بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد + عکس

بیوگرافی محمدرضا داوود نژاد

محمدرضا داودنژاد در سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او دارای مدرک ریاضی و بازیگر سینما و تلویزیون است. مادر محمد رضا داودنژاد احترام السادات حبیبیان است. این بازیگر یکی از بازیگران بزرگ است که در 19 آبان 1397 به خاطر سن بالا فوت کرد. خانم حبیبیان به مامان آتی شهرت داشت. محمدرضا داوودنژاد یک برادر به اسم علیرضا دارد. علیرضا داودنژاد در زمینه کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی کار می کند. رضا داوودنژاد، زهرا و رضا برادرزاده های محمد، سابقه کار در سینما و تئاتر را دارند.  محمدرضا داوودنژاد در یک مصاحبه ای شمال ایران را جای مناسبی برای زندگی معرفی کرد. این بازیگر این باور را دارد که شمال به دلیل آب و هوای جدید، روح انسان را روشن می کند. از مجموع نقش های برجسته محمدرضا داوودنژاد در عرصه بازیگری می توانیم به مهر مادری، عاشقانه، مرهم، دنیای پر امید، دیوانه نیستم، شیرین مصائب 2، کلبه عمو پورنگ، شمعدونی و موج و ضخره اشاره نماییم.

شروع کار محمد رضا داوود نژاد

محمدرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۴ با بازی در تئاتر به بازیگری وارد شد. این بازیگر در سال 1354 دستیار کارگردان علی غفاری و برادرش علیرضا داوودنژاد برای تهیه کنندگی فیلم شاهرگ بود. اولین حضور محمدرضا داودنژاد در سینما به فیلم عفریت برمی گردد. این فیلم در سال 1361 به کارگردانی و فیلمنامه فرشید فلک نازی ساخته شد. تقریبا یک سال بعد از حضور آقای داوود نژاد در سینما، از او برای بازی در خانه عنکبوت دعوت شد. محمدرضا داوودنژاد در سال 1365 با داشتن در مجموعه تلویزیونی تاریخ قشم وارد عرصه صدا و سیما شد. او با بازی در فیلم های ستایش (فصل 3)، قلب یخی، «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد؟»، «مجتمع مسکونی فرخ و فرج»، «مهر مادری»، «راننده تاکسی» و دختری در قفس مشهور شد.یکی از بازی های خوب محمدرضا داوودنژاد به سریال گل و بلبل است. محمدرضا داوودنژاد در این مجموعه نقش استاد جرزنی را بر عهده داشت. او برای بازی در سریال گل و بلبل با بازیگران مشهوری از جمله بهنوش بختیاری، داریوش فرضیایی، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی نیا، شوکت حجت، جواد انصافی، نعیمه نظام دوست و ابراهیم شفیعی کار کرده است.

ازدواج محمد رضا داوود نژاد

این بازیگر متاهل و 3 فرزند به اسم ها کیارش ، مونا و هستی دارد.مونا در خارج ایران زندگی می کند.

مصاحبه با محمد رضا داوود نژاد

من عاشق سفر و دیدن جاهای دیدنی شمال ایران هستم. دلیل اینکه به شمال نمیروم و در تهران هستم به خاطر حرفه ام است. در اصل اگر کارم تهران نبود شمال زندگی می کردم. زمانی که به شمال می روم حس می کنم تازه به دنیا آمده ام. از نظر من این یکی از راه های پیشرفت آدم فروشی می باشد. من بچه تهرانم و از آدم فروشی متنفرم. به نظر من هر هنرمندی باید در حد توان کار کند. تقریبا سه دهه است که در زمینه بازیگری فعالیت می کنم و در بیشتر از 80 فیلم تلویزیونی بازی کرده ام. با وجود نقش های گوناگون که تا الان داشته ام هنوز مستاجر هستم. این نشان می دهد که در مسیر اشتباه قرار دارم.

افتخارات و جشنواره های محمد رضا داوود نژاد

دیپلم افتخار را به خاطر بازی در فیلم خلع سلاح دریافت کرده است.

در دوره 17 جشنواره کاندید نقش اول مرد در مصائب شیرین شد

کاندید نقش دوم مرد برای بازی در فیلم نیاز شد

آثار محمدرضا داوود نژاد

فیلم های تلویزیونی

 تاریخ قشم  سرنخ
مجتمع مسکونی فرخ و فرج دیوار شیشه ای
پرونده ژینو پلیس جوان
چه کسی به سرهنگ شلیک کرد؟ نردبام آسمان
قلب یخی (فصل اول) موج و صخره
قلب یخی (فصل دوم) شمعدونی
امین محله گل و بلبل
محله گل و بلبل 2  محله گل و بلبل 3
ستایش کلبه عمو پورنگ

 

فیلم های سینمایی

عفریت  خانه عنکبوت
نیاز خلع سلاح
عاشقانه مهر مادری
مصائب شیرین
آقای رئیس جمهور بهشت از ان تو
خاکستری  ساقی
بانوی کوچک دختری در قفس
قدمگاه ملاقات با طوطی
هشت پا هوو
راننده تاکسی ماه وش
در امتداد شهر شش نفر زیر باران
مرهم کلاس هنر پیشگی
ترنج دنیای پرامید
فراری قیچی
من دیوانه نیستم مصائب شیرین 2
لب خط

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا