آماج سونیک نمایندگی فروش دستگاه التراسونیک

آماج سونیک نمایندگی فروش دستگاه التراسونیک

دستگاه های التراسونیک

شرکت آماج سونیک، برترین تولید کننده انواع دستگاه های اولتراسونیک می باشد. دستگاه هایی نظیر حمام آلتراسونیک، گان دستی، اولتراسونیک چرخشی، خط تولید ماسک فیلتر دار را می توانید از شرکت آماج سونیک تهیه نمایید. این شرکت با ۲۰ سال قدمت، سابقه همکاری با برترین برند ها را دارد. تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی و ساخت دستگاه، پشتیبانی از تعمیرات و سرویس های سالیانه دستگاه، آموزش پرسنل و … جزیی از خدمات آماج سونیک می باشد.

دستگاه جوش پلاستیک التراسونیک چیست؟

دستگاه جوش التراسونیک در دهه ۱۹۴۰ میلادی ساخته شد. اما از سال ۱۹۸۰ به بعد، به طور مکرر از این روش برای جوشکاری در صنعت خودروسازی استفاده می شد.

امروزه جوشکاری التراسونیک روشی پرکاربرد و متداول در کشور های پیشرفته صنعتی به شمار می رود. این روش جوشکاری بیشتر برای قطعات پلاستیکی و گاهی اوقات برای قطعات فلزی استفاده می شوند.

خرید دستگاه جوش پلاستیک دستی با قیمت مناسب

قبل از خرید دستگاه جوش پلاستیک دستی التراسونیک ایتدا لازم است به طور کامل با عملکرد این دستگاه آشنا شوید. آماج سونیک، ارائه دهنده انواع دستگاه های اولتراسونیک با بهترین کیفیت و قیمت در خدمت مشتریان می باشد. برای مشاهده قیمت ها، انواع دستگاه ها و سفارش آنها می توانید از سایت آماج سونیک دیدن نمایید. اگر در این زمینه سوالی داشتید می توانید با پشتیبانی شرکت آماج تماس بگیرید.

مراحل انجام جوشکاری التراسونیک

۱. surface preparation یا آماده سازی سطح

این مرحله شامل براده برداری می باشد. چراکه وجود لبه های اضافی و آلودگی بر روی قطعه کار ها باعث افت کیفیت جوشکاری خواهد شد.

۲. Heating یا گرم کردن

در این مرحله از امواج فراصوت با انژی بیشتر استفاده می شود. این امواج فرکانسی بین ۲۰ تا ۷۰ کیلو هرتز دارند.

۳. pressing یا فشردن

وقتی دو قطعه کار به اندازه کافی گرم شدند باید به یکدیگر فشرده شوند. این فشار به وسیله سیستم هورن یا شیپوره دستگاه های جوش ایجاد می شود.

۴. intermolecular Diffusion یا آمیزش بین مولکولی

فشرده شدن قطعاتی که گرم شده اند می توانند باعث آمیزش مولکول های دو قطعه کار به یکدیگر شوند.

۵. cooling یا خنک کردن

انجماد و سرد شدن محل جوشکاری، آخرین مرحله است. در این مرحله، پلیمر ها ساختاری که قبل از جوشکاری داشته اند را دوباره به دست می آورند.

کاربرد ها و خدمات جوش پلاستیک اولتراسونیک

همانطور که گفته شد، جوش پلاستیک کاربرد های فراوانی دارد. از انواع کاربرد های آن، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. صنایع خودروسازی

۲. صنایع بسته بندی

۳. اتصال قطعات پلیمیری همجنس و غیر همجنس

۴. اتصال قطعات فلزی نازک همجنس و غیر همجنس

۵. اتصال قطعات پلیمری به فلزات

۶. ساخت تجهیزات الکترونیکی و تجهیزات پزشکی در صنعت خودروسازی و هوافضا. برای مثال در اتصالات الکترونیکی بوردهای رایانه و تلفن های همراه، مونتاژ قطعات ترانسفورماتور ها، موتورهای الکتریکی و خازن ها و …

۷. محصولات مصرفی. جوش التراسونیک بیشتر برای اتصال ترموپلاستیک ها استفاده می شود. آنها به راحتی قابلیت خودکار شدن را دارند. از آنها برای تولید محصولات مصرفی مانند اسباب بازی ها استفاده می شود.

مزایای دستگاه جوش پلاستیک التراسونیک

۱. این روش جوشکاری در دمای پایین انجام می شود. بنابراین انرژی کمی برای جوشکاری مورد نیاز است. این عامل باعث صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی خواهد شد.

۲. جوشکاری به روش التراسونیک، ایمن و سریع است. قطعات پلاستیکی در کسری از ثانیه به یکدیگر متصل می شوند. به این دلیل که افراد جوشکار در این روش در معرض گاز و دیگر مواد قابل اشتعال قرار نمی گیرند، روشی آسان به حساب می آید.

البته باید توجه کنید که فرکانس بالا، می تواند باعث آسیب رساندن به شنوایی بشود. اما با قرار دادن دستگاه در محفظه و استفاده از محافظ گوش می تواند این خطر را کاهش دهد.

۳. این روش جوشکاری کیفیت بالایی دارد. به دلیل اینکه پیوند مستحمی بین قطعات ایجاد می شود، استحکام جوش در این روش بالا است.

۴. این روش جوشکاری برای قطعات پیچیده، ظریف، حساس و … بسیار مناسب است.

۵. زمان زیادی صرفه جویی می شود.

۶. این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود. درنتیجه باعث صرفه جویی در نیروی انسانی می شود.

دستگاه تولید ماسک ساده و فیلتر دار

دستگاه های  تولید ماسک ساده و فیلتردار یکی از دستگاه التراسونیک شرکت آماج سونیک می باشد. خط تولید ماسک های قابلیت شخصی سازی برای تولید انواع ماسک های تک لایه، دو لایه، سه لایه و فیلتردار را دارند. قبل از تهیه دستگاه و انتخاب آن می توانید به صورت رایگان از مشاوران آماج سونیک، راهنمایی بگیرید.

خط تولید ماسک فیلتر دار و تنفسی

با شیوع پاندمی کرونا در سراسر جهان و ساختار این ویروس، استفاده از ماسک، چندین برابر شده است. به طوری که تب داغ تولید وسایل و ادوات پیشگیری و محافظتی بخصوص دستگاه التراسونیک ماسک بطور محسوسی بین تولیدکنندگان کوچک و بزرگ در جهان امروزه داغ تر می شود. کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و خرید و فروش خط تولید ماسک سه لایه و ماسک فیلتر دار افزایش پیدا کره است.

برای خرید دستگاه های خط تولید ماسک فیلتر می توانید به سایت آماج سونیک سر بزنید و از مشاوران ما کمک بگیرید.

ساخت ماسک به روش التراسونیک

* وقتی صحبت از ساخت ماسک تنفسی و استفاده از پارچه های بدون بافت اسپان باند می رسد، نحوه جوش دادن آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

* ابعاد این ویروس بسیار کوچک است، به همین خاطر اتصالات اهمیت زیادی دارد. اتصالات باید به نحوی باشند که هیچ ذره ای راهی به جز عبور از لایه های فیلتر نداشته باشد.

مزایای جوش فراصوت

* جوش فراصوت سرعت بالایی دارد. به همین خاطر با این روش می توان با سرعت بالا تعداد زیادی محصول تولید کرد.

* هزینه تمام شده این جوشکاری به نسبت سایر روش ها کمتر است.

* برای جوشکاری با این روش احتیاج به مواد اولیه مانند نخ و … نیست.

انواع دستگاه تولید ماسک

ادستگاه های ماسک زن التراسونیک در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند. آنها را بر اساس نوع کربرد به دو دسته می توان تقسیم کرد.

۱.  دستگاه نیمه اتوماتیک

۲.  دستگاه تمام اتوماتیک

دستگاه تمام اتوماتیک

با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک همه‌ی مراحل در خط تولید ماسک بدون دخالت دست انجام می شوند. این مراحل عبارت اند از برش و دوخت ماسک. دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک، دوخت ماسک‌ها را با استفاده از دوخت آلتراسونیک انجام می‌دهد. این دستگاه‌ها در انواع مدل‌ها با بدنه‌ی آلومینیومی در بازار موجود هستند. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهره‌مندی از پنل لمسی به زبان‌های فارسی و انگلیسی
  • بهره‌مندی از موتور کم صدا، با تغذیه‌ی اتوماتیک

برای انجام فرایند بسته ‌بندی ماسک‌ها به صورت اتوماتیک از دستگاه جت پرینتر استفاده می‌شود. دستگاه‌های جت پرینتر قابلیت چاپ تاریخ تولید، انقضا، قیمت و دیگر اطلاعات لازم روی بسته بندی را دارند.

دستگاه نیمه اتوماتیک

در خطوط تولید نیمه اتوماتیک از دستگاه‌های کش زن و دستگاه بدنه زن استفاده می‌شود. در خط تولید تمام اتوماتیک، از دستگاه تمام اتوماتیک به همراه بخش بسته بندی و کارتنینگ و همچنین دستگاه تولید ماسک فیلتردار دارای سوپاپ تمام اتوماتیک استفاده می‌گردد.

قابلیت تولید دستگاه های تولید ماسک سه لایه و دارای فیلتر N95 تمام اتوماتیک در حدود ۷۰۰۰ عدد ماسک در ساعت است. در حالی ظرفیت تولید دستگاه تولید نیمه اتوماتیک ۳۰۰۰ عدد در ساعت است. لازم به ذکر است که منظور از تولید ماسک، طی شدن مراحل کامل تولید، یعنی دوخت و کش گذاری و برش ماسک‌ها است.

خط تولید ماسک فیلتردار N95

ماسک تنفسی N95 یک وسیله محافظتی تنفسی است که از نظر مقاومت در برابر مایعات، بازده فیلتراسیون با ماسک های پزشکی شباهت بسیاری دارد. توجه داشته باشید که لبه های این ماسک به گونه ای طراحی شده اند که اطراف بینی و دهان را کاملا مهر و موم می کند. و از تعداد لایه های بیشتری ساخته شده اند. خط تولید ماسک فیلتردار به صورت زیر است:

  • پارچه بدون بافت به همراه پارچه ملت بلون و کربن فعال را در قسمت تغذیه دستگاه می گذاریم.
  • مرتب شدن لایه های خارجی، داخلی و میانی
  • وصل شدن کش های گوش به لایه ها توسط غلتک های هدایت کننده
  • حالا نوبت لایه ها است که توسط جوش آلتراسونیک به یکدیگر متصل شوند.