چرا باید خانه خود را بازسازی نماییم؟

چرا باید خانه خود را بازسازی نماییم؟ شاید هر فردی این سوال را از خود بپرسد. دلایل و اهداف زیادی در بازسازی خانه پنهان شده است و هر فردی بنا به دلایلی خانه یا محل کار خود را به دست بازسازی بسپارد. ساختن فضایی لوکس تر برای جذب مشتری در محیط های تجاری و اداری، ترمیم و مرمت سیستم های فاضلاب و برق ساختمان، احداث آسانسور در ساختمان های قدیمی، تغییر کاربری ساختمان، نو کردن متریال و المان های خانه و ساختمان، رفع نم گرفتگی سقف و دیوارها، تخریب و یا ساخت دیوارهای داخلی به منظور تفکیک فضا در ساختمان، بازسازی نمای ساختمان و اجرای روف گاردن در بام ساختمان، محوطه سازی و بازسازی آن به منظور ساخت فضایی دلچسب برای دورهمی در باغ و حیاط، تغییر دکوراسیون داخلی و انتخاب سبکی جدید برای چیدمان وسایل منزل می تواند دلایل قابل قبول برای بازسازی باشد.

 جا دارد به این نکته اشاره نماییم که ما در وبسایت مهندس فرح زادی از صفر تا صد خانه شما را به همراه طراحی و به صورت اصولی و مهندسی شده با سبک دکوراسیون داخلی انتخابی شما و متناسب با جیبتان با متریال با کیفیت بازسازی می نماییم. در این مطلب نیز دلایل و مسائلی که برای شروع بازسازی وجود دارد را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی دلایل مختلف بازسازی منزل و محل کار

اول از همه این را بدانید که بازسازی ساختمان در هر خانه ای یکسان نیست، در واقع کار بازسازی از جمله خدماتی است که پارامتر عمق برایش تعریف می شود. بازسازی هر خانه ای با توجه به نیازها و خواسته های کارفرما و خرابی هایی که با گذر زمان به وجود آمده است، عمقی دارد که با توجه به آن هزینه و زمان مورد نیاز برای اجرای کار برآورد می گردد. البته سبک بازسازی و طراحی داخلی نیز مساله ای است که ممکن است باعث افزایش و یا کاهش هزینه های بازسازی شود. با توجه به این تفاسیر بازسازی ساختمان می تواند از دید هر شخص و یا صاحب ملک دلیلی قابل توجه داشته باشد.

فروش ملک به قیمت بالاتر

تاثیر بازسازی بر سرعت فروش ملک و همچنین قیمت ملک غیر قابل چشم پوشی است. بارها و بارها پیش
آمده که کارفرمایان برای فروش سریعتر و بالابردن ارزش ملک خود، اصطلاحاً دستی به سر و روی ملک می کشند و بعد با قیمت دلخواه در مدت زمان اندکی آن ملک را می خرند. چراکه اغلب خریداران دوستدار خرید خانه های زیبا و مرتب و آماده سکونت هستند. البته خالی از لطف نیست که بدانید هرچقدر که بازسازی را با متریال و مصالح مرغوب تری انجام دهید، می توانید برحسب مخارج بازسازی، روی خانه قیمت گذاری نمایید.

مرمت بناهای قدیمی

برخی از بافت های شهری هستند که به عنوان آثار باستانی شناخته شده اند، مثل محله های نزدیک بازار بزرگ تهران که طبق مقررات باید بازسازی و مرمت شوند نه اینکه تبدیل به پاساژها و ساختمان های جدید شوند. بنابراین می توان یکی از اهداف انتخاب بازسازی ساختمان ترمیم بناهای قدیمی است. البته گاهی اوقات دیده شده برخی از بناهای قدیمی از نظر اسکلت و سازه ای ضعیف شده اند و دیگر قادر به نگه داشتن مصالح نیستند. در این صورت باید پس از تخریب کامل بنا، عملیات نوسازی را آغاز نمود و چاره ای برای حفظ آن بنای قدیمی نخواهیم داشت.

تعویض لوله ها و تاسیسات برقی و مکانیکال

در برخی مواقع خرابی، شکستگی و فقدان تاسیسات مورد نیاز در قسمتی از خانه باعث احساس نیاز به بازسازی شود. چراکه لوله ها و تاسیسات برقی و مکانیکی با گذشت زمان و بالا رفتن سن بنا پوسیده و کهنه می شوند و ممکن است نشتی پیدا کنند. در این صورت بازسازی ساختمان به منظور تعویض لوله های آب و فاضلاب صورت می گیرد که به دنبال آن چون کنده کاری در سازه صورت می پذیرد برای مثال مجبور هستیم کف ساختمان یا بخشی از دیوار را تغییر دهیم و از مصالح جدیدتری استفاده نماییم. البته جنس و نوع متریال و المان های مورد استفاده بستگی به بودجه و سلیقه کارفرما خواهد داشت. توصیه ما نیز در گروه طرح و ساخت مهندس فرح زادی این است که اگر تاسیسات مکانیکال و برقی ساختمانی در معرض تعویض قرار گرفته است بهتر است به یکباره فضاهای دیگر خانه نیز مطابق نظرات و سلایق کارفرما بازسازی شود تا کار تخریب یک بار انجام شود و شما در آینده مجبور به دوباره کاری نباشید.

انتخاب بازسازی به جای نوسازی ساختمان

قطعاً همه به دنبال خانه هایی نو،  جدید و لاکچری هستند اما به دلیل زمان، هزینه و راحتی کار، بازسازی بیش از نوسازی مورد استقبال مالکان قرار گرفته است. علاوه بر آن با گران شدن ملک و زمین بسیاری از مالکان زیر بار مشارکت در ساخت نمی روند و دوست دارند ملک و زمین خود را به صورت مدیریت پیمان بسازند که البته با این قیمت ها در توان هر کسی نیست که هزینه های ساخت را بپردازد. در نتیجه این مالکان تصمیم به بازسازی ساختمان گرفته و خانه یا محل کار خود را نو می نمایند. علاوه بر مسائل مالی، مسئله وقت نیز در این میان قابل توجه است. زمان بازسازی بسیار کوتاه تر از نوسازی صفر تا صد یک ساختمان است. برای بازسازی نیازی نیست که در آن مدت خانه ی دیگری رهن یا اجاره نمایید اما در روند نوسازی ساختمان باید خانه ای دیگر برای خود اجاره و رهن نمایید تا در آن مدت که خانه در حال ساخت است، در آن زندگی نمایید.

تغییر کاربری ساختمان

تغییر کاربری ساختمان نیز یکی از دلایل مهم بازسازی می باشد. برای تغییر کاربری ساختمان  نیاز به یک بازسازی اساسی خواهیم داشت. البته برای این کار نیاز به مجوز رسمی از شهرداری پیدا می کنیم در غیر این صورت در حین روند پروژه بازرسان شهرداری کار را به مدت چندین روز یا چندین ماه مختل نماید. به طور کلی تغییر کاربری ساختمان یعنی یک ساختمان مسکونی را تبدیل به ساختمان اداری یا تجاری نماییم. در این صورت با توجه به طرح جای دیوارها، اتاق ها و راه پله نیز تغییر خواهد نمود.

احداث آسانسور یا جابه جایی مشاعات

معمولاً در ساختمان های قدیمی آسانسور وجود ندارد. برای بازسازی و احداث آسانسور در این ساختمان ها باید تمامی موارد و نکات ایمنی و سازه ای رعایت شود. مانند تغییر کاربری، احداث آسانسور در ساختمان های قدیمی نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح خواهد داشت. همچنین جابه جایی راه پله که جزئی از مشاعات ساختمان محسوب می شود احتیاج به دریافت مجوز دارد.

اجرای سبک دلخواه دکوراسیون داخلی

این روز ها با پیشرفت و گسترش علم و دانش معماری و دکوراسیون داخلی و مُد شدن سبک های مختلف، نظر افراد به سمت سبک های مختلف طراحی داخلی جلب شده است. انواع سبک های دکوراسیون داخلی از جمله سبک کلاسیک، سبک مدرن و سبک مینیمال، سبک هایی هستند که بیشترین طرفداران را دارد. ما در گروه طرح و ساخت فرح زادی با اکیپ طراحی نکته سنج و اکیپ اجرایی کاربلد و ماهر می توانیم آنچه که در ذهن شماست را ابتدا به صورت اجرایی طراحی نماییم و سپس با ظرافت تمام پیاده سازی نماییم. با توجه به این تفاسیر چیدمانی با توجه به سبک دلخواه می تواند یکی از دلایل شروع یک بازسازی باشد.

برای انتخاب سبک نیز می توانید سرچی در اینترنت نمایید و با دیدن تصاویر زیاد دید خود را نسبت به آن افزایش دهید. همچنین می توانید در یک جلسه کاملاً رایگان ( به صورت حضوری یا تلفنی ) با جناب مهندس فرح زادی، از تجربیات ایشان استفاده نمایید.

به کارگیری علم فنگشویی در بازسازی و دکوراسیون داخلی

حتماً تا به حال اسم فنگ شویی در معماری و چیدمان منزل یا محل کار را شنیده اید. بسیاری از افراد با ورود به این زمینه قصد دارند خانه خود را بر اساس این علم و دانش بازسازی نمایند و همچنین وسایل منزل خود را با توجه به این موضوع جایگذاری نمایند.

زمان مورد نیاز برای بازسازی منزل

زمان بازسازی خانه با توجه به پارامترهای مشخصی برآورد می شود. عمق بازسازی، خوش قولی افرادی مانند کابینت کار، سرعت کارگران، میزان خطا در بازسازی، میزان پیگیری کارها توسط مهندس مجری از جمله عواملی است که در اجرای یک طرح اصولی موثر می باشد. ما در گروه طرح و ساخت فرح زادی با طراحی و داشتن تمام دیتیل های اجرایی و اکیپ اجرایی کاربلد و پیگیری تمام وقت مهندس فرح زادی توانسته ایم تا اکنون تمامی کارهای خود را طبق قرارداد و در زمان انجام شده با کیفیت و به صورت اصولی و در نظر گرفتن مسائل سازه ای به اتمام رسانده ایم.

هزینه مورد نیاز برای بازسازی

هزینه بازسازی نیز با توجه به جنس متریال، میزان لوکس بودن کار، زمان بازسازی، عمق بازسازی، تعداد کارگران، نوع سبک دکوراسیون داخلی، بستگی دارد. شما کارفرمایان گرامی می توانید با توجه به بودجه خود سبک طراحی داخلی و متریالی را انتخاب نمایید که متناسب با آن باشد. برای مثال سبک کلاسیک یک سبک پر هزینه است و نیاز به مصالح و متریالی لوکس و کار شده دارد. در مقابل سبک مینیمال یکی از سبک هایی است می توان با المان های ساده و کم هزینه تر آن را به مرحله اجرا رساند.

در شروع کار بازسازی به چه مواردی باید توجه نماییم؟

برای شروع کار بازسازی چند مورد را باید در نظر بگیریم تا روند کار به بهترین نحو انجام شود و در نهایت پس از آن حجم از کار نفسی راحت بکشیم و از نتیجه کار به اندازه کافی لذت ببریم. برای همین توصیه می کنیم، قبل از آنکه اقدام به بازسازی نماییم موارد زیر را در نظر داشته باشیم:

  1. به متراژ خانه توجه نماییم

انتخاب سبک و رنگ در متراژ خانه بسیار موثر است، یعنی با انتخاب یک رنگ نامناسب در یک خانه ی کوچک ممکن است بیش از آن چیزی که فکر کنیم، به معنای واقعی کلمه فاجعه شود و چشم را اذیت کند و دل را بزند.

  1. کار را به دست کاردان بسپاریم

یک مجری کاربلد و عضو نظام مهندسی کار بازسازی بسیار ماهرانه تر و اصولی تر پیش می برد و تمام جزئیات سازه ای را در نظر می گیرد، در این صورت خطر احتمال افتادن مصالح یا ریزش دیوار به صفر می رسد. اما اگر مجری دید مهندسی نداشته باشد و بازسازی را غیر اصولی انجام دهد بعدها ممکن است اتفاقات غیر قابل جبرانی رخ دهد.

  1. بهتر از سبک طراحی داخلی را با توجه متراژ خانه انتخاب نماییم

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره داشتیم سبک بازسازی باید متناسب با متراژ خانه باشد. شاید شما به سبک کلاسیک علاقه زیادی داشته باشید اما انتخاب و پیاده سازی این سبک در خانه های زیر صد متر چندان مناسب نیست و حتی باعث می شود خانه شما از آن چیزی که هست نیز کوچکتر به نظر برسد. در صورتی که با انتخاب سبک مدرن در خانه های زیر صد متر به دلبازی خانه کمک شایانی خواهید کرد.

  1. قبل از بازسازی بودجه خود را مشخص نمایید

قبل از بازسازی بودجه خود را مشخص نمایید و حتی از آن چیزی که به صورت سر انگشتی محاسبه می کنید کمی بیشتر در نظر بگیرید. چرا که تجربه نشان داده است غالباً کارفرماها در اواسط کار نظرشان در مورد مدل و جنس متریال عوض می شود. در اغلب موارد این متریال گرانتر از چیزی است که در اول کار انتخاب کرده اند. بنابراین برای آنکه هزینه های شما از بودجه شما بیشتر نشود، هزینه ها را کمی بالاتر از آنچه که محاسبه می شود در نظر بگیرید. همچنین در این اوضاع اقتصادی که قیمت صالح هر روز در خور تغییر هستند نیز بهتر است این کار را انجام دهید.

  1. از فضاهای خود به نحو احسن استفاده کنید

برای فضاهای پرت خانه فکری کنید! شما می توانید از فضاهایی که استفاده نمی شود به نحو احسن استفاده نمایید و آن بخش از خانه را که سالها استفاده نمی کردید تبدیل به فضایی کاربردی نمایید. ما در گروه مهندس فرح زادی با تهیه نقشه های اولیه از خانه و یا محل کار شما و طراحی فکر شده برای جای جای خانه شما فکری می کنیم تا تمام فضاهای طراحی شده مورد استفاده قرار گیرد و کاربردی باشد.