بیوگرافی کتانه افشاری نژاد + عکس

بیوگرافی کتانه افشاری نژاد + عکس

کتانه افشاری نژاد متولد 1352 است.او نخستین تجربه بازیگری خود را در سال 1370 با مجموعه رستاک شروع کرد. سریال گمشده با کارگردانی رضا کریمی آخرین کار تلویزیونی او در نقش مادر ترنج است. کتانه افشاری نژاد علاوه بر بازیگری در صدا و سیما نیز صحبت می کند و در حال حاضر بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت دارد. او دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران است. او فعالیت هنری خود را از مدرسه آزاد به مدیریت امین تازخ آغاز کرد و از آن جا فارغ التحصیل شد. او علاوه بر این فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از انجمن فیلم جوانان است. کتانه افشاری نژاد از سال 1370 فیلمبرداری را در فیلم رستاک شروع کرد ولی به دلیل اینکه با بازیگران و همکارانش به خوبی در دل مردم جای نگرفت ترجیح داد به کار خود در تئاتر ادامه دهد. از آثار مهم و نقش های او در مجموعه گمشدگان، فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت و سریال چتری برای خورشید می باشد. کتانه افشاری نژاد نخستین بار در سال ۱۳۸۵ در تلویزیون ظاهر شد و در مجموعه نسیم وصل به کارگردانی محسن شهابی ایفای نقش کرد. همکاری با بازیگرانی مثل رضا سعیدی، قربان نجفی، مریم بوبانی و عبدالرضا زهره کرمانی توانست بر تجربیات او بیفزاید.

چهارشنبه 19 اردیبهشت

او با ایفای نقش در این فیلم توانست مهارت های خود را در این نقش نمایش بدهد و به خوبی در بین مخاطبان فیلم بدرخشد. او با بازی در این فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت توانست تجربه بازیگری خوبی داشته باشد. او در این فیلم با وحید جلیلوند همکاری کرد که علاوه بر همکاری با امیر آقایی، نیکی کریمی، برزو ارجمند و حشمت آرمید به تجربیات او اضافه کرد و موفق شد در سینما معرفی شود. کتانه افشاری نژاد در سال 1393 برای سینما و تلویزیون تلاش زیادی کرد و نقش خود را در این فیلم به خوبی ایفا نمود.

تجربه های کتانه افشاری نژاد

کتانه افشاری نژاد در این سال ها تجربه همکاری با هنرمندان زیادی را داشت و علاوه بر فیلم خوش نمایش چهارشنبه 19 اردیبهشت سال 1396 در مجموعه گمشدگان با کارگردانی رضا کریمی بازی کرد. او با بازیگرانی مثل پیمان بازغی، بهنام تشکر، ستاره اسکندری و فریبا نادری کار کرده است. در بین بازیگران دو بار بیشترین کار را با سعید داخ انجام داده است. بیشترین کار هنری کتانه افشاری نژاد در فیلم های تلویزیونی است. به همین دلیل بهتر است او را به عنوان یک بازیگر تلویزیون بیشتر بشناسیم. البته در سینما هم به صورت حرفه ای کار کرده است.

ازدواج کتانه افشاری نژاد

تا الان از ازدواج این بازیگر اطلاعاتی منتشر نشده و این بازیگر 45 سال دارد و فکر می کنیم که مجرد باشد.

کتانه افشاری نژاد اولین بار در سال ۱۳۸۳ در سینما ظاهر شد و در فیلم من بن لادن نیستم با کارگردانی احمد طالبی نژاد ایفای نقش کرد و کار با غلامحسین لطفی، ابراهیم آبادی و قاسم زارع را تجربه نمود. در سال 1386 روزهای پرکاری را در سینما و تلویزیون سپری کرد که مهمترین کار امسال بازی در مجموعه سایه تنهایی با کارگردانی بیژن شکرریز است. شاید بعد از اولین فعالیت سینمایی اش نتوانست هنرنمایی خود را در مقایسه با دیگر هنرمندان نمایش بدهد و بعد بخواهد به تئاتر ادامه دهد. او گفت: من در تئاتر هستم و به آن علاقه دارم درامد از تئاتر وجود ندارد ولی من تئاتر را دوست دارم وی گفت: مدت زیادی است که پیشنهادهای خوبی از سینما و تلویزیون ندارم و ترجیح می دهم با گروه تئاتر شایا همکاری نمایم.

فیلم های سینمایی کتانه افشاری نژاد

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت  دختران
فکر میکنم چیزی و فراموش کردم اما  من بن لادن نیستم
این زن حرف نمیزند فاصله
شیر تو شیر

 

سریال های کتانه افشاری نژاد

رستاک  گمشدگان
ملکوت سایه تنهایی
 نسیم وصل جاودانگی
فرزند صالح از نفس افتاده

 

تئاترهای کتانه افشاری نژاد

سقراط  فاوست
ترور  سیاوش سردار خاموش
درخشش در ساعت مقرر  تاج محل
لیلی و مجنون  —-

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا