راهنمای خرید بهترین زنجیر نقره و طلا

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا به دنبال خرید زنجیر مردانه یا زنانه هستید. فرقی نمیکند برای خود و یا برای هدیه دادن قصد خرید زنجیر نقره و یا طلا را دارید. درهر صورت می بایست در هنگام انتخاب به نکاتی توجه نمایید در این مقاله ما با ذکر چند توصیه ساده به شما کمک خواهیم کرد تا خرید بهتری را تجربه نمایید.

فروشگاه اینترنتی نقرا

انواع زنجیر طلا و نقره

زنجیر نقره و طلا ( گردنبند ، نگین دار ، ظریف و معمولی )

به طور کلی زنجیرها در سه هستند.

گردنبد ها عموما بزرگ و دارای تزئینات زیاد هستند و مانند گردنبند سرویس ها دارای وزن زیادی نیز می باشند.

زنجیر های نگین دار کمتر تولید می شوند معروف ترین زنجیر نگین دار زنجیر نقره کارتیه است که محبوبیت زیادی دارد.

زنجیر های ظریف متداول ترین نوع زنجیر ها هستند که با آویز و یا به تنهایی بر گردن آویخته می شوند.انواع زنجیر نقره

زنجیر های معمولی دارای ضخامت های متفاوت هستند اگثرا بدون آویز و پلاک استفاده می شوند معروف ترین این نوع زنجیر ها زنجیر کارتیه نقره مردانه است. این زنجیر ها اکثرا تو پر هستند ولی برای کاهش قیمت زنجیر تو خالی نیز تولید می شود که قیمت پایین تری نیز دارد.

در فروشگاه اینترنتی نقرا noghra.com میتوانید انواع زنجیر های نقره را مشاهده نمایید.

خرید عیار مناسب در زنجیرهای نقره و طلا

عیار نقش مهمی در خرید زنجیرهای مردانه و زنانه دارد. عیار دو شاخص  نرمی و سختی و درصد  خلوص زیورآلات را مشخص می کند و همچنین این معیار بر روی قیمت زنجیر طلا تاثیر مستقیم دارد.

هرچه عیار زنجیر بالاتر باشد نشان دهنده این است که درصد طلا و نقره بکار رفته در آن بالاتر است و هرچه عیار پاییینتر یعنی علاوه بر طلا و نقره فلزات دیگری نیز در بافت زنجیر بکار رفته اند. علاوه بر این، هرچه عیار بالا برود، نرم تر میشود و استحکامش نیز کم خواهد شد.

بهترین و مناسبترین عیار برای زیورآلات نقره عدد 925 است و بهترین عیار برای طلا 18 است. عدد 925 در نقره به معنای 92.5 درصد نقره درآن زیورآلات است و عدد 18 به معنای 75 درصد طلا می باشد. به خصوص در زنجیر های نقره و طلا عیار های بالا به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرال که از استحکام لازم بر خوردار نیستند و به راحتی از هم گسسته می شوند. به طور کلی در انگشتر نقره و طلا از عیارهای غیر 925 و 18 بیشتر استفاده می شود.

زنجیر های طلا و نقره از لحاظ ضخامتnoghra.com

زنجیر های ظریف و نازک را اکثرا با آویز و پلاک های مختلف بر گردن می آویزند ولی زنجیر های کمی قطور تر را به تنهایی استفاده می کنند. قطر زنجیر در عمر مفید آن نیز بسیار تاثیر گذار است زنجیر های ظریف با وزن سبک تنها در مهمانی ها و مناسبت های خاص استفاده می شود اگر این زنجیر ها به صورت روزمره استفاده گردنند امکان پاره شدنشان بیشتر است. و بعد از یکی دو سال پاره می شوند و چون اکثرا با پاویز استفاده می شوند ممکن است آویز گم شود. اگر قصد خرید زنجیر نقره و یا طلا را برای استفاده روزمره و یا هدیه دادن دارید حتما زنجیر با ضخامت های مناسب را خریداری نمایید.

زنجیر ها با مقاومت و ضخامت بالا در انواع مدل مختلف با نام های : فیگارو، لنگر، طنابی، تسمه ایو …

انواع قفل در زنجیرها

اکثر  زنجیرهای طلا در حالت معمول دارای یک قفل حلقه ای ساده هستند. دلیل استفاده از این قفل ها قیمت ارزان آنها است و البته این نوع قفل ها از مقاومت خوبی برخوردار نیستند. به همین دلیل ممکن است در زمان کوتاهی پاره شده و حتی سبب گم شدن زنجیر شوند.

در زنجیرهای نقره قفل های قطور تر و محکمتری استفاده می شود این قفل ها که در طلا به صورت سفارشی استفاده م گردند به اصطلاح لابستری می گویند. این قفل ها بسیار محکمند و مکانیزم مناسبی برای بسته نگاه داشتن زنجیر دارند. قفل های دیگر استفاده شده در انواع زنجیر نقره مانند قفل طوطی ، دو قفله و …

جنس و آبکاری طلا و نقره

اگر قصد خرید زنجیر نقره و یا طلا را دارید در هر صورت یکی از مهمترین مراحل خرید می بایست بررسی جنس زنجیر و ویژگی های ظاهری آن باشد.

زنجیرها در طرح ها و ساختارهای مختلفی ساخته میشوند. سازنده یا تولید کننده ممکن است برخی زنجیرها را بر اساس طرحی ساخته باشد که حین سایش با لباس یا بدن گیر کند و به آن ها آسیب بزند. بنابراین اگر میخواهید اغلب اوقات زنجیر خود را استفاده نمایید باید جنس آن را بررسی کنید تا برای پوست شما ایجاد حساسیت نکند و همچنین باعث نخ کش شدن البسه شما نگردد.خرید زنجیر نقره

شما باید زنجیرهایی بخرید که اصطلاحا نرم هستند و هرچقدر هم استفاده شوند باز هم به چیزی آسیب نمیزنند. برای این منظور لازم است که حین خرید زنجیر به شکل ظاهری آن دقت کنید اگر خرید اینترنیی انجام میدهید به تصاویر محصول دقت کنید و سطوح کالا را بررسی نمایید اکثر زیورآلات ساخت ترکیه و یا وارداتی سطوح صاف وکیفیت مناسبی دارند دقت کنید در محصول طرح کاملا یک دست و با فرورفتگی باشد. نقره جاتی که دارای فرورفتگی و یا سیاهی حتی کم هستند از آبکاری با کیفیت بسیار پایینی برخودارند و از لحاظ زیبایی به شدت ضعیف هستند.

آبکاری طلا و نقره

تمام زیورالات امروزی حتی انگشتر ساده نقره و طلا حداقل  یک و یا دو مرحله آبکاری می شوند، طلا با آب طلا آبکاری می شود و نقره جات با کیفیت با رودیوم و یا همان طلا سفید در صورتی که هر کدام از این فلزات با فلز دیگری آبکاری شود عمر رنگ 1 الی 2 ساله خواهد داشت به طور مثال طلا اگر با رودیوم آبکاری شود و تبدیل به طلا سفید گردد در عرض نهایتا دو سال رنگ خود را از دست داده وکدر می گردد این مورد در نقره نیز صدق می کند پس اگر قصد خرید زنجیر نقره و یا طلا را دارید می بایست برای نقره رنگ سفید و برای طلا رنگ طرد و یا همان طلایی را انتخاب نمایید.

فروشگاه اینترنتی نقرا

noghra.com