بیوگرافی مجید پتکی بازیگر ایرانی

تصویر مجید پتکی بازیگر

بیوگرافی مجید پتکی

مجید پتکی بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون می باشد که در سریال های زیادی ایفای نقش کرده است. در ادامه به معرفی این بازیگر می پردازیم. همراه ما باشید.

چکیده ای از بیوگرافی مجید پتکی

نام و نام خانوادگی: مجید پتکی

تاریخ تولد : 25 شهریورماه 1353

محل تولد : رشت ، ایران

حرفه : بازیگر

آغاز فعالیت : 1368

وضعیت تاهل : متاهل

فرزند : معراج پتکی

بیوگرافی مجید پتکی

مجید پتکی بازیگر  تئاتر ، سینما و تلویزیون در 25 شهریورماه سال 1353 در شهر رشت متولد شده است ، این بازیگر فارغ التحصیل لیسانس در رشته کامپیوتر از دانشگاه فنی شهید رجایی لاهیجان است. او با شروع تئاتر و ادامه دادن این حرفه به تلویزیون و سینما راه یافت.

آغاز فعالیت حرفه ای مجید پتکی

مجید پتکی فعالیت خود را از آمفی تئاتر دبیرستان شهید بهشتی در سال 1368 شروع کرد و در سال 1375 از خدمت سربازی برگشت و در سال 1376 وارد دانشگاه شد و همچنان فعالیت خود را در آمفی تئاتر دانشکده ادامه داد.

در سال 1379 به تلویزیون گیلان دعوت شد و کارش از سال 80 با تله فیلم ادامه داد تا این که با سریال فردای روشن یک نقش طولانی را ایفا کرد که این فیلم در شبکه دو و شبکه باران استان گیلان پخش شد.

در سریال قهوه تلخ مهران مدیری در سال 1389 حضور داشت و بعد از آن در سریال گذر از رنج ها در سال 91 چهره اش شناخته شد و با سریال کوبار در سال 97 به شهرت رسید

مجید پتکی در سریال ها و تئاترهای کشوری و استانی

با افتتاح شبکه باران در استان گیلان من هم مانند بیشتر بچه هایی که در تئاتر کار می کردند وارد کار های تلویزیونی شدم و در سریال های این شبکه به ایفای نقش پرداختم. البته همزمان در کار مجموعه سراسری مثل ” آواز شب ” با کارگردانی داریوش فرهنگ و ” آواز مه ” با کارگردانی حسین علی لیالستانی هم بازی کردم.

در ” قهوه تلخ ” با کارگردانی مهران مدیری هم بودم. به هر حال جسته و گریخته در سریال های کشوری و استانی مشغول بودم تا رسیدم به سریال گذر از رنج ها با کارگردانی فریدون حسین پور. در این سریال هم برای انتخاب من آقای مهدی بوستان پرور، دستیار آقای حسین پور تماس گرفتند و خواستند مرا ببینند. ابتدا برای یک نقش دیگر مد نظرشان بودم و حتی تا مرحله تست و گریم و لباس هم قرار نبود که نقش سهراب را بازی کنم ، اما بالاخره با صحبت هایی که آقای حسین پور با دستیارانش داشت این نقش به من رسید.

زندگی مجید پتکی

مجید پتکی سال ها است که ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج یک پسر به نام معراج است. پدر و مادر مجید معراجی اصالتا رشتی هستند.

مجید پتکی بازیگری حرفه ای است اما چندان شناخته شده نیست. او در سریال هایی که در سیمای استان گیلان پخش می شود بازی می کند و گهگاهی هم در مجموعه هایی که پخش آنها به صورت سراسری است.

زندگی مجید پتکی در رشت

تهران شرایطی برای زندگی کردن ندارد اما تمرکز کاری ام در تهران است. دوست ندارم بدون خانواده ام در شهری ساکن شوم ، با توجه به فاصله کم شهر رشت تا تهران ترجیح میدهم در استان خودم زندگی کنم.

مصاحبه با مجید پتکی

دوست دارید با کدام کارگردان ها کار کنید؟

در حوزه سینما دوست دارم با آقای مهدی فخیم زاده کار کنم ، آقای سیروس مقدم نیز از کارگردان های مورد علاقه من است ، با آقای حسین پور هم که کار کردم و آموخته های این کار را در بازی های بعدی به کار می گیرم.

زمانی که یک کارگردان به یک بازیگر اعتماد می کند تا در برابر بازیگران حرفه ای  کار کند برای بازیگر مانند یک کلاس است.

چیزی که ذهن شما را مشغول خود می کند چیست؟

در تمام این سال ها مشغولیت ذهنی من این است که کار تمام شد حالا کار بعدی…

اگر من در این 22 سال به دنبال کار های دیگری نیز می رفتن هم اکنون در آن استاد بودم. بی وقفه بیشتر از 20 سال در زمینه تئاتر و برای فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی شهرستان ها کار کرده ام از زمان آغاز سینمای گیلان با تلویزیون هستم و با رادیو در نمایش نامه ها حضور داشتم اما هنوز حق الزحمه ای هستن و بیست سال فعالیت نتیجه اش نباید این باشد.

متنی که دوست دارید مصاحبه با آن به پایان برسد را بگویید

دلمان می خواهد مسئولان به هنر و نمایش رسیدگی کنند ، به سراغشان که می رویم احترام متقابل وجود دارد ، عزت و حرمت هنر را حفظ می کنند اما عزت و هنر برای ما شغل و در آمد نمی شود. امیدوارم هیچ هنرمندی شرمنده همسر و فرزندانش نشود.

فیلم شناسی مجید پتکی

دلدادگان در سال 1397 گذر از مه
 زندگی از نو در سال 1396 کوبار در سال 1396
آرماندو در سال 1395 پایان رویا ها در سال 1395
 لرد در سال 1395 زمانی دیگر  در سال 1395
قول در سال 1393 سکوت رعنا در سال 1393
گذر از رنج ها در سال 1393

 

منبع: روبکا و بیتوته