چگونه مصرف دیتای اینترنت گوشی های اندروید را کاهش دهیم؟

در سال های اخیر، استفاده از داده های تلفن همراه به شدت افزایش یافته است . اپلیکیشن های اندروید، با آنلاین شدن، بیشتر تشنه اطلاعات شده اند و اینترنت گوشی شما را بیشتر از پیش مورد استفاده قرار می دهند. با پیشرفت بیشتر اپلیکیشن ها و همچنین سرعت بالای انتقال اطلاعات، کاهش مصرف داده و استفاده همزمان از اپلیکیشن های اندروید به طور فزاینده ای دشوار شده است. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که مصرف بالای اینترنت، هزینه زیادی به شما تحمیل کرده است، این مطلب را بخوانید تا ایده های جالبی برای کاهش مصرف اینترنت در اختیار شما بگذاریم.

 دانلود محتویات ویدیویی را کنترل کنید

پیش از این، وب گردی بیشتر مبتنی بر متن بود، اما در حال حاضر، خدمات پخش ویدئو محبوبیت زیاید به دست آورده اند و پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز خدمات ویدئویی را به عنوان یک قابلیت در اختیار کاربران قرار داده اند که مصرف اینترنت بالایی دارد.

در هنگام مشاهده ویدیوها در اینترنت، تا جایی که ممکن است از ویدیو های کیفیت پایین تر استفاده کنید. مشاهده ویدیو های با کیفیت بالا مانند HD و Full HD می تواند به سرعت چند برابری اینترنت گوشی شما را مصرف کند.

تنظیمات محدودیت انتقال اطلاعات در اندروید را فعال کنید

تعیین محدودیت برای استفاده ماهانه دیتا، ساده ترین کاری است که می توانید انجام دهید تا از استفاده اینترنت بی رویه، بدون اطلاع خود جلوگیری کنید.  اگر از گوشی دارای سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، در بخش تنظیمات می توانید محدودیت انتقال داده را فعال کنید. در نسخه های جدید تر اندروید، این امکان برای هر اپلیکیشن فراهم است.

مصرف دیتای اپلیکیشن های فعال در پس زمینه را محدود کنید

بستن برنامه‌ها پس از اتمام استفاده از آنها نیز می‌تواند مصرف داده را کاهش دهد.  بسیاری از برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه، به ‌ویژه برنامه ‌هایی که خدمات مکان ‌یابی را ارائه می‌کنند، حتی زمانی که تلفن شما قفل است به ارسال و دریافت داده‌ها ادامه می‌دهند.  بازی های اندروید و برنامه هایی که در پس زمینه فعال هستند، نه تنها حجم اینترنت شما را هدر می دهد، بلکه می تواند باتری شما را نیز خالی کند.

مشاهده ویدیوهای زنده را کاهش دهید

پخش زنده ویدیو یا موسیقی می تواند حجم اینترنت تلفن همراه شما را به سرعت مصرف کند. مخصوصا اگر این ویدیوها با کیفیت باشند. بهتر است ویدیو های مورد نیاز خود را در زمانی که از وای فای استفاده می کنید، دانلود کنید. یا اگر ممکن است، کیفیت ویدیو را بر روی کمترین حالت ممکن قرار دهید.