با جاهای دیدنی عمان بیشتر آشنا شوید

عمان کشوری با جاذبه های ديدني باورنکردنی یکی از امن ترین کشورهای خاورمیانه حوزه خلیج فارس است. جاهاي ديدني عمان تنها محدود به قلعه های تاریخی و چشم اندازهای مسحور کننده بیابانی ،سواحل و رشته کوه های دیدنی نمي شود.

با تورعمان خودتان از جاهای دیدنی متعدد  آن شگفت زده خواهيد شد. کشور پادشاهي عمان امروزه مقصد بسياري از گردشگران سراسر جهان و از جمله ايران است. جاذبه هاي ديدني آن نه تنها در مسقط  بلكه در همه شهرهاي آن وجود دارد و در بین مسافرانی که برای تعطیلات به عمان می آیند بسیار محبوب است.

اگر قصد خرید تورعمان یا تور مسقط عمان را دارید اما با جاهای دیدنی عمان و تفريحات آن آشنايي نداريد سايت عمان۷۷۷ جمع بندی دقیق از بهترین جاهای دیدنی عمان را گردآوری کرده که هنگام سفر به این کشور حتماً از آنها دیدن کنید.

مختصري از عمان

عمان دارای سابقه ای غنی است که قدمت آن به ۱۰۰۰۰۰ سال قبل می رسد. تا زمان ظهور اسلام در قرن ۷ ، عمان تحت سلطه آشوری ها ، بابلی ها و ایرانیان بود. عمان قدیمی ترین کشور مستقل در جهان عرب است. در قرن هجدهم ، امپراتوری عمان از عمان کنونی در سواحل شرقی آفریقا گسترش یافت. سلطان قابوس در ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۲ به تخت نشست. از آن زمان ، عمان به عنوان یک کشور مرفه و مدرن ظاهر شد.

این سرزمین زیبا محل بزرگ‌ترین گورستان ما قبل تاریخ در جهان را دارد كه نشان دهنده اينكه عمان كشوري با سابقع ديرنيه تاريخي است. در متون تاریخی عمان را به دلیل تعدد چشمه‌های آبگرم مگان یا مزون مي خواندند . عمان نه تنها به دلیل جذابیت فرهنگی ، بلکه به دلیل تاریخ و سنگهای معماری آن نیز از جاذبه هاي ديدني بسياري برخوردار است كه حتما از آنها ديدن كنيد.

جاهای دیدنی عمان

  • مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس از مهم ترین جاذبه ‌های گردشگری مسقط و همچنین از زیباترین مساجد جهان است که معماری آن مدرن می باشد.بیشتر سفرها به عمان از پایتخت مسقط آغاز می شود که مسجد جامع سلطان قابوس یکی از جاهای دیدنی آن با لوستر بلور عظیم و دیوارهای مرمر است. این مسجد مدرن دارای ۲۰۰۰۰نمازگزار است.اين مسجد به شکل مستطیلي با ۴ مناره با ارتفاع ۴۵متري ساخته شده است.

بزرگترين فرش بزرگ دستباف ایرانی در جهان که بافت آن توسط ۶۰۰ زن  و چهار سال زمان برده راخواهيد يافت.محوطه مسجد مکانی آرام برای گردش و لذت بردن از نماي معماري مسجد است.

  • مصطف العبریین

Misfat al Abryeen ، روستایي شگفت انگیز و کوچک و یکی از بهترین جاهاي ديدني در عمان است. مصطف العبریین بنایی با مناظر طبیعی بی شمار مانند درختان موز و خرما احاطه شده است و شباهت آن به روستاها و خانه هاي قديمي ایتالیایی برمي گردد.روستاي مصطف العبریین هنوز مسکونی است و یکی از زیباترین و سرسبزترين جاهاي ديدني عمان به شمار مي آيد .

بهترین زمان برای بازدید از مصطف العبرین: ژوئن تا آگوست

  • شهر سور

سور یکی از بهترین مکانهای دیدنی در عمان است. شهر بندري سور که در ۲۰۰ کیلومتری پایتخت مسقط واقع شده است با دارابودن کشتی های قدیمی و قلعه های مسحورکننده ، مکانی ايده ال و ديدني براي مسافران است. از بهترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی از جمله قلعه بلاد سور، قلعه سونایسیله ، برج مراقبت العیجه ، فتح الخیر را می توانید در این شهر پیدا کنید.

بهترین زمان: اوایل دسامبر تا اواخر فوریه

  • مقبره ایوب

مقبره ایوب پيامبر كه در اسلام ، یهودیت و مسیحیت شناخته شده است در عمان قرار دارداين مكان ديدني اغلب  محل زیارت مسلمانان است.

  • نزوا، دومین مكان دیدنی بزرگ عمان

در قرون ششم و هفتم ، شهر نزوا به عنوان پایتخت عمان بود. امروزه این شهر بیشتر به دلیل قلعه تاريخي اش که در قرن هفدهم به سرپرستی سلطان بن سیف آل یعریبی ساخته شد معروف است. با این حال ، قدمت برخی از قسمتهای قلعه به قرن نهم برمی گردد. برج برجسته قلعه نزوا برج استوانه ای عظیم كه به عنوان مکانیزم های دفاعی معماري آن شكل گرفته است. این قلعه همچنین موزه ای دارد كه زندگی قرن ۱۷ عمان را به نمایش می گذارد.

نزوا با نام مستعار “مروارید اسلام” یکی از بهترین مکانهای ديدني عمان برای بازدید است .

بهترین زمان برای بازدید: بین سپتامبر تا مارس

  • مسقط پايتخت عمان

مسقط ، پایتخت عمان یکی از بهترین شهرها با قلعه ها، کاخ های غول پیکر بهترین موزه ها و بازارها است. اگر فقط  قصد داريد از یک مکان در عمان دیدن کنید ، احتمالاً آن مسقط است. این شهر محل دژها ، کاخ ها ، موزه ها و بازارها است. در حالی که نمی توانید از فضای داخلی کاخ سلطنتی قصرالعلم دیدن کنید ، می توانید از قلعه های دوقلوی جلالی و المیرانی اطراف كاخ ديدن كنيد. بهترین زمان برای بازدید از مسقط: نوامبر تا مارس

  • قلعه جبرین

قلعه جبرین یا کاخ جبرین و یا کاخ «الیعربی»، یکی از قلعه های شهر جبرین واقع در استان بهلای عمان است كه نمونه ای عالی از معماری نظامی را به رخ جهانيان مي كشد. این ساختمان توسط امام سلطان بن سیف آل یاروبی در سال ۱۶۷۰ ساخته شده است. فضای داخلی این قلعه با بنايي مستطيلي در۳طبقه با ۵۵ اتاق به طول ۴۳متر و عرض ۲۲متر ساخته شده است و طول دیوار شرقی آن به حدود ۷۲ متر می رسد.

  • بازارمطره

با وجود بازارهای مختلف در عمان ، این بازار کالاهای محلی و وارداتی كالاهايي مانند جواهرات طلا، نقره ، عطر، ادویه جات ، صنایع دستی و غیره دارد و مشهور به غذاهای خیابانی معروف است.

اگر مي خواهيد از مکان های دیدنی بسيار از سواحل باشکوه  گرفته تا قلعه های شگفت انگیز و ديدن از مناظر دل انگیز صحرايي تور عمان را به ليست سفرهاي خود اضافه كنيد و يك تفريح فراموش نشدنی را تجربه كنيد.

جهت آگاهی از قیمت تورعمان به وبسایت عمان۷۷۷ به ادرس زیر مراجعه نمایید:

https://oman777.com/oman-tour