بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی + عکس

بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی + عکس الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی در 18 مرداد 1358 در رامسر به دنیا آمد.او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. الیکا عبدالرزاقی فارغ التحصیل هنرستان سمندریان و دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی است. الیکا عبدالرزاقی دارای دو برادر و مادرش سوسن فلکی مقدم است که در 11 سالگی پدر خود را در زلزله رودبار از دست داد. الیکا عبدالرزاقی از ناحیه پای راست آسیب دیده است که در 11 سالگی به بیماری به نام گیلن باره دچار شد و بدن او از کمر به پایین فلج شده است و پای راست او برنگشت و پای چپش برگشت.

الیکا عبدالرزاقی دوران بازیگری خود را در کلاس حمید سمندریان گذراند و از سال 1377 در تلویزیون شروع به کار کرد و در مجموعه گمشده مسعود نوابی ایفای نقش کرد. الیکا عبدالرزاقی در بدو ورود به تلویزیون مشغول ساخت اولین اثر تئاتری خود به نام دایره گچی قفقازی با کارگردانی حمید سمندریان بود.

الیکا عبدالرزاقی از سال 77 پس از تست بازیگری مجموعه گمشده وارد صحنه تلویزیون شد و یک سال بعد در فیلم سه مومیایی پرویز پرستویی ایفای نقش کرد. در سال 1385 در سن 27 سالگی با دعوت مهران مدیری در مجموعه باغ مظفر ایفای نقش کرد تا اینکه با سریال مرد هزار چهره و در نهایت قهوه تلخ مشهور شد. الیکا عبدالرزاقی از سال 2006 در بیشتر کارهای مدیری بوده است. الیکا عبدالرزاقی پر انرژی است. از آن دسته افرادی که وقتی لحظه ای در کنارش می ایستید احساس می کنید روحیه تان به کلی تغییر کرده است و حجم زیاد کار و این همه توجه و دیده شدن نه تنها بر روحیه او تاثیری نداشته است بلکه مسئولیت پذیری او را بیشتر کرده است.

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی در سال 1392 با هم ازدواج کردند.قصه آشنایی الیکا عبدالرزاقی و همسر او به یک فیلم تلویزیونی با بازی یک زوج برمی گردد. پس از حضور در این فیلم، پیوند خانوادگی بین آنها شکل می گیرد و این روابط خانوادگی تشدید می شود.

آثار الیکا عبدالرزاقی

سریال

سرباز

آرماندو

هیئت مدیره

روزهای بهتر

دورهمی

حالت خاص

گاهی به پشت سر نگاه کن

در حاشیه

شوخی کردم

ویلای من

ساخت ایران

بمب خنده

قهوه تلخ

قسم

خرده ستمگران

مرد هزارچهره

گنج مظفر

باغ مظفر

باران بهاری

مزرعه کوچک

این سه نفر

وارث

تلخ و شیرین

جستجو در شهر

خانه مهر

آواز مه

دختران

گم‌شده

فیلم کوتاه

دندان آبی

یک منهای بی‌نهایت

صفر

دعوت

سینما

زنان ونوسی مردان مریخی

فرزند صبح

نسل جادویی

جایی برای زندگی

مومیایی ۳

تئاتر

دن کامیلو

پرواز به تاریکی

۳۳٪ نیل سایمون

بازرس هاند واقعی

ملاقات با بانوی سالخورده

گفتگوهای پس از یک خاکسپاری

امروز دوستت ندارم

از خواب تا مهتاب

الوتریا

مرد اتفاقی

اتوبوسی به نام هوس

بهجت

نقش زن

دایره گچی قفقازی

 

جوایز

سال ۱۳۹۱ دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی از دوازدهمین جشن سینمایی-تلویزیونی دنیای تصویر برای سریال قهوه تلخ

گردآوری: روبکا

بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی