راهنمای خرید میز ناهار خوری

ویژگی‌های یک میز ناهار خوری خوب چه مواردی باید باشد؟

زمانی که میز ناهار خوری خود را در مکان دلخواه خود می گذارید باید به میزان فاصله میز و دیوار توجه کافی را داشته باشید که زمان استفاده خانواده برای جابه جایی صندلی ها افراد به مشکل بر نخورند.

میز ناهار خوری یکی از وسیله های مهم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه می باشد که قبل از این که بخواهید آن را تهییه کنید باید با خصوصیات و استاندارد های لازم که باید داشته باشد آشنایی کامل را داشته باشید . احتمال دارد افراد مختلف با سلیقه های مختلف خصوصیات متفاوتی در ذهن خود داشته باشند اما یک سری قوانین یا اصول کلی وجود دارد که افراد قبل از خریداری کردن باید حتما از آنها آگاهی لازم و کافی را داشته باشند تا بتوانند یک میز ناهار خوری مناسب با دکوراسیون و هماهنگ بودن با آشپزخانه خود را تهییه کنند . در این مقاله می خواهیم از نکات بسیار مهم که به شما کمک می کند بتوانید یک میز ناهار خوری ایده آل را که بتوانید برای آشپزخانه خود انتخاب کنید را پیدا کنید .


اندازه میز ناهار خوری

اندازه یا همان ابعاد میز ناهار خوری 4 نفره باید حتما متناسب با فضای ناهار خوری آشپزخانه باشد . زمانی که میز ناهار خوری دلخواه خود را در فضای مورد نظر قرار می دهید باید بین میز و فضای اطراف آن چه دیوار چه کابینت و چه فضای بروینی پذیرایی به اندازه کافی فاصله در نظر گرفته باشدی تا زمانی که می خواهند افراد خانواده از میز نهار خوری استفاده کنند و صندلی ها را جابه جا کنند تا بشینند با فاصله میز و صندلی درگیر نشوند منظور اینکه خیلی صندلی ها را به میز نچسبانید که هنگام جلو و عقب کردن صندلی ها با تنگی یا فاصله زیاد روبه رو شویم . صندلی هایی که در اطراف میز قرار چیده اید باید به اندازه ای از هم فاصله داشته باشند که هنگام خوردن غذا آرنج افراد که روی صندلی نشسته اند با هم برخورد نکند . با توجه با این موضوع قبل از رفتن به خرید میز ناهار خوری حتما فضای ناهار خوریتان را به درستی اندازه گیری کنید .


مواد اولیه استفاده شده در تولید میز ناهار خوری

جنس میز ناهار خوری باید حتما مرغوبیت بالایی برخوردار باشد و در اثر برخورد اشیا، یا ضربه ی وسایل بر روی آن و رطوبت مقاومت لازم را داشته باشد . میز های ناهار خوری تولید شده در بازار که از جنس چوب می باشند کیفیت خیلی بالایی دارند و میز های ساخته شده از ام دی اف در رتبه بندی پایین تری قرار دارند . اگر از نظر مالی می خواهید هزینه خوبی برای خرید میز نهار خوری کنید حتما یک دست میز ناهار خوری چوبی برای منزل خود خریداری کنید . میز های چوبی هم کیفیت خیلی بالایی دارند و هم از لحاظ ظاهر و زیبایی بسیار زیبا و چشمگیر در طراحی دکوراسیون آشپزخانه می باشند .


پایه های میز و صندلی ناهار خوری

زمان خریدن میز ناهار خوری حتما باید به پایه های میز و صندلی ناهار خوری  اهمیت بسیار زیادی دهید و نحوه اتصال پایه ها به بدنه را به خوبی بررسی کنید که دارای استحکام یا دوام بسیار بالایی داشته باشند . پایه های میز به خوبی ببینید که در زمان طراحی آن به گونه ای باشد که هنگام نشستن بتوانید پاهایتان را براحت زیر میز بگذارید و پایه ها مزاحمتی برایتان ایجاد نکنند .


جنس پارچه صندلی های میز ناهار خوری

برخی مدل های صندلی ناهار خوری دارای رویه پارچه ای بر روی صندلی ها می باشند . جنس پارچه استفاده شده در صندلی ها از اهمیت خیلی زیادی برخوردار می باشد . اگر فرزند کوچک در منزل خود دارید که در زمان غذا خوردن بر روی صندلی ها مواد غذایی می ریزد و احتمال می دهید که پارچه صندلی زود کثیف بشود در نظر داشته باشید پارچه استفاده شده در تولید آن حتما قابل شست و شو باشد . نوع پارچه پورشه و مازراتی از پارچه های باکیفیت و بسیار مناسب می باشند .


