بیوگرافی مجید صالحی + عکس های مجید صالحی و دوقلوهایش

بیوگرافی مجید صالحی

مجید صالحی متولد 26 شهریورماه 1354 در محله امامزاده حسن تهران می باشد .وی متاهل و دارای دو فرزند به نام های حنا و آروین است.

 

همسر

همسر وی رامینه اکبری خادم نام دارد. و در زمینه گرافیک، زبان انگلیسی و گاهی ترجمه مشغول به فعالیت است.

 

جوایز

مجید صالحی تاکنون جوایز بسیاری در جشنواره های معتبر داخلی کسب کرده است، از جمله آنها میتوان به تندیس حافظ بهترین بازیگری مرد برای بازی در فیلم استراحت مطلق به کارگردانی عبدالرضا کاهانی اشاره نمود .

بیوگرافی کامل مجید صالحی 

مجید صالحی 26 شهریور 1354 در خیابان امین الملک در محله امامزاده حسن تهران متولد شد.

خانواده

او در خانواده ای پر جمعیت پرورش یافت و همراه سه خواهر و چهار برادرش در خانه‌ای قدیمی در جنوب شهر زندگی می‌کرد. خودش فرزند یکی مانده به آخر است.

 

تحصیلات

او بسیار درسخوان، تیزهوش و عاشق خلبانی هم بوده اما چندین بار در معرض اخراج از مدرسه قرار گرفته است . پدرش، از طریق شرکت حمل و نقل پیمانکاری اش برای مناطق جنوبی کشور مثل بندرعباس، ارسال می کرده است .فوت پدرش  ضربه روحی بزرگی به او وارد کرد و همچنین در درس هایش لطمه ی شدید خورد، به میزانی که گمان می کرده است که انسان ضعیف و کم هوشی است و چون در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می کرده است، به سختی موفق به کسب دیپلم شده است.

ورود به بازیگری

سید مجید صالحی در هجده سالگی با شرکت در کلاس های بازیگری موسسه رسام هنر وکلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان، حرفه ی بازیگری را به طور جدی دنبال نمود. در سال ۱۳۸۰ مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تاتر خود را از دانشکده هنر و معماری تهران اخذ کرد و همچنین کارشناسی ارشد رشته‌ی کارگردانی تئاتر از دانشکده‌ی “هنر و معماری”  را در سال 94 بدست آورد . وی هم اکنون در موسسه ی فرهنگی و هنری اندیشه ی ماهان زیر نظر استاد دژاکام مشغول تدریس می باشد و کارگاه های بازیگری برگزار می نماید .

 مجید صالحی در فیلم سینمایی استراحت مطلق به کارگردانی عبدالرضا کاهانی

 

وضعیت تاهل

مجید صالحی متاهل می باشد و همسرش رامینه اکبری خادم نام دارد.  و دوقلوهایی به نام آروین و حنا دارد.

فرزندان

مجید صالحی آرزو داشته تا فرزندانش دو قلو باشند و خداوند آرزویش را برآورده کرده است.او بیان کرده است که دخترش حنا،  شبیه خودش است و پسرش آروین شبیه همسرش می باشد . وی همچنین درباره شیطنت های فرزندانش به طنز می گوید: اهل حرف گوش کردن نیستند و حرف خوابیدن را هم نباید زد. وقتی یخ شان هم آب شود، شبیه کروکودیل می شوند.هرگز قبل  این که حنا و آروین بدنیا بیایند راجع به پدرشدن فکر نکرده بوده است و کم کم پدربودن را لمس، درک و باور کرده است . حتی تا مدت ها ، گاهی اسم آروین را اشتباه می گفته است،  به دلیل این که با  امیر جعفری رفت و آمد زیادی دارد و نام فرزند او (آئین) را خیلی دوست دارد و در تمام این سال ها به اسم او عادت کرده، گاهی آروین رابه اشتباه آئین صدا می زده و همسرش با لحنی خشن به او تذکر می داده است. مجید صالحی در گفتگوهایش بیان کرده است حتی گاهی نام پسرش را به اسم باجناقش صدا می زده! از آن بدتر این که  آروین و حنا را با عبارت «عمو جان بیا…» صدا می زده است .می گوید از خاطرم می رفت که این ها فرزندان خودم هستند!!

 

آغاز فعالیت هنری و شهرت

وی فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز نمود و سپس در تلویزیون با بازیگری، نویسندگی و کارگردانی  مجموعه‌های تلویزیونی با آیتم های مختلف و با مضمون کار کودک و طنز فعالیت کرد . وی با شخصیت «مجید دلبندم» به شهرت رسید .

 مجید صالحی در مجموعه تلویزیونی سیب خنده

 

اولین کار سینمایی

انصراف حمید جبلی از فیلم «یکی بود یکی نبود» باعث شد او جایگزین وی شود و این فیلم اولین فیلم سینمایی او بود. اکثر فیلم‌هایی که وی تاکنون در آن‌ها ایفای نقش کرده با فروش بالایی روبه رو شده‌اند فیلمهایی همچون بعداز ظهر سگی، مجردها، مجرد چهل ساله و … واین نشان می‌دهد که مجید صالحی، بازیگری محبوب و پرطرفدار است، به گفته ی خودش بازیگر خوش شانسی است!

 

تهیه کنندگی

او تهیه‌کنندگی چند فیلم کوتاه را نیز برعهده داشته است.سید مجید صالحی یکی از محبوب‌ترین طنزپردازان دهه هشتاد است. در سریال موفق خوش‌رکاب بازی او در نقش عزت  بار کمدی مجموعه را به دوش می‌کشید و لحظات شیرینی را برای مخاطب رقم زد. او در تلویزیون بارها با علی شاه‌حاتمی، رضا عطاران و سعید آقاخانی همکاری کرد.

خاطرات دوران کودکی

مجید صالحی در مورد خاطرات کودکی اش به جمعیت زیاد خانواده اش اشاره می کند و می گوید که آنقدر جمعیت‌شان زیاد بوده که خیلی شب‌ها مادرش یادش می‌رفته یکی از آنها هنوز به خانه نیامده و در را از پشت می‏بسته! بعدها دیگر حاضر و غایب می‏کردیم و آنقدر منتظر می‌شدیم تا همه حاضر باشند. آن‌وقت می‌رفتیم و در را می‏بستیم.

 

جوایز مجید صالحی

۱۳۹۴ تندیس حافظ به عنوان بهترین بازیگر مرد پانزدهمین دوره جشن حافظ برای بازی در فیلم استراحت مطلق

۱۳۹۴ کاندید دربخش بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم استراحت مطلق در جشن خانه سینما

۱۳۹۴ کاندیدا در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم استراحت مطلق در جشن منتقدان سینمای ایران

 

مجید صالحی بر روی صحنه ی تئاتر

آنتیگونه
شب نشینی در جهنم
کابوس های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو
پیچ تند
شایعات
در شوره زار
چه میکنه این عادل فردوسی پور

بازی مجید صالحی در شبکه ی نمایش خانگی

ابله به کارگردانی کمال تبریزی
آسپرین به کارگردانی فرهاد نجفی

آثار تلویزیونی  مجید صالحی

سیب خنده
مجید دلبندم
قطار ابدی
جنگ افتاب
برگ سبز
نما کاریکاتور
روزهای آفتابی
خانه پدری
زیر آسمان شهر
پلیس جوان
کوچه اقاقیا
آشتی کنان
خوش رکاب
خوش غیرت
او مثبت
بوی خوش زندگی
مرده متحرک
ترش و شیرین
سه در چهار
عید امسال
موج و صخره
سه دونگ،سه دونگ
بیدار باش
باغ سرهنگ
مدینه
آرام می گیریم

فیلم های سینمایی مجید صالحی

یکی بود، یکی نبود
پیتزا مخلوط
ورود زنده ها ممنوع
همه چی آرومه
نازنین
استراحت مطلق
سه بیگانه
من و شارمین
ثبت با سند برابر است
چراغ های ناتمام
چشم شیطان
مجردها
مجرد40ساله
بعد از ظهر سگی سگی
صداهای خاموش
ازدواج در وقت اضافه
شاخه گلی برای عروس
حلقه های ازدواج
دلداده
هرچی تو بخوای
سوغات فرنگ
پل سیزدهم
خوابگاه دختران

 

عکس های مجید صالحی


مجید صالحی در نمایی از فیلم سینمایی کلمبوس 1396

               

  مجید صالحی در نمایی از فیلم چراغ های ناتمام 1395


حنا و آروین، فرزندان دوقلوی مجید صالحی

عکسی از مجید صالحی در کنار فرزندانش، حنا و آروین

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران سایت روبکا