بیوگرافی سوسن پرور + عکس سوسن پرور

بیوگرافی سوسن پرور

سوسن پرور در ۲۳ اسفند ۱۳۵۴ در شهر اراک به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی و لیسانس ادبیات نمایشی را دارد. سوسن پرور در زمینه های مختلف هنری از جمله نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در تئاتر، تلویزیون و سینما کار می کند. او سابقه حضور در برنامه های تلویزیونی از جمله بیست، خنده بازار، آشپزی خانوادگی و تهران قدیم را نیز دارد. معروف ترین هنر سوسن پرور در زمینه برنامه های تلویزیونی خنده بازار است. این برنامه در سال 1390 با کارگردانی شهاب عباسی تولید شد. مادر سوسن پرور از آموزش و پرورش بازنشسته شده و یک خواهر بزرگی هم دارد.

شروع کار سوسن پرور

سوسن پرور بازیگری را از سال 1993 در زمینه تئاتر شروع کرد. او در سال ۱۳۷۶ برای بازی در نمایش بوی دست های پدربزرگ برنده جایزه دوم بازیگری از جشنواره فیلم سمنان شد. اولین تجربه بازیگری سوسن پرور در یک فیلم تلویزیونی به نام بزنگاه است. فیلم بزنگاه در سال 1387 با کارگردانی رضا عطاران تولید شد. سوسن پرور با بازی در نقش فریده پرور در فیلم بزنگاه به شهرت فراوانی رسید. وی در ساخت این فیلم با بازیگران مطرحی از جمله مرجان گلچین، حمید لولایی، رضا عطاران، علی صادقی و هنگامه حمیدزاده کار کرده است. سوزان پرور تقریبا 12 سال بعد از حضور در تلویزیون برای بازی در فیلم زندان زنان با کارگردانی منیژه حکمت انتخاب گردید. از بازیگران سوسن پرور می توان به سریال ها و فیلم های خوب بد زشت، کلبه عمو پورنگ، شهرک جیم، دزد و پلیس، مرغ تخم مرغ طلایی، نردبان چوبی، روز یلدا شب چله و برج میلاد اشاره نمود.

ازدواج سوسن پرور

در مورد ازدواج سوسن پرور اطلاعی موجود نیست او در گفتگویی بیان کرد که در زمینه ازدواج ترس هایی داریم و همسرایده آلم یک فرد بلند قامت ، چهار شانه و خوش هیکل بوده که با اسب سفید در منزل شهرت جرج کلونی را دارد.

مصاحبه با سوسن پرور

کار اصلی من بازیگری و کارگردانی می باشد. بالاخره من در رادیو اراک کار کردم و تقریبا یک سال یک برنامه رادیویی کارگردانی کردم. به عنوان یک دانشجو، من به طنز و گروتسک علاقه مند بودم که آثار یوجین یونسکو گواه آن است. به همین منظور پایان نامه کارشناسی ارشد مرا در رشته گروتسک ارائه نمودم.

فعالیت های بازیگری من اغلب طنز است. در اصل علاقه دارم تماشاگر را به وجد بیاورم، بنابراین ترجیح می دهم در فیلم های طنز ظاهر شوم. دوستان من به صورت تیمی در یک موسسه خیریه کار می کنند. بیشتر دوستانم فیلمساز نیستند و توسط یک موسسه خیریه با آنها آشنا شدم. منبع اصلی درآمد من محدود به کار با تصویر است. تئاتر هم کار می کنم اما تمرکز اصلی من بازیگری در تلویزیون و سینماست. برخی از رهگذران القاب زشتی را به من می گویند. به نظر من رنگ صورتم متوسط ​​است. فکر می کنم به محض اینکه چشمانم دنیای اطرافم را می بیند و می توانم بوهای مختلف را از طریق بو تشخیص دهم در شرایط عالی هستم.

فیلم شناسی سوسن پرور

 تلویزیون

کلبه عمو پورنگ بچه محل (عمو پورنگ )
سفر در خانه شهرک جیم
 دزد و پلیس میریم مسافرت
خوب بد زشت  روزگار قریب
بزنگاه یار مهربان

 

فیلم های سینمایی

پشت در خبری نیست  رد کاربت
در راه خانه عروس بوتاکس

 

فیلم های تلویزیونی

برج میلاد  همه چیز رو به راهه
روز یلدا شب چله نردبان چوبی
تایماز کلید ارثیه
 راز کوچه بن بست سفر مادر بزرگ
پسری شبیه بابا

تله بازی

نمایش خرس بازی خانه
پسرک خیال باف اتاق تاریک
مکبث باد ها برای که می وزند

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا