چطور یک اسباب کشی بی دردسر داشته باشیم ؟

بسیاری از افراد ترس زیادی از اسباب کشی و انتقال لوازم منزل خود دارند . البته این ترس بیجا نیست و مشکلات زیادی که توسط شرکت های باربری به وجود می آیند نیز در این امر بسیار موثر است.

علاوه بر هزینه های زیادی که اسباب کشی برای هموطنان گرامی به وجود می آورد ، شکستگی و خرابی اثاثیه نیز از طرفی باعث آزار و اذیت هموطنان گرامی می شود. در برخی موارد اسباب کشی ممکن است به 2 یا جند سرویس باربری نیاز داشته باشد که این موضوع نیز در هزینه های شما بسیار مهم است و باعث افزایش قیمت خواهد شد.

برای تجربه یک اسباب کشی بی دردسر باید به موارد زیادی توجه کرد که قصد داریم در این مقاله به انها بپردازیم . پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این خصوص به شما ارائه نماییم.

مراحل اسباب کشی چیست ؟

برای انجام خدمات اسباب کشی با کمترین هزینه و بهترین کیفیت باید مراحل مختلفی را انجام دهیم که در کیفیت حمل اثاثه بسیار موثر هستند. این مراحل به صورت زیر می باشند :

  • بسته بندی اصولی اثاثیه

  • انتخاب شرکت باربری معتبر

  • چیدمان صحیح داخل کامیون مناسب

  • حمل با کارگران متخصص

  • تخلیه با بهترین کیفیت و ایمنی

این چند مرحله کلیت خدمات اسباب کشی می باشد که برای تمامی افراد به وضوح پیش آمده است. اما برای انجام بی دردسر این مراحل چه کاری می توان انجام داد ؟ در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب یک شرکت باربری مناسب برای اسباب کشی

مهمترین بخش اسباب کشی را می تواند انتخاب یک شرکت مناسب ، متعهد و منصف نامید که بخش مهم کار یعنی بارگیری و حمل و نقل تخلیه را انجام میدهد.

شرکت های حمل اثاث منزل امروزه به وفور یافت می شوند اما اعتبار ، قدمت و قیمت خدمات آنها مهمترین موضوع است. در اولین گام باید قیمت یک شرکت اسباب کشی را مورد بررسی قرار داد.

از آنجایی که شرکت های باربری و اسباب کشی موارد زیادی برای تغییرات قیمت را مطرح میکنند باید ابتدا به صورت کامل در مورد شرایط حمل و نقل اثاثیه با ایشان مشاوره نمایید.

در بسیاری از موارد ، شرکت های باربری اثاثیه برای انتقال محموله های شما از کامیونت های سایز کوچک استفاده می نماید که همین موضوع سبب میشود تعداد سرویس های حمل و نقل بیشتر شود و هزینه های باربری نیز افزایش یابد .برای اطمینان از شرکت های باربری درخواست کامیونت با اتاق بار 6 متر نمایید.

استفاده از کارگران متخصص اسباب کشی

بسیاری از شرکت هایی که خدمات باربری اثاثیه منزل را ارائه می نماید از کارگران غیر متخصص که هزینه های کمتری برای جابجایی محموله ها دریافت می نمایند استفاده میکنند. همین موضوع سبب میشود که انتقال اثاثیه های حساس مانند یخچال ، ماشین لباسشویی ، میز غذاخوری ، میز بیلیارد ، پیانو و امثال این اقلام به سختی و بعضا همراه با خسارت انجام شود.

شکستگی زیاد در این موارد دیده شده است . از همین جهت حتما در زمان ثبت درخواست خود باید اقلام حساس را اعلام نمایید و متناسب با آنها از کارگران حرفه ای درخواست باربری نمایید.

images_1690191774_64be479ebe958.jpg

بسته بندی تخصصی برای اسباب کشی

یکی از مهمترین قسمت های خدمات اسباب کشی ، بسته بندی مناسب و تخصصی است. در بسیاری از موارد افراد به دلیل خستگی و عجله نسبت به بسته بندی اثاثیه خود دقت کافی به خرج نمی دهند و همین موضوع سبب بروز خسارات متعدد می شود.

برای بسته بندی می بایست از کارتن های جعبه ای محکم و نایلون حبابدار استفاده نمایید تا لوازم شما به راحتی حمل شوند و دچار شکستگی نشوند.

از طرفی بهتر است روی هر جعبه محتوات آن نوشته شود . به عنوان مثال جعبه های شکستنی علامت گذاری شوند تا در هنگام حمل کارگران دقت بیشتری به خرج دهند .

برخی شرکت های اسباب کشی خدمات بسته بندی لوازم را نیز بر عهده میگیرند . در مواردی که شما شرایط انجام بسته بندی با کیفیت را ندارید بهتر است با این شرکت ها برای انجام بسته بندی لوازم خانه خود همکاری نمایید

استفاده از بیمه نامه کامل برای اسباب کشی

برای خدمات اسباب کشی درون شهری معمولا شرکت های باربری از بیمه نامه استفاده نمی نمایند اما در صورت درخواست شما موظف هستند که از بیمه نامه کامل استفاده نمایند. البته این موضوع شامل هزینه ای جداگانه برای بیمه می باشد که این هزینه توسط شما پرداخت خواهد شد.

برای ارسال اثاثیه به شهرستان استفاده از بیمه نامه الزامی است و شرکت های باربری موظف به صدور بارنامه همراه با بیمه نامه هستند. بیمه نامه ای که برای اسباب کشی به سایر شهر ها استفاده می شود باید موارد مانند شکستگی ، آتش سوزی ، سرقت ، آبخوردگی و . . . . را به صورت کامل تحت پوشش خود قرار دهد. برخی شرکت های باربری برای انتقال اثاثیه به نقاط مختلف کشور از بیمه نامه های با کمترین پوشش استفاده می نمایند که این نیز به نوبه خود مشکلاتی را فراهم می نماید.

با توجه به موارد گفته شده ، قبل از ثبت سفارش خدمات مورد نیاز خود بهتر است ابتدا از نوع بیمه نامه و پوشش های آن اطلاعات کافی از کارشناسان شرکت مورد نظز دریافت نمایید.

موارد موثر در هزینه اسباب کشی چیست ؟

برای خدمات اسباب کشی موارد زیادی در هزینه های حمل و نقل شما موثر هستند که هر یک از این موارد می تواند به خودی خود باعث افزایش قیمت خدمات شوند. از آنجایی که شرکت های باربری معمولا این موارد را در انتهای خدمات و در زمان تسویه حساب به شما اعلام می کنند ممکن است کمی شوکه شوید . در لیست زیر می توانید موارد موثر در هزینه های اثاث کشی تهران را مطالعه نمایید:

  • نوع یخچال ( ساید بای ساید یا عادی )

  • تعداد طبقات محل بارگیری / تخلیه

  • استفاده از پله یا آسانسور

  • میز غذاخوری 6 نفر به بالا

  • پیاده روی ( فاصله خودروی باری تا ورودی منزل )

  • گاوصندوق

  • تعداد کارگر مورد استفاده

شرکت های باربری اثاثیه برای انتقال لوازم شما هزینه 3 ساعت اولیه خدمات را اعلام می نمایند . لازم است که قیمت کارگر و خودروی باری برای ساعات بعدی را نیز از ایشان استعلام نمایید تا بدون مشکل و با اطلاع دقیق از هزینه های اسباب کشی اقدام نمایید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین تجربه از اثاث کشی بدون دردسر را داشته باشید.

پایان رپورتاژ آگهی