته ولی دوست دارد در آن دخالت کند.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی مرجان شیرمحمدی