با استفاده از جم در بازی هی دی چه مواردی را می‌توان ارتقا داد؟

پیش از پرداختن به ترفندها و نکات ظریف این بازی محبوب، بهتر است به معرفی مختصری از آن بپردازیم. هی دی که به انگلیسی Hay Day گفته می‌شود یک بازی مبتنی بر اندروید است که البته برای گوشی‌هایی با سیستم عامل IOS نیز ارائه شده است.

معرفی جامع بازی هی دی

هی دی یکی از محبوب‌ترین بازی‌هایی است که توسط استودیوی Supercell طراحی و به دنیا عرضه شد. این بازی در مدت زمان کوتاهی توانست به فروشی در حدود ماهانه 30 میلیون دلار برسد و روز به روز به محبوبیت و شهرت آن اضافه شود.

بازی هی دی هم اکنون در حدود چهار میلیون گیمر فعال دارد و بر اساس آماری که خود استودیوی Supercell ارائه کرده است بیش از هفتاد درصد کاربران این بازی زنان هستند که در دنیای بازی‌ها آماری شگفت‌انگیز و قابل توجه است.

داستان این بازی از این قرار است که شما به عنوان یک مزرعه‌دار باید از یک مزرعه و حیوانات و محصولاتش به خوبی نگهداری کنید و به سود دهی برسانید زیرا پیش از آمدن شما وضعیت مزرعه نابسامان شده است. شما ناجی مزرعه و حیوانات مزرعه هستید. آیا می‌توانید مزرعه‌‌دار خوبی باشید؟ البته مزرعه‌دار در این بازی تنها نیست و حیوانات مزرعه نیز در کنار شما هستند.

ساختار بازی هی دی

در این بازی برای رفاه حال مزرعه‌دار و کمک به او ابزار و لوازمی تدارک دیده شده است. یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیشبرد بازی هی دی جم یا الماس است. جم در این بازی همانند پول در دنیای واقعی است؛ همان‌طور که مایحتاج و لوازم زندگی را با پول خریداری می‌کنیم، در بازی هی دی نیز برای تأمین چیزهای موردنیاز باید جم خرج کنیم.

با شروع بازی مقداری جم در اختیارمان قرار داده می‌شود اما در طول بازی می‌توان از طریق راه‌هایی مقدار جم خود را افزایش دهیم.

با استفاده از جم در بازی هی دی علاوه بر خرید می‌توان چیزهایی را ارتقا داد؛ برای مثال با دادن جم و آپدیت کردن بازی می‌توان به بازی سرعت بیشتری داد و همچنین بازی را پیشرفته‌تر کرد. در طول بازی برخی جاده‌ها بسته‌اند که با باز کردنشان مسیر رفت و آمد و کارمان در مزرعه راحت‌تر خواهد شد. باز کردن جاده با استفاده از جم صورت می‌گیرد.

برای گسترش و ارتقای مزرعه می‌توان حیوانات و محصولات جدیدی به مزرعه اضافه کرد. خرید حیوانات و محصولات جدید از طریق جم صورت می‌گیرد. گیمر در نقش مزرعه‌دار با پرداخت جم می‌تواند حیوانات مختلف و محصولات تازه‌ای به مزرعه اضافه کند که با فروش آن‌ها و استفاده از محصولاتشان نیز می‌تواند جم به دست بیاورد.

بالا بردن تولید محصولات نیز از جمله کارهایی است که با ارتقای بازی صورت می‌گیرد و ارتقای بازی نیز از جمله کارهایی در این بازی هست که با پرداخت جم می‌توان انجام داد.

پس جم و به دست آوردن و درست خرج کردن آن در بازی هی دی می‌تواند منجر به گسترش و پیشرفت مزرعه بشود.

چگونه در بازی هی دی جم به دست آوریم؟

همچون دنیای واقعی خودمان که برای رفع نیازهایمان به پول نیاز داریم در مزرعه‌ هی دی نیز برای رفع نیازهایمان به جم نیاز داریم تا با استفاده از جم هی دی برای ارتقاء زمین کشاورزی خود تلاش کنیم تا بتوانیم به امتیازات بیشتری در این بازی برسیم.

