انتخاب رشته کنکور سراسری تا کی وقت دارد؟

انتخاب رشته کنکور سراسری تا کی وقت دارد؟

انتخاب رشته کنکور سراسری نیز همانند سال‌های گذشته مطابق با اصول و قوانین کشور برگذار می‌شود و در این میان ابتدا باید ثبت نام کنکور و بعد از آن انتخاب رشته کنکور سراسری انجام شود. اما در این میان داوطلبان باید حتما سایت سازمان سنجش را چک کرده تا از زمان دقیق انتخاب رشته و ثبت نام در اسرع وقت مطلع شوند. در ادامه به این سوال پر تکرار انتخاب رشته کنکور سراسری تا کی وقت دارد پاسخ داده‌ایم تا به اطلاعات جامعی در این باره برسید.

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور سراسری طی یک زمان بندی مشخص انجام می‌شود و متقاضیان جهت ثبت نام باید به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه کنند و در نظر داشته باشید که زمان ثبت نام ۲ الی ۳ روز نیز تمدید می‌شود.

اولین مهلت ثبت نام برای نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۳ از ۲۱ الی ۲۷ آبان ماه است و نوبت دوم ثبت نام کنکور از ۷ الی ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خواهد بود که جهت ثبت نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که پیش از ثبت نام داوطلب باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنند و در نهایت اقدام به خرید سریال آزمون نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که حتما دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون را با دقت مطالعه کرده تا از مدارک لازمه، شرایط و نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ مطلع شوید.

همچنین آن دسته از داوطلبانی که متوجه ایرادی در فرم ثبت نامی خود شدند می‌توانند با شماره پرونده و شماره داوطلبی که دارند وارد سایت سازمان سنجش شده و نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

بعد از ثبت نام در کنکور و شرکت در آزمون سراسری، آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی شده‌اند باید در یک بازه زمانی مشخص اولویت بندی رشته‌های مورد علاقه خود را انجام دهند که این اطلاعیه از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. با توجه به اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و روند انتخاب رشته این آزمون صورت گرفته است، هنوز اطلاعاتی راجع به تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد ماه از طریق سایت سنجش انجام می‌شود و با توجه به اینکه تا انتخاب رشته ۱۴۰۳ زمان زیادی باقی است، تنها باید دائما سایت را چک کنید تا از تاریخ دقیق آن مطلع شوید.

همچنین با توجه به اینکه ممکن است برای هر یک از داوطلبان مشکلاتی پیش بیاید، در همین راستا هر ساله زمانی جهت تمدید مهلت ثبت نام کنکور صورت می‌گیرد که اصولا ۳ الی ۴ روز این زمان تمدید می‌شود.

همچنین در نظر داشته باشید که باید حتما دفترچه انتخاب رشته را دریافت و به صورت دقیق مطالعه کنید و بعد از آن نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل با توجه به علاقه مندی و گروه آزمایشی خود نمائید.

سخن پایانی

انتخاب رشته کنکور سراسری تا کی وقت دارد؟ ما در این بخش به صورت کامل اطلاعات لازمه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و شما طی یک هفته زمان خواهید داشت تا انتخاب رشته کنکور را انجام دهید. جهت داشتن انتخاب رشته درست و اصولی حتما با یک مشاور متخصص و با تجربه در ارتباط باشید تا بهترین راهکار اصولی را در اختیارتان قرار دهند. موسسه کنکوری حرف آخر نیز یکی از موسسات مطرح در کشور است که مشاوران ارشد حرف آخر همواره به داوطلبان کمک می‌کنند تا بر اساس اصول و شرایط پیش رو بهترین رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت حرف آخر مراجعه کنید و در نظر داشته باشید که در این موسسه تنها با مشاوران تخصصی و مربوطه هر رشته در ارتباط خواهید بود و تا رسیدن به نتیجه دلخواه می‌توانید همگام با مشاورین ارشد پیش بروید.

پایان رپورتاژ آگهی