دومینیکن ریپابلیک کجاست؟

دومینیکن ریپابلیک یا همان جمهوری دومینیکن کشوری در دریای کارائیب است که معمولا با کشور دومینیکا اشتباه گرفته می‌شود. شاید یکی از بزرگ‌ترین دلایل این اشتباه این باشد که به شهروندان هر دو کشور دومینیکن می‌گویند و هر دوی آنها در دریای کارائیب قرار دارند.

در ادامه می‌خواهیم درباره کشور دومینیکن صحبت کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم تا با دانستن ویژگی‌های این کشور، دیگر آن را با دومینیکا اشتباه نگیریم.

جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن از پایین توسط دریای کارائیب و از بالا توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است. این کشور در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا قرار دارد.

پایتخت دومینیکن ریپابلیک سانتو دومینگو نام دارد و مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند.

مساحت این کشور ۴۸۴۴۲ کیلومترمربع است و تقریباً ۱۱ میلیون نفر در جمهوری دومینیکن زندگی می‌کنند. این کشور با این جمعیت بعد از کوبا دومین کشور پرجمعیت منطقه کارائیب است. جالب است بدانید که تقریباً یک میلیون نفر از کل جمعیت این کشور در پایتخت ساکن هستند.

استقلال دومینیکن ریپابلیک

این کشور توسط کریستف کلمب کشف شد و تا سال‌ها تحت استعمار کشورهای اسپانیا و فرانسه بود. در آخر در سال ۱۸۲۰ این کشور از اسپانیا اعلام استقلال کرد؛ اما این استقلال زمان زیادی طول نکشید و به مدت ۹ ماه نیروهای کشور هائیتی جمهوری دومینیکن را به استعمار خود درآوردند.

سال ۱۸۴۴ سالی بود که کشور دومینیکن موفق شد بعد از سال‌ها استعمار توسط کشورهای مختلف به استقلال برسد و به‌عنوان یک جمهوری مستقل در دنیا فعالیت کند.

قدرت پاسپورت جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن پاسپورت چندان قدرتمندی ندارد و شهروندان این کشور با این پاسپورت تنها می‌توانند به ۶۵ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند. شاید یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که جمهوری دومینیکن هیچ‌وقت به سمت اجرای برنامه‌های شهروندی اقتصادی نرفت همین اعتبار نه‌چندان زیاد پاسپورت آن در مقابل کشورهای حاضر در این برنامه‌ها باشد.

جاذبه‌های طبیعی جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن دارای جاذبه‌های طبیعی متعددی است که سالانه باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به خلیج عقاب، ساحل خوآن دولیو، جزیره کایو لوان تادو، ساحل سوسوا، ساحل کابارته، ساحل پلایا ریکون، ساحل پونتا کانا، ساحل پلایا گراند و ساحل پلایا بوکا چیکا اشاره کرد.

منبع : کنکاش