به دست آوردن جم در دنیای هی دی به دو صورت امکان پذیر است؛ یا باید جم را از طریق اپلیکیشن خریداری کرد یا از طریق روش‌هایی جم رایگان به دست آورد.

در این بخش به توضیح راه‌هایی می‌پردازیم که از طریق آن‌ها می‌توان جم رایگان به دست آورد و بازی و امکانات بازی را ارتقا داد تا تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری از هی دی داشته باشیم.

یکی از راه‌های به دست آوردن جم رایگان تماشای تبلیغات آنلاین است. در بازی هی دی تبلیغاتی وجود دارد که گیمرها در ازای تماشای کامل آن می‌توانند چند جم رایگان به دست بیاورند.

با تمام کردن یک مرحله و رفتن به مراحل بعدی نیز خود هی دی به گیمر جم‌هایی هدیه می‌کند.

نگهداری از حیوانات در یک مزرعه کاری دشوار است. هی دی به پاس تلاش مزرعه‌دار و نگهداری و مراقبت از حیوانات به گیمر تعدادی جم هدیه می‌کند. در صورتی که گیمر در مزرعه دوازده عدد زنبور نگهداری کند، ده جم پاداش خواهد گرفت.

نگهداری از هر شش اردک در سالن مخصوصشان و هر شش خرچنگ در استخر نیز جم‌هایی است که دنیای هی دی پیشکش می‌کند.

پاداش نگهداری و مراقبت از بچه‌های حیوانات در پناهگاه و حفاظت از آن‌ها نیز تعدادی جم است.

جمع‌آوری محصولات مزرعه و تولیدات حیوانات و فروش آن‌ها نیز جم رایگان دارد. برای مثال هر بیست تا دو هزار محصولی که به کامیون‌ها بار زده شود تعدادی جم به عنوان دستمزد دارد.

گردآوری دوازده تا سی صد تخم مرغ نیز دستمزد دارد و جم داده می‌شود. همچنین جمع ‌آوری شیر بیش از دو هزار پارچ نیز جم‌هایی را به ازای دستمزد خواهد داشت.

از فروش کالاهای مزرعه به اندازه‌ی سه هزار تا صد هزار محصول نیز جم رایگان به دست خواهد آمد.

جمع‌بندی

دنیای ماشینی امروز انسان‌ها را با هر سن و سالی و هر موقعیت کاری و اجتماعی به سمت جایی برای رها شدن از تنش‌های روزمره می‌کشاند. بازی هی دی از جمله بازی‌های موفقی بود که از کودک و جوانان و مسن همگی با انجام این بازی از مزرعه‌داری لذت بردند و مزرعه‌ی هی دی را به یکی از بازی‌های موفق در حوزه‌ی سرگرمی تبدیل کردند. هی دی فقط یک بازی صرف نیست بلکه نوعی آشنایی با یک سبک زندگی متفاوت است. برای این که گیمرها بتوانند در این بازی موفق شوند لازم است به دقت به مزرعه و فعالیت‌هایی که باعث ارتقای مزرعه می‌شود توجه کنند؛ طرح و پلن برای آینده‌ی محصولات خود بچینند و با به دست آوردن جم به اندازه‌ی مورد نیازشان از امکانات بیشتری برای ارتقای محصولات و ابزار و لوازم زندگی بهره‌مند شوند.

داشتن یک مزرعه و نگهداری از حیوانات و پرورش گیاهان و محصولات زراعی رویای بسیاری از افراد در دنیای مدرن است. بازی هی دی با داشتن گیم پلی مناسب و مراحل جذاب و همچنین آپدیت‌های خوبی که باعث رفع ایرادات به طرز مناسبی می‌شود، از سال 2013 تا کنون توانسته در میان مردم جایگاه بسیار خوبی را به دست آورد.