راهنمای خرید بهترین اسپیکر سقفی

برای انتخاب بهترین اسپیکر سقفی لازم است در این زمینه مطالعه کافی داشته باشید. این متن تمام نکات مهم و مطالب مفیدی که کمک می کند تا یک بلندگوی سقفی خوب خریداری شود، در اختیار شما می گذارد. همانطور که از نام این محصول پیداست، این نوع بلندگوها را روی سقف نصب می کنند. این بلندگوها در حفره هایی که از قبل ایجاد شده اند، کار گذاشته می شوند. این حفره ها ضمن نگهداشت عالی این بلندگوها باعث می شوند تا صدای بلندگو به خوبی پخش شود. این بلندگوها در مکان هایی چون استخر، مکان های ورزشی، سالن همایش و … قابل نصب هستند.

نصب اسپیکر سقفی در خانه و حتی محل کار نیز امکان پذیر می باشد. خوشبختانه این سیستم صوتی با میزان برش کم در سقف خانه و شرکت ها نیز قابل اجرا است. جاگذاری بلندگو در سقف بهترین روش برای جلوگیری از بی نظمی و شلوغی سینمای خانگی می باشد. با این روش دیگر شاهد بیرون افتادن سیم های اضافه از گوشه و کنار اتاق نخواهیم بود. در این متن سعی شده است تا مخاطب با بهترین و با کیفیت ترین مدل های بلندگوی سقفی آشنا شود.

انواع اسپیکر سقفی را بشناسیم!

بلندگوی سقفی توکار، بلندگوی سقفی روکار و اسپیکر سقفی بلوتوثی در شمار انواع بلندگوهای سقفی قرار می گیرند. اگر سقف ساختمان مورد نظر شما کاذب یا کناف است، می توانید از باند سقفی توکار استفاده کنید. اسپیکر سقفی توکار کیفیت خوبی داشته و می تواند میزان صدا را از صفر تا بلندترین میزان آن تغییر دهد. هنگام انتخاب این نوع بلندگوی سقفی حتما به ارتفاع سقف توجه داشته باشید. اسپیکرهای سقفی توکار به دو شکل نصب می شوند. در روش اول نیازی به پیچ نیست چرا که اسپیکر توسط گیره های مخصوصی به سقف ثابت می شود. در روش دوم نیز بلندگو بعد از جایگیری در سقف مستقیما پیچ شده و فیکس می گردد. در باندهای سقفی روکار نیز نیازی به حفاری و تخریب سقف نیست. اسپیکر سقفی بلوتوثی نیز این امکان را دارد تا به گوشی، لپ تاپ و تجهیزاتی که بلوتوث دارند وصل شود.

معرفی بهترین اسپیکر سقفی

در ادامه به معرفی بهترین اسپیکر سقفی می پردازیم. اسپیکرهای سقفی در انواع مختلف و شکل های متنوعی در بازار وجود دارند. حتی در رنگ بندی نیز شما محدودیتی ندارید و می توانید رنگ های سفید، مشکی و … را نیز سفارش بدهید. با اینکه انواع مختلفی از اسپیکرهای سقفی در بازار وجود دارند، اما همیشه این کیفیت است که حرف اول را می زند. پیشنهاد کارشناسان این حوزه برای انتخاب بهترین نوع اسپیکر سقفی رجوع به برند های معروف است. بلندگوی سقفی بوز، یاماها، جی بی ال و آر سی اف از جمله باندهای سقفی هستند که دارای شهرت و اعتبار جهانی می باشند. در ادامه هر یک از این اسپیکرهای سقفی معرفی می شوند.

برند Bose

شرکت بوز تولید کننده اسپیکر سقفی است که در ماساچوست آمریکا فعالیت می کند. این شرکت بهترین باندهای سقفی را با کیفیت ممتاز و درجه یک به بازارهای جهانی روانه می کند. برند بوز، توجه ویژه ای به نیاز مشتری داشته و بر همین نیاز طراحی محصولات خود را انجام می دهد. با توجه به همین نوآوری ها است که ساختار سیستم های صوتی این برند، در بالاترین رتبه قرار گرفته اند. شعار این شرکت، «آگوستیک هیچ مرزی نمی شناسد» است. با نظر به همین شعار، شرکت بوز توانسته است محصولات خود را وارد مارکتینگ جهانی کرده و در بسیاری از بازارهای بین المللی مشتریان بسیاری را به دست آورد. باند سقفی بوز از انواع مدل های مختلف اسپیکر حمایت می کند. مدل هایی چون مدل – Flush Mount Free Space3 ،DS100F، DM5-C و مدل FS2C توسط این شرکت خوشنام تولید و روانه بازار می شوند.

معرفی اسپیکر سقفی یاماها

اسپیکر سقفی یاماها یکی دیگر از برندهای معروف و جهانی است. یاماها، تولید کننده باند سقفی و دیگر تجهیزات صوتی با بالاترین کیفیت ممکن می باشد. این برند توانسته است به خاطر خوش ساخت بودن و کیفیت بی نظیر محصولاتش سهم عمده ای در بازار این نوع باندها داشته باشد. شرکت یاماها با تولید گونه های متنوعی از اسپیکر سقفی به مشتری کمک می کند تا مناسب ترین نوع باند را خریداری نماید. شما با هر سطح از بودجه و سلیقه می توانید، یکی از انواع مختلف باندهای سقفی این شرکت را خریداری کرده و از کیفیت، تکنولوژی و صدای بی نظیر این اسپیکر لذت ببرید. NS IC400 YAMAHA ، NS IC600 YAMAHA ، YAMAHA VC6NW و YAMAHA VC8W از جمله انواع مختلف اسپیکر های سقفی هستند که توسط یاماها تولید می شوند.

اسپیکر سقفی یاماها مدل ان اس به خاطر اندازه ووفر شش و نیم اینچی، نوع ووفر Two Way، امپدانس هشت اهم، رنج پاسخ فرکانسی شصت و پنج هرتزی یکی از بهترین مدل‌های اسپیکر سقفی معرفی می‌شود. از این اسپیکر برای سالن های سخنرانی و محیط های بزرگ استفاده می کنند.

اسپیکر سقفی جی بی ال

برند دیگری که اینجا به معرفی آن می پردازیم، باند سقفی جی بی ال می باشد. جی بی ال کوتاه شده اسم موسس این شرکت نیز است. موسس این شرکت فردی است به نام James Bullough Lansing. این کمپانی نیز با موفقیت های بسیاری در زمینه ساخت اسپیکرهای سقفی با کیفیت روبرو بوده است. کیفیت درجه یک و رضایت مشتریان در هر نقطه ای از جهان باعث شده است تا نام این برند در شمار پنج برند معتبر در این حوزه قرار گیرد. مدل هایی مانند JBL 8124، JBL 8138 و Control 26ct از انواع مختلف باندهای سقفی هستند که توسط این شرکت خوشنام به بازارهای مصرفی معرفی می شوند.

ناگفته نماند، باند سقفی جی بی ال مدل Control 26ct یکی از پر فروش ترین سیستم های صوتی است که در این حوزه وجود دارد. سایز ووفر این باند صوتی، شش و نیم می باشد. تیوتر این دستگاه نوزده میلیمتر و رنج فرکانس این دستگاه هفتاد و پنج هرتز تا بیست کیلو هرتز برآورد می شود. توان این باند صوتی نیز شصت می باشد که صدایی با وضوح بالا و کیفیت عالی ارائه می دهد. توجه داشته باشید، برای قرار دادن این اسپیکر در سقف لازم است اندازه برش، دویست و بیست میلیمتر برآورد شود.

آر سی اف

در ادامه معرفی بهترین اسپیکر، خوب است نگاهی داشته باشیم به باند آر سی اف. این بلندگو ایتالیایی بوده و در حوزه سیستم های صوتی بسیار عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این برند اروپایی دارای مدل های متنوعی است که از بین آنها بلندگوی RCF PL60 و RCF CMR 50T از جمله محصولات پرفروش و درجه یک این شرکت می باشد. در خاتمه، به ویژگی های این باند صوتی می پردازیم. این باند صوتی دارای ویژگی هایی بدین شرح است: حساسیت صد و هفت دسی بل، فرکانس پاسخ گویی نود هرتز تا بیست کیلو هرتز، امپدانس هشت اهم و توان خروجی برابر با شش و حداکثر بیست و چهار وات.