شیشه لمینت و ساختار این شیشه های مفید و پر کاربرد

شیشه های مختلفی با کاربردهای بسیار متفاوت در بازار موجود هستند. هرکدام از این شیشه ها باتوجه به نوع ساخت انها در محل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا میخواهیم شما را با نوعی شیشه به نام شیشه لمینت آشنا کنیم. این شیشه تفاوت های اساسی با سایر شیشه ها دارد. شیشه لمینت مقاوم ترین شیشه موجود در بازار می باشد که می توان از آن برای کارهای ساختمانی و تمامی مواردی که در ساخت آنها نیاز به شیشه نشکن است مورد استفاده قرار بگیرد. شیشه لمینت شیشه ای کاملا نشکن بوده و در برابر ضربات مختلف و حرارت و… مقاوم می باشد و هیچ گونه آسیبی نخواهد دید. دلیل این مقاومت و نشکن بوئن شیشه لمینت این است که ساختار آن با سایر شیشه ها بسیار متفاوت است. شیشه لمینت به طور معمول از 2 لایه شیشه تشکیل می شود. به طوری که در بین این دو لایه شیشه طلقی به نام PVB قرار داده می شود که می توان این مقاوت بسیار بالا را بر روی شیشه لمینت بوجود بیاورد. برای ساخت و تولید شیشه لمینت زمانی که می خواهیم لایه میانی را بین دو پنل شیشه ای قرار دهیم باید پنل های شیشه ای به طور درست بر روی یکدیگر قرار بگیرند و هیچگونه اختلاف سطحی نداشته باشند زیرا زمانی که این لایه ها به درستی بر روی هم فیکس نشده باشند نصاب مورد نظر را همگام نصب این شیشه ها دچار مشکل خواهند کرد. باید توجه داشت که لایه میانی بکار بدره شده در شیشه لمینت باید از جنس و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند کارایی درستی را ایجاد کند زیرا اگر این لایه از جنس نامناسبی باشد رنگ شیشه را به مرور زمان تغییر می دهد و شیشه لمینت کدر می شود. این فرآیند ظاهر شیشه را به کلی تغییر می دهد. از طرف دیگر طلق هایی که کیفیت مناسب را ندارند باعث ایجاد حباب در شیشه شده و علاوه بر آن امنیت لازم را در شیشه لمینت را به وجود نخواهد آورد.

مکان های مناسب برای استفاده از شیشه سندبلاست

همانطظور که می دانید شیشه سندبلاست باتوجه به اینکه نوعی شیشه با طراحی متنوع می باشد بنابراین استفاده از آن نیز می تواند به طور کامل به سلیقه افراد بستگی داشته باشد که بخواهند از چه طرحی برای چه مکانی استفاده کنند. بنابراین شیشه سندبلاست برای یگ مکان خاص مورد استفاده قرار نمی گیرد. در هر مکانی باتوجه به طراحی مناسب آن می توان شیشه سندبلاست را بکار برد. پس کاربرد شیشه سندبلاست در مکان های مختلفی خواهد بود. شیشه سندبلاست را می توان برای تمامی مکان های تجاری اداری و حتی مسکونی مورد استفاده قرار داد. در مکان های اداری به طور معمول برای پارتیشن بندی میان کارمندان از شیشه سندبلاست استفاده می شود. حال این شیشه می تواند از نوع تک جداره یا دو جداره باشد. با این کار فضای اداری مکانی زیبا مبدل می گردد، زیرا طراحی بکار رفته در شیشه سندبلاست بسیار جداب بوده و جالت ساده و یکنواحت محیط را به طور کامل تغییر خواهد داد.

در مکان های تجاری نیز تمامی صاحبان مشاغل می توانند لوگوهای مورد نظر خود را بر روی شیشه سندبلاست زده و برای مکان های مختلف داخلی شرکت خود از آن استفاده کنند. توجه داشته باشید که زمانیکه لوگوی مورد نظر بر روی شیشه طراحی می شود، این شیشه کاملا منحصرد به فرد خواهد شد. از این رو یک اثر هنری تک و بی نظیر را ایجاد کرده اید. در واحدهای مسکونی نیز در قسمت های مختلف می توان از شیشه های سندبلاست استفاده کنید. آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و قیمت هایی از منزل که توانایی نصب شیشه دکوراتیو را دارند از جمله مکان هایی هستند که در منزول مسکونی می توان از شیشه سندبلاست استفاده کرد.

شیشه میرال با تنوع بالا و ایجاد امنیت بیشتر نسبت به سایر شیشه ها

چون عملیات سکوریت کردن شیشه و تبدیل آن به شیشه میرال عملیاتی است که پس از ساخت شیشه اصلی انجام می گیرد بنابراین می توان در ساخت آن از تنوع بالایی در طرح و رنگ استفاده کرد. همین تنوع بکار برده شده در طرح و رنگ شیشه میرال یکی از ویژگی هایی است که باعث شده این شیشه برای بکار بردن در طراحی داخلی بسیار پر طرفدار باشد و در اقلب مکان های مایل باشند از این شیشه حتی برای نمای دکوراتیو نیز استفاده کنند. از طرف دیگر همانطور که بیان شد شیشه های سکوریت شیشه های نشکنی هستند که می توانند مقاوت بالایی در برابر ضربات مختلف از خود نشان دهند. حتی اگر این شیشه ها مورد اصابت ضربات بسیار بالا قرار بگیرند و در بد ترین حالت ممکن این ضربات منجر به شکستن آنها شود شیشه میرال همچون شیشه معمولی تکه تکه نمی شود بلکه به یکباره خورد شده و به پودری از شیشه تبدیل می شود که ایت قطعات بسیار ریز نیز بصورت صیقلی بوده و هیچگونه خطر برندگی نخواهد داشت. همین امر موجب شده است که شیشه میرال شیشه ای با ضریب امنیت بالا باشد و بتوان از آن در امورات ساختمان استفاده کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای دارای استفاده آسان

سیستم های درب اتوماتیک شیشه ای در هتل ها بسیار محبوب هستند. فشار دادن دسته های درب یا دستگیره های چرخان در ، کشیدن یا فشار دادن درها و بستن مجدد درها پس از عبور از داخل همه اینها ممکن است در بعضی مواقع آزار دهنده باشد. مردم غالباً فراموش می کنند که دربها را به خصوص بعد از خود ببندند. به عنوان مثال، برای برخی از افراد، باز کردن درب و سپس بستن مجدد آن غیرممکن است، استفاده کنندگان از ویلچر، کودکان، افراد مسن یا افراد معلول درب های اتوماتیک به همه دسترسی راحت به ساختمان ها را می دهند.

قیمت شیشه دودبند و عوامل موثر بر تغییرات قیمتی آن

هر چند که به طور معمول شیشه دودبند را از شیشه سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی متر می سازند اما رنگ های متنوعی که در ساخت آن به کار می رود قیمت آن را تغییر می دهد. از طرف دیگر برخی عوامل نیز وجود دارند که موجب می شوند شیشه دودبند دارای قیمت های متفاوتی باشد. یکی از مهمترین عوامل موثر در تغییرات قیمتی شیشه دودبند متراژ شیشه به کار برده شده است. زیرا برای هر ساختمانی ممکن است دهانه مورد نیاز برای نصب شیشه دودبند متراژ مخصوص به خود را داشته باشد. هر چه شیشه به کار برده شده بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر یراق آلات متنوعی برای ساخت درب شیشه ای به صورت شیشه سکوریت مورد استفاده قرار می گیرند. حال هر کدام از این یراق آلات با توجه به اندازه، جنس و کیفیت آن ها می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. حتی دستگیره های مورد نظر برای درب شیشه ای، آهن کشی، داشتن یا نداشتن استوپر و…. می تواند عوامل تاثیر گذار در تغییرات قیمتی شیشه دودبند باشند. تک لنگه و یا دو لنگه بودن شیشه دودبند نیز خود عاملی مهم در کم و زیاد بودن قیمت آن خواهد بود. شما برای اینکه بخواهید برآوردی از قیمت شیشه دودبند مورد نیاز خود داشته باشید باید با مشاوران ما در این زمینه صحبت کنید.

مقایسه موتورهای تیوبلار و موتور ساید در کرکره های برقی

از پر کاربدترین موتورهایی که در کرکره برقی مورد استفاده قرار میگیرند موتورهای ساید و تیوبلار هستند. موتورهای ساید را می توان از قدرتمندترین موتورهایی دانست که برای کرکره برقی بکار برده می شوند. اقلب برای کرکره هایی که وزن بالایی دارند این موتورها را در نظر میگیرند. قدرت این موتورها باعث می شود که بیشتر برای مکان هایی استفاده شود که تردد بالایی دارند. به در دلیلی موتورهای ساید دچار تعمیر شوند به راحتی قابل تعمیر خواهند بود. تعمیر موتورهای ساید نسبت به موتورهای توبولار بسیار ساده تر است. موتورهای ساید می توانند وزن کرکره برقی را تا هزار و پانصد کیلوگرم تحمل کنند و هیچگونه مشکلی نداشته باشند. اگر بخواهیم یزان فضای مورد نیاز را در نظر بگیریم باید گفت موتورهای ساید نسبت به موتورهای تیوبلار فضای بیشتری را نیاز دارند. سرعت باز و بسته شدن موتورهای ساید نسبت به موتورهای توبولار کمتر است. در مقابل موتورهای توبولار موتورهای سبکی هستند که برای کرکره برقی نهایت تا 150 کیلوگرم کاربرد دارند و نمی توانند بیشتر از این وزن را تحمل کنند. موتورهای توبولار قابل تعمیر نیستند اما کارکرد آنها به گونه است که تا مدت طولانی قابلیت درست باز و بسته کردن کرکره برقی را دارند.