بهترین برند لامپ های ال ای دی موجود در بازار کدام است ؟

لامپ های فلورسنت که به نام لوله های خطی فلورسنت نیز شناخته می شوند، ،بر اساس توان ، شکل و قطر آن دسته بندی می شوند. “T” در لامپ t8 مهتابی ال ای دی ، نشان می دهد که لامپ لوله ای شکل است ، در حالی که “۸” نشان می دهد که قطر آن یک اینچ است. مازی نور ، جز برترین برند های فعال در حوزه تولید و فروش انواع مختلف لامپ ها می باشد. شما می توانید مطابق با نیاز های روشنایی خود ، انواع مختلفی از محصولات را تهیه و خریداری نمایید. برند ملونی ، جز شرکت های محبوب در حوزه تجهیزات الکتریکی می باشد. پریز کابینتی ملونی ، علاوه بر کیفیت بالا و بی نظیر ، ایمنی بی نظیری را ارائه می دهد. ما هر روز از لامپ استفاده می کنیم ؛ در خانه ، اتومبیل ، ادارات ، فروشگاه ها و مکان های دیگر. اگرچه وظیفه اصلی لامپ ها روشن کردن یک منطقه است ، اما نحوه تابش نور نیز مهم است. با در نظر گرفتن این هدف ، ضروری است که تفاوت بین نور LED و لامپ رشته ای را بدانید.

لامپ t8 مهتابی ال ای دی

تفاوت بین لامپ های رشته ای و ال ای دی چیست ؟

بزرگترین تفاوت بین لامپ های رشته ای و ال ای دی ، در نحوه انتشار نور است. لامپ های رشته ای که از دهه ۱۹۰۰ وجود داشته اند ، با گرم کردن یک رشته سیم تا دمای خاصی ، نور تولید کرده و سپس نور و گرما از خود ساطع می کند. سیم توسط یک حباب شیشه ای احاطه شده است که معمولاً با یک گاز بی اثر پر می شود. از سوی دیگر ، ال ای دی یا دیودهای ساطع کننده نور ، رشته ندارند و عملکرد کاملاً متفاوتی را ارائه می دهند. دیود ، یک وسیله الکتریکی با دو الکترود است که اجازه عبور برق را می دهد (دو الکترود آند و کاتد). جریان از طریق آند وارد شده و از طریق کاتد خارج می شود ؛ بسیار شبیه به نحوه عملکرد یک باتری. یک LED معمولا از مواد نیمه رسانا ساخته شده که در پلاستیک پیچیده می شود. هنگامی که جریانی از الکترود ها و مواد نیمه رسانا عبور می کند ، نور مرئی یا یک فوتون را ساطع می کند.

تفاوت بین لامپ های t8 و t5 چیست ؟

لامپ های رایج فلورسنت ، T8 (هشت هشتم اینچ = 1 اینچ) و T12 (لوله های دوازده هشتم اینچ = 1½اینچ) هستند. T12 یک لامپ فلورسنت نسل قدیمی است که نور را از طریق القای الکترومغناطیسی تولید می کند و در مقایسه با مدارهای الکترونیکی جدیدتر ، روشی کمتر کارآمد برای ایجاد نور در نظر گرفته می شود. لوله T8 ، از طریق مدارهای الکترونیکی پیشرفته نور ایجاد می کند و در طول های استاندارد 2، 3، 4 و 5 فوت موجود است. با این حال ، چیزی که لامپ های فلورسنت T5 را از لامپ های T8 متمایز می کند ، کاهش چشمگیر اندازه آنها است. لامپ‌ های T5 ، حدد چهل درصد کوچک‌ تر از لامپ‌ های T8 هستند ؛ اما می‌توانند به همان اندازه و گاهی اوقات نور بیشتری را در یک منطقه کوچک‌ تر داشته باشند. اگرچه جدیدترین لامپ‌ های T5 معمولاً قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های T8 دارند ، اما نسبت به سایر لامپ‌های فلورسنت ، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

مازی نور

مزایای استفاده از ال ای دی مازی نور

لامپ های رشته ای ارزان تر از LED هستند. آنها همچنین به طور گسترده در دسترس هستند ، اگرچه LED با گذشت زمان محبوب تر می شود. با وجود برند های معتبر و محبوبی مانند مازی نور در کشورمان ، گرایش مردم بیشتر به سمت لامپ های ال ای دی و کم مصرف بوده است. با این حال ، LED به دلیل طول عمر طولانی ، بهره وری انرژی و هزینه های نگهداری پایین ، مورد توجه قرار گرفته است. یک چراغ ال ای دی ، می تواند تا پنجاه تا صد هزار (تقریبا پنج تا ده سال) ساعت کار کند. ال ای دی های مازی نور همچنین به جای 360 درجه ، نور را به صورت جهت دار ساطع می کند ؛ این همان کاری است که لامپ های رشته ای انجام می دهند. این عامل ، باعث صرفه جویی در انرژی می شود زیرا به جای ایجاد انرژی بیشتر برای کل 360 درجه ، روی درجه خاصی متمرکز شده است.

برق نت

مزایا و معایب لامپ های ال ای دی و رشته ای

اگرچه لامپ‌ های رشته‌ ای نسبت به ال‌ ای‌ دی ارزانتر هستند ، اما ال ای دی ها گزینه‌ های بهتری در مسافت طولانی هستند. لامپ های رشته ای ، معمولاً حدود هزار ساعت کار می کنند ، بنابراین باید آنها را بیشتر از یک چراغ LED خریداری و تعویض کنید. با این حال ، مردم هنوز در مورد خرید چراغ های LED به دلیل آن برچسب قیمت اولیه مردد هستند. مشکل دیگری که در مورد چراغ های رشته ای وجود دارد ، این است که این چراغ ها یکی از بدترین ابزار های کم مصرف برای روشن کردن یک اتاق هستند. حدود 90 درصد از انرژی مصرف شده توسط یک لامپ رشته ای ، به تولید گرما منجر می شود ؛ در حالی که چراغ های ال ای دی ، مقدار کمی گرما ایجاد می کنند و این به دلیل نحوه ساخت و بکارگیری تکنولوژی روز در روند ساخت این لامپ ها می باشد. جهت خریداری تجهیزات الکتریکی و روشنایی مورد نیاز خود ، می توانید به وب سایت barghnet.com مراجعه کنید.