بیوگرافی تبسم هاشمی + عکس

بیوگرافی تبسم هاشمی + عکس های تبسم هاشمی

تبسم هاشمی در خانواده ای متوسط ​​به دنیا آمد. وی در سال 1349 متولد شد. تبسم هاشمی در تهران به دنیا آمد. این بازیگر 52 ساله در یک خانواده 4 نفره است. اسم پدر تبسم هاشمی امیر هاشم هاشمی است. متاسفانه پدر تبسم هاشمی چندین سال است که فوت کرده است. مادرش مهنوش دارایی نام داشت که سال ها از دنیا رفته بود. تبسم هاشمی یک خواهر هم دارد که متاهل است.

برعکس تصور برخی، کار تبسم هاشمی یعنی بازیگری و تئاتر هیچ ربطی به مدرک اول او ندارد. نخستین حوزه مطالعاتی تبسم هاشمی، مرمت آثار باستانی است. این حوزه به بازسازی آثار باستانی و جلوگیری از تخریب آنها مربوط می شود. تبسم هاشمی لیسانس مرمت اشیای عتیقه خود را از دانشکده میراث فرهنگی دریافت کرد. تبسم هاشمی در سال 1371 به کلاس های بازیگری با تدریس خانم هما روستا وارد شد. تبسم هاشمی با وجود اینکه 22 ساله بود ولی در این کلاس ها توانست هنر و استعداد خود را به نمایش بگذارد در حالی که در سن 24 سالگی به عنوان بازیگر تئاتر در تئاتری به اسم هفت شهر عشق به ایفای نقش پرداخت و توانست استعداد خود را به همه مردم و دیگر بازیگران این تئاتر نمایش بدهد. تبسم هاشمی دارای مدرک دانشگاهی دیگری نیز مرتبط با حرفه خود است.وی دارای مدرک لیسانس نمایش است. نمایش گرایش های متفاوتی دارد. تبسم هاشمی در رشته نمایش بازیگری و کارگردانی تحصیل کرد و لیسانس این رشته را از جهاد دانشگاهی تهران دریافت کرد. یک سال بعد از بازی تبسم هاشمی در تئاتر هفت شهر عشق در سال 1374 در مجموعه ای به اسم دبیرستان خضراء بازی کرد. این سریال نخستین کار او جلوی دوربین بود اما آنطور که باید در این سریال دیده نشد. تبسم هاشمی بعد از این سریال در سریال های دیگری چون بازگشت به خانه بازی کرد اما باز هم نتوانست استعداد و توانایی های خود را به رخ اهالی سینما، تلویزیون و مردم ببرد. تبسم هاشمی سال ها بعد در سال 1391 موفق به ایفای نقش در سریال زمانه با کارگردانی حسن فتحی شد و این سریال سبب شد این بازیگر دیده شود. تبسم هاشمی بعد از این سریال به یکی از بازیگران مشهور تبدیل شده و پیشنهادهای کاری زیادتری را دریافت نمود.

شروع کار تبسم هاشمی

نخستین تجربه هاشمی در سینما غزال بود. این فیلم در سال 1374 همزمان با مجموعه دبیرستان خضراء کلید خورد که تبسم هاشمی در آن ها به ایفای نقش پرداخت. تبسم هاشمی اگرچه در سریال های زیادی حضور نداشت ولی توانست به همه ثابت کند که برای نقش هایی که داشته بهترین انتخاب بوده است.

علاقه به ورزش

تبسم هاشمی از کودکی به ورزش هایی مثل بسکتبال یا والیبال پرداخته است. اما او آنها را رها کرده و در سن 16 سالگی شروع به مطالعه یوگا کرد. یوگا یکی از پرطرفدارترین ورزش های امروزی است و افراد زیادی در سراسر جهان مخصوصا بانوان به این ورزش مشغول هستند. به گفته خود تبسم هاشمی، ورزش یوگا دقت او را در کارش بیشتر کرده و روحیه اش را بهبود می بخشد و رفتارش با اطرافیانش را بهبود می بخشد. هاشمی تبسم همچنین تاکید کرد که انجام تمرینات یوگا سبب می شود افراد بتوانند خود را کنترل کنند و به ثبات و آرامش دست یابند.

 تلویزیونی تبسم هاشمی

دبیرستان خضراء  بازگشت به خانه
 صدایم کن جوانان امروز
از تو به یک اشاره رو به آسمان
 نام نویسی برای بهشت خرده ستمگران
یک لحظه دیرتر (خورشید) تا خوشبختی راهی نیست
زمانه آسمان من
لیسانسه ها پناه آخر

 سینمایی تبسم هاشمی

سینمایی غزال سینمایی ترانه کوچک من
 سینمایی دلتنگی های عاشقانه سینمایی تمشک

 تئاتر تبسم هاشمی

هفت شهر عشق یک شب کوچک
 گل های شمعدانی قصیده بلند باران
 ناخوانده سه پرده
 دنیای زن ها تند باد خیال
خدا را هجی کن تولیدی عروس خانم
 دیوار چین خواب بی وقت حوریه
 شرق غزل قرمز + یک عالمه سفید

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا