بیوگرافی سام کبودوند + عکس

بیوگرافی سام کبودوند

سام کبودوند بازیگر ایرانی در 17 دی ماه سال 1361 به دنیا آمد. او فارغ التحصیل مهندسی معدن است که با توجه به اظهاراتش کاملاً بی ارتباط با بازیگری است. سام یک خواهر کوچکتر از خودش به اسم سارا دارد.

شروع کار هنری سام کبودوند

او نخستین بار در سال 1384 در سن 23 سالگی به تئاتر وارد شد. نخستین نقش خود را در نمایش حسین بن منصور حلاج با کارگردانی سیاوش تهمورث بازی کرد. سام کار تئاتر خود را در سال آخر دانشگاه آغاز کرد. او به تمرین در این رشته ادامه داد تا اینکه در سال 1384 اولین نمایش خود را در بردار شدن حسین بن منصور خلج در تئاتر شهر و تالار قشقایی اجرا کرد. این بازیگر با بازی موفق خود به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره دانشجویی انتخاب شد.

سام کبودوند برای نخستین بار در سال 1392 در سینما ظاهر می شود، او در آن سال در فیلم آذر، شهدخت، پرویز و … با کارگردانی بهروز افخمی بازی کرد. اگرچه بازی در این فیلم به اندازه بازی در سریال های دیگر مثل گاهی به پشت سر نگاه کن نبود ولی تجربه ارزشمندی در این زمینه بدست آورد. او در این فیلم با بازیگرانی مثل مهدی فخیم زاده، مانی حقیقی، گوهر خیراندیش و رامبد جوان کار کرده است.

سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

سام کبودوند در سال 1393 دوران سختی را در عرصه سینما و تلویزیون تجربه نمود. او امسال در اثر مهمی به اسم سریال گاهی به پشت سر نگاه کن بازی کرد. این اثر به کارگردانی مازیار میری است. بازی در این سریال برای این بازیگر امکان دارد مهمترین قسمت زندگینامه او باشد. او در این سریال نقش مهمی را ایفا کرد و توانست با مهارت خاصی این نقش را بازی کند و به این ترتیب خود را بیشتر به مخاطب نشان دهد. یکی از تجربیات مهم او همکاری با مازیار میری در این سریال است. او با بازی در این سریال توانست تجربه بازیگری خوبی کسب کند و در کنار بازیگرانی چون امین تارخ، محمد متوسلانی، سعید چنگیزیان و هدایت هاشمی به دست آورد و به این ترتیب بر تجربه خود افزود.

سریال یادآوری

این بازیگر در سال 1392 در مجموعه یادآوری هم بازی کرد و با بازیگرانی مثل پرویز پورحسینی ، ثریا قاسمی ، فرخ نعمتی ، فرهاد قائمیان و علاوه بر این با حجت قاسم زاده کار کرده است.

بازی در تلویزیون

سام کبودوند اگرچه هم در سینما و هم در تلویزیون کار کرده است ولی او بیشتر بازیگر تلویزیون است چرا که بیشتر آثارش تقریبا 67 درصد تلویزیون و 33 درصد کارهای او سینمایی می باشد. از 6 اثری که او در کارنامه هنری اش دارد، 4 کار تلویزیونی است که شامل مجموعه های تاریکی شب، روشنایی روز، سریال هیئت مدیره، سریال گاهی به پشت سر نگاه کن و سریال یادآوری می شود. از آثار سینمایی او می توانیم به آذر، شاهدخت، پرویز و دیگران و فیلم چ اشاره کرد.

زندگی شخصی و ازدواج

از وضعیت ازدواج این بازیگر اطلاعی موجود نیست. او مردی صبور است و غم هایش را همیشه برای خودش بوده ولی شادی هایش را با دیگران تقسیم می کند. تلاش می کند به مردم انرژی مثبت بدهد و به کسی آسیب نرساند. خوشحالی مردم برایش واقعا اهمیت دارد.

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا