بیوگرافی محمدرضا هدایتی؛ بازیگر، صداپیشه و خواننده ایرانی

 

نام و نام خانوادگی محمدرضا هدایتی
زمینه فعالیت      بازیگر، خواننده، صداپیشه
تولد ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۲
محل تولد  چابهار
ملیت    ایرانی
سال‌های فعالیت      ۱۳۷۷ تا کنون
فرزندان      هامون هدایتی

محمدرضا هدایتی (زادهٔ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۲ در چابهار) بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و صداپیشه و خواننده ایرانی است. وی به خاطر نقش‌های کمدی او در سریال‌های تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری شهرت پیدا کرده است. اما پیش از آنکه به شهرت برسد در عرصه تئاتر بسیار فعال بوده است.

زندگی‌نامه محمدرضا هدایتی
محمدرضا هدایتی متولد چابهار در سیستان و بلوچستان است. وی از دوران کودکی به تئاتر روی آورده است.  سال ۱۳۷۸ اولین همکاری را با مهران مدیری در مجموعه تلویزیونی به نام ببخشید شما؟ را تجربه کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به کارگردانی یک فیلم کوتاه با نام برخورد کوتاه اشاره کرد، وی صدا پیشه عروسک پسر عمه زا هم هست که یک کار عروسکی کلاسیک پرطرفدار در ایران محسوب میشود.

محمدرضا هدایتی همچنین خوانندگی هم نموده و آلبوم به نام برگ و باد و ماه می خنده از او وارد بازار شده است.

 

گفتکو با  محمدرضا هدایتی
*دغدغه شما  این روزها به عنوان یک هنرمند چیست؟
دغدغه من هم خارج از دغدغه اجتماع و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنم، نیست. به هر حال همان‌طور که خوشبختی فردی نیست، اگر حال ملت خوب باشد، حال ما هم خوب است و برعکس.

* دغدغه شما برای سینمای ایران چیست؟
محمدرضا هدایتی: این روزها کار می‌کنیم تا روزهای پر رونق سینما را ببینیم. باید کار کرد و سینما را زنده و سر پا نگه داشت. بعضی وقت‌ها فرصت پیش می‌آید و یکسری کارهای فاخر که حرف برای گفتن دارد، ساخته می‌شود. با اینکه کم است اما مردم و سینماگران قدر آن را می‌دانند. امیدوارم کارهایی که مایه افتخار سینمای کشورمان است، هر سال بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

* جوانان علاقه‌مند به حرفه بازیگری نسبت به گذشته برای حضور در عرصه بازیگری راه آسان‌تری دارند؟
محمدرضا هدایتی: به نظرم برای جوانان امروز کار سخت‌تر است. برای اینکه تعداد هنرمندان افزایش پیدا کرده است. فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه، کلاس‌های بازیگری و فیلمسازی نسبت به گذشته بیشتر شده است. در میان جمعیتی که قرار است وارد کار هنری شوند، کسی که بتواند خودش را نشان دهد راه سختی پیش رو دارد. به همین خاطر باید کار خاصی ارائه دهد تا دیده شود.

* در این عرصه به جوانان اجازه  می‌دهند تا خودشان را نشان بدهند؟
محمدرضا هدایتی: من معتقد نیستم که راه ورود به عرصه هنر به جوانان داده نمی‌شود. من به باندبازی اعتقاد ندارم؛ چرا که سه ماهه بیکار هستم و  براساس توانایی و کارهایی که از من دیده‌اند، به من نقش پیشنهاد می‌شود. بنابراین نباید در  مدت بیکاری بگویم، باندبازی است، بلکه باید به کارهایی که انجام داده ام فکر کنم. فقط می‌دانم کار نسبت به گذشته خیلی سخت شده است و اینکه بتوانی در این عرصه خودت را نشان بدهی، کار سختی را پیش رو داری.

محمدرضا هدایتی، بازیگر سینما، تلویزیون، تئاتر و صداپیشه و خواننده ایرانی است

* شما علاقه به چه نقش‌هایی دارید که نسبت به نقش‌های دیگر متفاوت باشد؟
محمدرضا هدایتی: از نقشی که من را به چالش بکشد، استقبال می‌کنم. دغدغه‌ام این نیست که فلان نقش را بازی کنم. اگر این اتفاق بیفتد کار خاصی نداشتم؛ چراکه در ذهن من بود اما چالش رسیدن به یک نقش را دوست دارم. حتی اگر در حد یک سکانس باشد و با کارهای قبلی‌ام متفاوت، همین یک پویایی است.

* وضعیت این روزهای سینما را نسبت به گذشته چطور می‌بینید؟
محمدرضا هدایتی: نسبت به دو سال گذشته خیلی بهتر شده است. اما من روزهایی را به یاد دارم که مردم برای سینما صف می‌کشیدند ولی  خیلی سال است، چنین اتفاقی را نمی‌بینیم. عواملی مثل قانون کپی‌رایت و جذب مخاطب از طرف فیلم‌ها بر رونق سینما تاثیر می‌گذارد. البته میتوانیم مخاطب را با سینما آشتی دهیم.

* کلام پایانی؟
ممنون بابت مصاحبه‌ای که با هم داشتیم، منتظر روزهای خوب برای سینمای کشورمان هستیم.

 

تصاویر محمد رضا هدایتی

  

محمدرضا هدایتی

عکس های محمدرضا هدایتی

تصاویر محمدرضا هدایتی  

محمدرضا هدایتی

تصاویر جدید محمدرضا هدایتی بازیگر، صداپیشه و خواننده ایرانی

جدیدترین تصاویر محمدرضا هدایتی