بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس های بهدخت ولیان

بیوگرافی بهدخت ولیان + عکس

بهدخت ولیان زاده در دهه 60 به دنیا آمد و دارای لیسانس بازیگری می باشد. بهدخت ولیان شروع به بازی در تئاتر کرد و در نمایش های زیادی بازی کرد. از جمله آثار بهدخت ولیان در تئاتری به نام اسم  اثر خانم لیلی رشیدی، نوستوس با کارگردان محمد منعم، داستان اقتباس حسن معجونی و سالگشتگی به کارگردانی امیررضا کوهستانی می باشد.

بهدخت ولیان نخستین کار خود را در سال 1393 با حضور در فیلم آسمان آفتابی نیست با کارگردانی مهران ملکوتی شروع کرد. اگرچه موفقیت این فیلم چندان نبود، اما برای بهدخت ولیان تجربه خوبی بود. چون بازیگرانی مثل فرهاد قائمیان، قربان نجفی، توماج پورمراد و مهران ملکوتی تجربه همکاری داشتند.

گفتگو با بهدخت ولیان

بهدخت ولیان در گفت و گو با خبرنگاران درباره علاقه اش به سینما و تئاتر گفت: هم سینما و هم تئاتر برای من اهمیت دارند تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. اما من به هردوی آنان علاقه دارم و حقیقتی که درباره تئاتر باید بگویم این است که اینجا مهمترین و بزرگترین کلاس درس برای یک بازیگر تئاتر می باشد. به همین خاطر بسیار خوشحالم که با بازیگران بزرگی روی صحنه کار کرده ام و در نمایش های گوناگونی بازی کردم. در کل باید بگویم که اگر تئاتر بازی نمی کردم امروز این جا نبودم.

فعالیت های بهدخت ولیان

بهدخت ولیان فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و خیلی زود به سینما وارد شد. بازی های اسم، سالگشتگی، نوستوس و ماجرای مترانپاژ از مشهورترین تئاترهای این بازیگر بوده که در آنها نقش بازی کرده است. او در سال 1393 نخستین فیلم خود را به اسم آسمان آفتابی نیست با کارگردانی مهران ملکوتی روانه بازار کرد که در این فیلم کارگردان سحر دولتشاهی را مورد توجه قرار داد اما اختلاف نظر آنها سبب شد که بهدخت ولیان نقش خود را در این فیلم تغییر دهد. بهدخت ولیان در فیلم امیر با میلاد کی مرام بازی کرد. این فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و همین امر باعث شهرت بهدخت ولیان گردید.

از کارهای جدید این بازیگر میدان سرخ را می توان نام برد.کارگردان این سریال ابراهیم ابراهیمیان است و بازیگرانی مثل بهرام افشاری ، امیرحسین آرمان ، مهتاب کرامتی ، آرمین رحیمیان ، سحر نظام دست در این فیلم بازی می کنند.

ازدواج بهدخت ولیان

در مورد ازدواج این بازیگر اطلاعات زیادی موجود نیست و احتمال می رود این بازیگر ازدواج نکرده باشد.

جوایز بهدخت ولیان

– منتخب بهترین بازیگر زن جشنواره سالمونای ایتالیا

– حضور در جشنواره فیلم فجر

فیلم شناسی بهدخت ولیان

سورنجان   میدان سرخ
فیلم ۱۳۹۶ پیلوت
  تولک آسمان آفتابی نیست
دوران سرطانی  فیلم بی صدا

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا