تعمیرات و بازسازی

خب شاید اول از همه لازم باشه یه کوچولو در مورد خود مرمت یا بازسازی بگیم. مرمت یه چیزی بین تعمیر و نوسازی ساختمان است. یعنی نه اندازه تعمیرکار و نه اندازه نوسازی بنیادی هست که اسکلت ساختمان به طور  کامل تغییر کنه. در واقع مرمت یه جورایی شبیه نازک کاری (سنگ کاری، کاشی کاری، نصب در، پنجره، کابینت آشپزخانه و ..) است و باعث تغییر در شکل و اسکلت ساختمان نمیشه.

حالا که میدانید که بازسازی چیست بریم سراغ عواملی که موثر بر بودجه میشود :

عوامل موثر بر بودجه بازسازی ساختمان

بدون شک یکی از مهمترین دغدغه های افراد در زمان بازسازی منزل، بودجه انجام این کار است. این که هزینه بازسازی منزل چه قدر خواهد بود، به فاکتورهای بسیار متنوعی بستگی دارد. از این رو برای برآورد هزینه ها، نیاز است تا به صورت کلی با این فاکتورها آشنا شوید. برخی از مهمترین این فاکتورها عبارت اند از:

1-مواد و مصالح مورد نیاز

بسته به این که جنس متریال اولیه برای بازسازی منزل، هزینه های بازسازی و تعمیرات نیز متفاوت خواهد بود. شما باید در ابتدا بدانید قصد دارید تا از چه متریالی برای بازسازی منزل خود استفاده کنید. هزینه خرید مصالح، از جمله هزینه های بسیار مهم خواهد بود.

2-دستمزد عوامل

تعداد کسانی که قصد اجرای بازسازی خانه را دارند، به طور مستقیم بر میزان بودجه مورد نیاز، تاثیر زیادی میگذارد . همچنین سابقه، تجربه و مهارت استادکار برای اجرای بازسازی نیز می تواند باعث بیشتر شدن دستمزدها شود.

3-متراژ مورد بازسازی

اینکه قصد دارید تا چه منزلی را با چه متراژی مرمت کنید نیز در هزینه مرمت منزل بسیار مهم خواهد بود. طبیعی است که هرچه متراژ بیشتر شود، هزینه های مرمت نیز افزایش پیدا می کند.

4-میزان اقدامات

در برخی از موارد، مرمت منزل صرفا رفع نواقص کوچک و پیش پا افتاده خواهد شد. اما ممکن است تا نیاز باشد به صورت کامل خانه شما مورد بازسازی و تعمیرات قرار بگیرد. بسته به این که میزان اقدامات جهت مرمت منزل چقدر است، هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود.

مزایای بازسازی ساختمان

امروزه بازسازی خانه به یک امر بسیار طبیعی در بین افراد بدل شده است. دلیل آن هم وجود مزایای بسیار زیادی است که پس از بازسازی و مرمت به وجود می آید. برخی از مهمترین مزایای بازسازی خانه و ساختمان عبارت اند  از:

  • بهره وری انرژی

زمانی که سقف منزل ها و دیواره های خود را مورد مرمت قرار می دهد، می توانید از هدر رفت انرژی  جلوگیری کنید. به این شکل  صورت میزان انرژی مصرفی خانه و در نتیجه هزینه های انرژی کاهش پیدا می کند.

  • تغییر فضای زندگی

با اجرای مرمت منزل می توانید فضای قبلی خودتان را به صورت کلی تغییر دهید. به این صورت یک فضا جدید، ایده آل و متفاوت از فضای قبلی خواهید داشت. این کار باعث افزایش آسایش و راحتی شما خواهد شد.

  •       افزایش طول عمر بنا

با مرمت منزل می توانید به حفظ هرچه بیشتر بنا کمک کنید. به این صورت دیگر شرایط محیط امکان آسیب زدن به بنا را نداشته و طول عمر آن افزایش خیلی زیادی پیدا خواهد کرد.

  • سرمایه گذاری

با مرمت منزل ، شما دست به یک سرمایه گذاری بسیار مناسب خواهید زد. به این صورت که با افزایش طول عمر ساختمان، ارزش ملک خود را نیز بیشتر خواهید کرد.

روش های تعمیر و بازسازی منزل

حال که به صورت کامل با مرمت منزل و مزایای آن آشنا شده اید، شاید بخواهید که دست به بازسازی منزل خود بزنید. اگر قصد انجام این کار را داشته باشید، پیش از هر چیز باید با روش های تعمیرات و بازسازی خانه آشنا شوید. برخی از مهمترین این روش ها عبارت اند از:

روش آرکئولوژیک یا بازسازی علمی

در این روش نیاز به یک متخصص وجود دارد. در ابتدا تمامی ابعاد مورد بررسی قرار می گیرد. سپس اقدامات لازم برای مرمت خانه انتخاب می شود.

روش آرتیستیک یا بازسازی هنری

در این روش مرمت منزل بیشتر قسمت های جزئی مورد بازسازی قرار می گیرند..

روش پاکسازی

در این روش ممکن است بخش های اضافی حذف شوند.

روش تکمیلی

به کمک این روش بازسازی خانه، بخش هایی که فرسوده و یا قدیمی شده اند، مورد بازسازی قرار خواهند گرفت.

یکی از سوالات که بین مردم رایج است اینه که : عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان چیست؟

جواب نوع مواد  مورد نیاز، مساحت و متراژ ساختمان، تعداد نیروی کار و میزان بازسازی، از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت هستند