بیوگرافی تینو صالحی + عکس

بیوگرافی تینو صالحی + عکسهای تینو صالحی

تینو صالحی در سال ۱۳۵۹ در سنندج به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری است. تینو صالحی در زمینه های مختلف هنری مانند بازیگری، کارگردانی و مدرس تئاتر کار می کند. از نقش های برجسته تینو صالحی در بازیگری می توانیم به فیلم مختارنامه، عصبانی نیستم، زمین انسان ها، چهارراه استانبول و دل اشاره نماییم.

شروع فعالیت های تینو صالحی

تینو صالحی در اولین سال های فعالیت خود در تئاتر بازی می کرد. این چهره فعالیت جدی خود را در تئاتر از سال 1382 شروع کرد. تینو صالحی بعد از بازی های موفق در تئاتر به عنوان دستیار کارگردان به فعالیت هنری خود ادامه می دهد. او در کارنامه هنری خود سابقه دستیاری کارگردانان برجسته ای مثل امیر دژاکام و قطب الدین صادقی را دارد. تینو صالحی در سال ۱۳۸۲ با حضور در سریال جذاب و دیدنی مختارنامه به صدا و سیما آمد. تقریبا شش سال بعد زین با بازی در سریال زمین انسان ها با کارگردانی ابوالحسن داودی وارد عرصه تلویزیون شد. او با بازیگران مطرحی چون علی نصیریان، سروش صحت، امیرمحمد زند، زنده یاد عسل بدیعی، صدرالدین شجره، مریم عبدالملکی، رضا ملک زاده و امید روحانی همکاری داشته است. تجربه نخستین بازی تینو صالحی در زمینه سینما در سال 1392 و فیلم عصبانی نیستم می باشد. فیلم عصبانی نیستم با کارگردانی رضا درمیشیان تولید شد و تینو صالحی در آن نقش حمید را بازی کرد. از سلسله فعالیت های تینو صالحی در زمینه سینما می توانیم به چهارراه استانبول محصول سال 1396 اشاره نماییم. تینو صالحی تقریبا دو سال بعد از حضور در فیلم چهارراه استانبول در سریال دل ظاهر شد. بازی در سریال دل نخستین تجربه بازیگری تینو صالحی در شبکه خانگی است. او در این سریال نقش عادل را بر عهده دارد و با بازیگرانی چون حمیدرضا نعیمی، سارا نجفی، علی سخنگو، مهدی کوشکی و نسرین مقانلو کار کرده است.

کارهای کارگردانی تینوصالحی

تینو صالحی کارگردانی را در تئاتر شروع کرد. نخستین تجربه کارگردانی خود را با نمایش آنتی آنتیگونه بدست آورد و کارگردانی تئاترهایی چون ماهزادگان، فطرس، کیارش، آوای نی و شاخه نبات را داشته است.

علاقه های تینو صالحی

تینو صالحی علاوه بر ایفای نقش یک هنرمند ایرانی آموزش بازیگری را دوست دارد. او در آموزشگاه کارگاه های آزاد بازیگری زیر نظر امین تارخ تدریس کرده است.ضمناً تینو صالحی به دلیل علاقه به سخنرانی در زمینه فن بیان هم سخنرانی دارد. توجه داشته باشید تینو صالحی به عنوان یک بازیگر مشهور دنیا توسط صفحه رسمی اینستاگرامش با هوادارانش در ارتباط می باشد. او عکس های شخصی و صحنه هایی از تئاتر را در صفحه اینستاگرام خود قرار می دهد.

فیلم شناسی تینو صالحی

میدان سرخ  مختار نامه
زمین انسان ها عصبانی نیستم
چهار راه استانبول دل
محکومین دوچرخه ها، پدر ها، سیگار ها
تشریح بی تار
 نگاه خیره

  گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا