چطور می توانیم در سال 2022 خوابی راحت و با آرامش داشته باشیم؟

شاید شما نیز شنیده باشید که می گویند کیفیت یک خواب راحت و بی دغدغه بسیار مهم است. یک خواب خوب و عمیق می تواند به شما در تمامی طول روز انرژی بدهد.

در کل می توان گفت خواب نقش کلیدی در سلامتی شما دارد. تحقیقات نشان داده است که خواب ناکافی کمتر از 7 تا 8 ساعت در شب، می تواند باعث بیماری های دیابت و چربی کلسترول شود.

از طرفی ممکن است استرس ها و دغدغه های روزانه ، حتی پرخوابی یا هر چیز دیگری مانع از خوابیدن به موقع و مناسب شما شود.

اما اگر به سلامت و تندرستی خود اهمیت می دهید، توصیه می شود که خواب خوب و مناسب را در اولویت کارهای خود قرار بدهید.

جالب است که بدانید یکی از ساده ترین و کاربردی ترین راهکارها برای کنترل و مدیریت خواب خود، استفاده از اپلیکیشن های مدیریت خواب است.

شما نیز می توانید به سادگی با دانلود اپلیکیشن های کاربردی اندروید در این زمینه، زمان و نحوه خواب خودتان را مدیریت کنید و در نتیجه خوابی با آرامش داشته باشید.

اما برنامه های کنترل خواب چگونه عمل می کنند؟

می توان گفت در اصل اپلیکیشن های ردیاب خواب صداها، حرکات و رفتارهای شما را در هنگام خواب تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تصویری واضح از مدت زمان و کیفیت خواب شما ارائه دهند.

بسیاری از برنامه ها از داده های دستگاه های پوشیدنی مانند ساعتهای هوشمند استفاده می کنند تا امتیاز خواب را به شما ارائه دهند و نمودارهایی ایجاد کنند که تغییرات خواب شما را در طول زمان نشان می دهند.

جالب است که بدانید برخی از افراد با نصب این برنامه های مدیریت خواب و پی گیری شرایط خواب خود متوجه شده اند که بیماری آپنه خواب دارند که یک مشکل تنفسی است و با خروپف کردن مشخص می شود.

با این حال هر شخصی می توانید برای بهبود شرایط خواب خودش از این برنامه های کاربردی استفاده کند.

این اپلیکیشن های اندروید و IOS بسیار فراوان اند و برخی نیز به صورت خریداری شده قابل استفاده می باشند.

در ادامه دو اپلیکیشن کنترل خواب رایگان را به شما معرفی می کنیم تا آن ها را بهتر بشناسید.

این اپلیکیشن ها چه قابلیت هایی دارند؟

یکی از این برنامه ها، اپلیکیشن کنترل خواب و مدیتیشن Calm است که می تواند ویژگی های خواب شما مانند زمان، عمق خواب و دیگر فعالیت ها را اندازه گیری کند.

این برنامه همچنین راهکارهای مدیتیشن ، موسیقی های آرامش بخش، داستان های خواب آور و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار شما قرار خواهد داد که به کیفت خواب شما کمک خواهند کرد.

دیگر برنامه مدیریت خواب که می تواند کیفیت خوابیدن شما را افزایش دهد، اپلیکیشن Sleep Sounds اندروید است.

این برنامه لیستی از موسیقی و موزیک های آرامش بخش، رابط کاربری ساده و نظارت مستقیم فعالیت خواب شما به همراه دارد و می تواند به شما کمک کند خوابی آسوده داشته باشید.

به عنوان سخن پایانی می توان گفت برنامه ها و بازی های اندروید و IOS زیادی در این زمینه قابل دسترس هستند و بسیاری از آن ها نیز قابل خریداری می باشند.

شما نیز می توانید خیلی ساده با دانلود برنامه کنترل خواب، نصب و کار با آن ها کیفیت خواب خودتان را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.