با پرطرفدارترین دیدنیهای ترکیه از ایاصوفیه تا قلعه مارماریس آشنا شوید

ترکیه کشوری تاریخی و مهم در میان اروپا و آسیا است. این کشور با آبهای مدیترانه در ارتباط بوده و شامل شهرهایی با تنوع طبیعی بالا و همچنین جاذبه‌های مختلف طبیعی است. ترکیه به دلیل اهمیت جغرافیایی همواره در طول تاریخ در میان امپراطوریهای مختلفی مورد سلطه قرار داشته است و به همین دلیل در آنجا جاذبه‌های تاریخی بسیار فراوانی از دوران یونان تا عثمانیان وجود دارد. مهم‌ترین شهر ترکیه استانبول بوده که پایتخت فرهنگی و گردشگری آنجا نیز به حساب می‌آید. اگر بخواهید به تور ترکیه بروید می‌توانید برای اقامت هتل‌های 5 ستاره و لوکس را مورد انتخاب قرار داده و همچنین از امکانات لوکس و مجلل در طول اقامت خود بهره ببرید. در این کشور می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ترکی و مدیترانه‌ای را با کیفیت و مواد اولیه تازه میل کنید و به کافه‌های سنتی با قهوه‌های اصیل ترکی سر زده و نوشیدنی داغ میل کنید. در ترکیه جاذبه‌های بسیاری وجود داشته و می‌خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم با معرفی بهترین جاذبه‌های ترکیه با ما همراه باشید.

ایا صوفیه استانبول

از مهم‌ترین جاذبه‌های کشور ترکیه و نمادهای مهم شهر استانبول باید به موزه ایا صوفیه اشاره کرد. این موزه که در گذشته‌ای نچندان دور مسجد بوده است دارای فضایی بسیار زیبا با 4 مناره می‌شود. در درون این موزه می‌توانید تزئینات باشکوه و زیبا، کاشی‌های رنگارنگ با نقاشی‌های ظریف و همچنین اشیاء مهم و تاریخی را مشاهده کنید. این سازه در زمان بیزانس ساخته شده است و به عنوان یک کلیسا از آن استفاده می‌شد و بعد از سقوط روم و به قدرت رسیدن عثمانیان آنجا به مسجد تغییر می‌کند. به دلیل قدیمی بودن آنجا این محل از نظر معماری بسیار قابل توجه بوده و در زمان ساخت آن یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه ترین بناهای دنیا محسوب می‌شده است.

دره کاپادوکیا

به گزارش سفر باتو یکی از نقاط دیدنی در ترکیه که مناظری بسیار زیبا را شامل می‌شود دره کاپادوکیا است. این دره در مرکز ترکیه قرار گرفته است و بناهای تاریخی زیبایی در آنجا وجود دارد. آنجا شامل روستایی می‌شود که بر روی دامنه کوه قرار گرفته است. در آنجا می‌توانید سوار بالونهای گازی شده و از ارتفاع بالا به مشاهده مناظر زیبای اطراف بپردازید. در آنجا می‌توانید به ارتفاعات رفته و از شهر سنگی آنجا دیدن کنید که درون کوه ساخته شده است و شامل نقاشی‌های قدیمی و زیبا می‌شود.

کاخ توپکاپی استانبول

یکی دیگر از نقاط دیدنی در تور ترکیه واقع در شهر استانبول کاخ توپکاپی است که محل استقرار سلاطین عثمانی به مدت چند ده ساله بوده است. آنجا محلی زیبا و بزرگ است که شامل موزه و کاخ‌های دیدنی می‌شود و می‌توانید با شیوه زندگی و عجایب دوران عثمانیان آشنا بشوید. موزه آنجا یک موزه بسیار عالی است که اشیاء زیادی از دوران‌های مختلف عثمانیان در آنجا در معرض نمایش قرار دارد که شامل ابزار جنگی و همچنین غنایم فتح شده می‌شود. دکوراسیون داخلی کاخ‌ها و ساختمان‌های آنجا بسیار قابل توجه و دیدنی بوده و معماری بسیار زیبا و سنتی آنجا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به معماری و بناهای تاریخی است.

پاموکاله

منطقه زیبای پاموکاله یک نقطه بسیار خاص و دیدنی در ترکیه است که برروی دامنه کوه قرار دارد. آنجا به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم و غنی از مواد معدنی و جاری شدن این چشمه‌ها بر روی صخره‌ها باعش ایجاد منطقه‌ای سفید رنگ با حوضچه‌هایی پر از آب شده است. به آنجا به دلیل رنگ سفید و جلوه زیبایش کاخ پنبه‌ای هم می‌گویند. جنس سنگ‌های آنجا از سنگ آهکی بوده و به همین دلیل به مرور زمان به شکل پلکانی در آمده است. آب آنجا شور و پر از مواد معدنی است و جهت مصارف درمانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نزدیکی آنجا یک شهر قدیمی و باستانی وجود دارد که هیراپولیس نامیده می‌شود و در دوران روم باستان ساخته شده است.

شهر اسپندوس در آنتالیا

ترکیه شامل مناطق و شهرهای قدیمی یونانی و رومی نیز می‌شود که یکی از آنها شهر تاریخی اسپندوس است. این شهر در نزدیکی شهر آنتالیا قرار دارد و در منطقه‌ای سرسبز و زیبا واقع شده است. مهم‌ترین دلیل رفتن به آنجا، بازدید از آمفی تئاتر اسپندوس است که یک محل زیبا با معماری باستانی بوده که محلی برای جشن‌های و برنامه‌های مختلفی در دوران روم باستان بوده است. در اطراف آنجا هم نقاط دیدنی و ویرانه‌های مختلفی از ساختمان‌ها و معابد وجود دارد.

قلعه و موزه مارماریس

در شهر ساحلی و زیبای مارماریس مناطق زیبایی برای گردش وجود دارد، این شهر شامل یک قلعه زیبا می‌شود که از زمان بسیار قدیم و هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. این قلعه امروزه یک موزه زیبا است و به دلیل بازسازی‌های متعدد در طول تاریخ و اهمیت دادن به آن در زمان عثمانیان تا به امروز پایدار باقی مانده است و می‌توانید از آن بازدید کنید و حتی بر روی دیوار‌هایش رفته و از مناظر زیبای اطراف مارماریس بازدید کنید. اطراف این محوطه هم شامل باغی زیبا و سرسبز می‌شود که برای پیاده روی عالی است.