راحتی میز ناهار خوری

میز ناهار خوری باید حتما از لحاظ راحتی چک شود زمانی که می خواهید میز ناهار خوری کم جا بخرید چندین بار بر روی آن بشینید تا احساسی که به شما دست می دهد را بررسی کنید ، برخی از میز های ناهار خوری برایشان جای پا طراحی شده که باید جای پا راحت باشد و هنگام نشستن و گذاشتن پاهایتان روی جای پا احساس راحتی داشته کنید . برای اطمینان از راحت بودن صندلی ها شما می توانید بر روی آنها بنشینید و آنها را امتحان کنید . میز و صندلی ناهار خوری باید به خوبی و منظم در کنار هم قرار گیرند اندازه صندلی ها باید صورتی باشد که زیر میز جا داده شود . صندلی استاندارد به این شکل می باشد که زاویه بین تشک صندلی تا تکیه گاه آن 90 درجه باشد مقدار عرض کفی صندلی نباید اصلا کمتر از 45 سانتیمتر باشد تا هنگام نشستن روی آن احساس راحتی داشته باشید نه احساس اذیت شدن و بی کیفیتی . استاندارد بودن میز ناهارخوری به این شکل می باشد که زمانی روی صندلی میز ناهارخوری می نشینید ، فاصله آرنجتان تا بدن 40 سانتیمتر باشد و البته ارتفاع میز تا قسمت پایین قفسه سینه باشد.


ارتفاع و سایز میز ناهار خوری

ارتفاع استاندارد و مناسب در تهییه یک میزهای ناهارخوری مناسب ۷۵ سانتیمتر می باشد و بین دو صندلی باید فاصله ای به اندازه ۷۴ سانتیمتر باشد و برای هر شخص که بر روی صندلی بنشیند حدودا ۷۰ سانتیمتر فضا اختصاص داده شود . لازم به ذکر است ارتفاع را به درستی انتخاب کنید و دقت لازم را داشته باشید که هنگام غذا خوردن مجبور نباشید بر روی کمر خود خم شوید و احساس لذت غذا خوردن از غذا و آرامش خود را از دست بدهید و در نهایت و به مروراز مشکلات جسمی نیز برخودار شوید . میز های ناهار خوری با توجه به اینکه تعداد نشیمن آنها چند نفره می باشد اندازه های گوناگونی دارند که در جدول زیر آنها را برایتان توضیح داده ایم .

C:UsersdigitalDesktop012.jpg


انتخاب کردن نوع میز ناهار خوری

برای اینکه مدل یا سبک میز ناهار خوری دلخواه خود که تناسب لازم را با آشپزخانه و دکوراسون شما را داشته باشد را انتخاب کنید باید فضای ناهار خوری خود را دقیقا در نظر بگیرید اگر فضای کوچک و مستطیل شکلی دارید یک دست میز ناهار خوری دایره ای برای این فضا بهتر است میز های دایره ای به لحاظ روانشناسی احساس صمیمیت بیشتری ایجاد می کنند ولی میز های مستطیل شکل رواج یا احساس رسمی بودن به مخاطب القا، می کنند و برای تعداد نشیمن 4 نفر به بالا بسیار مناسب می باشند.


چند نکته مهم که باید در نظر بگیرید

اگر در یک آپارتمان بسیار کوچک زندگی می کنید و مقدار فضای کمی برای ناهار خوریتان در اختیار دارید اصلا نگران نباشید می توانید یک میز ناهار خوری بسیار کمجا و یا تاشو تهییه کنید که جای کمی را بگیرد .

  • در انتخاب کردن رنگ میز ناهار خوری دلخواه خود علاوه بر نظر شخصیتان به رنگ دیگر وسایل دکوراسیون منزلتان یهتر است دقت لازم را داشته باشید که تناسب لازم را دارا باشد . رنگ میز ناهار خوری را عموما با رنگ دیوار اطراف آن و رنگ مبلمان منزل ست می کنند .
  • میز ناهار خوری را با در نظر گرفتن هزینه ای که در می خواهید برای آن خرج کنید انتخاب کنید اگر محدودیتی در هزینه کردن اصلا ندارید از میز های ناهار خوری چوبی را حتما انتخاب کنید که هم زیبایی دارند و هم کیفیت بسیار عالی دارند .