بیوگرافی مهسا مهجور + عکس

زندگی نامه مهسا مهجور + عکس های همسر و دخترش

مهسا مهجور متولد 18 اسفندماه سال 1353 می باشد. وی دارای مدرک دیپلم تئاتر از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما ایران است. علاوه بر این فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی با مدرک لیسانس جامعه شناسی می باشد. این بازیگر در عرصه های مختلف هنری اعم از بازیگری در تلویزیون، سینما، تئاتر، مجری گری و استاد دانشگاه فعالیت می کند.

بیوگرافی مهسا مهجور

نام : مهسا مهجور

تاریخ تولد: 18 اسفندماه 1353

محل تولد: تهران

وضعیت تأهل: متأهل

پیشه : بازیگر

بیوگرافی کامل مهسا مهجور

مهسا مهجور فرزند مسعود مهجور مدیر تولید است

مهسا مهجور زاده ی 18 اسفندماه 1353 می باشد. وی در نوجوانی در مدرسه ی هنر و ادبیات صدا و سیما ایران در رشته بازیگری تئاتر تحصیل کرده است.

این بازیگر در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان بازیگر نقش آفرینی کرده است و تجربه مجری گری دارد. یکی از برنامه های تلویزیونی محبوبی که مهسا مهجور در آن به عنوان مجری حضور یافته است، مسابقه راز سیب می باشد.

پدر مهسا مهجور، مسعود نام دارد. مسعود مهجور یک مدیر تولید مطرح در ایران است که در عرصه بازیگری نیز فعالیت می کند.

مهسا مهجور در کنار فعالیت بازیگری در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر به عنوان استاد تدریس می کند.

از سری نقش های خوب مهسا مهجور می توان به حضور در فیلم سینمایی رخساره اشاره کرد. محتوای فیلم سینمایی رخساره درباره ی یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی سالمندان به نام تینا است که در راستای تکمیل تحقیقات وارد خانه سالمندان می شود.

شروع فعالیت مهسا مهجور

فیلم رخساره از فعالیت های برجسته ی مهسا مهجور است

مهسا مهجور در سال 1373 برای نخستین بار با حضور در نمایش “سلطان مار” تجربه بازی در تئاتر را کسب کرد. وی در عضویت گروه مروارید قرار دارد و از شاگرد های یکی از بازیگران برجسته ی سینما، تئاتر و تلویزیون به نام گلاب آدینه محسوب می شود.

در بازه ی زمانی که مهسا مهجور در نمایش های تئاتر به ایفای نقش می پرداخت، در برنامه فرزاندن ایران به عنوان مجری ظاهر شد. حدود دو سال پس از کسب تجربه مجری گری در قاب تلویزیون برای اولین بار در سریال “بهار آسمانی” هنر نمایی کرد.

سریال بهار آسمانی به کارگردانی مهدی نوربخش در سال 1375 به تولید رسیده است. پس از شکوفا شدن استعداد خانوم مهجور در عرصه بازیگری، از وی در خصوص بازی در فیلم های متعددی اعم از فرزندان ایران، لانه شیطان، فردا دیر است، کاشانه و کلبه سپید دعوت شد.

مهسا مهجور پس از ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی “همه بچه های من” در سال 1388 از دنیای بازیگری فاصله گرفت. زین پس حدود 11 بعد از همکاری با مرضیه برومند، با هنر نمایی در سریال دیدنی و جذاب ” بچه مهندس” در سال 1399 به فعالیت در عرصه بازیگری بازگشت.

مجموعه تلویزیونی بچه مهندس 3 تحت کارگردانی علی غفاری در چهار فصل به تولید رسیده است. مهسا مهجور در راستای تولید فیلم بچه مهندس 3 در نقش نسیم جفرودی دوست تینا به ایفای نقش پرداخته است. وی در این راستا با بازیگر هایی نظیر ثریا قاسمی، کامران تفتی، روزبه حصاری، فرهاد قائمیان، فریده دریامج، اتابک نادری و کاوه سماک باشی به همکاری پرداخته است.

فعالیت های مهسا مهجور در عرصه تئاتر

مهسا مهجور و دخترش لنیا

عمده تمرکز مهسا مهجور در عرصه هنر به تئاتر اختصاص دارد. این چهره به موجب ایفای نقش های بی نظیر در تئاتر موفق به کسب جایزه های متعدد شده است.

مهسا مهجور در خصوص بازی در نمایش دو نفره “جنایات و مکافات” تحت کارگردانی چیستا یثربی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن در سال 1385 شد. این جایزه در مسکو از جشنواره بین المللی آثار کلاسیک روس به مهسا مهجور تعلق گرفت.

عنوان بهترین و ماندگار ترین بازی های تئاتر در طول تاریخ تئاتر ایران به بازی مهسا مهجور در نمایش ” یک شب دیگر هم بمان سیلویا” باز می گردد. وی به موجب هنر نمایی در نقش یک شاعر، مقاله نویس و  نویسنده داستان های کوتاه آمریکایی به نام سیلویا پلات در جشن بازیگر عنوان بهترین بازیگر سال تئاتر را کسب کرد.

از سری فعالیت های هنری مهسا مهجور در تئاتر می توان به سلطان مار، اتوبوسی به نام هوس، چرخه ی آتش، حکایت مطربان این دیار، یک قاب برای همیشه، زنی برای همیشه و دخترک شب طولانی اشاره کرد.

وضعیت تاهل و ازدواج مهسا مهجور

مهسا مهجور و همسرش

مهسا مهجور، بازیگر خوش ذوق و پرنشاط تئاتر متأهل است. همسر وی ایرج نسیمی نام دارد. ثمره ی عشق خانم مهجور با آقای نسیمی یک دختر به نام لنیا است که زاده ی تیر ماه 1395 می باشد.

علاقه مندی های مهسا مهجور

مهسا مهجور به مجری گری علاقه مند است

مهسا مهجور به فعالیت در عرصه مجری گری علاقه مند است. نخستین فعالیت مجری گری وی به مسابقه راز سیب در سال 1375 اختصاص دارد. این مسابقه تلویزونی در 30 قسمت به وسیله ی محمد صادق جلالی تولید شد که خانم مهجور در آن به همراه فرهاد جم به عنوان مجری برنامه ظاهر شدند.

یکی دیگر از تجربه های مهسا مهجور در عرصه مجری گری، در برنامه فرزندان ایران بوده است. این برنامه در سال 1375 به وسیله ی امیر سماواتی ساخته شده است.

مهسا مهجور در رشته های ورزشی تکواندو و دفاع شخصی فعالیت می کند. وی به نواختن ساز دف علاقه مند است و به زبان انگلیسی تسلط کامل دارد.

آثار مهسا مهجور

مجموعه های تلویزیونی مهسا مهجور

بچه مهندس (1399)  همه بچه های من (1388)
روز رفتن (1385) خواستگاران (1386)
مار و پله (1384) فرستاده (1381)
 کلبه سپید (1379) کاشانه (1378)
فردا دیر است (1376) لانه شیطان (1377)
فرزندان ایران (1375) بهار آسمانی (1375)

 

فیلم های سینمایی مهسا مهجور

رخساره (1380)  دوشیزه (1381)
آرامش در میان مردگان (1384)

 

تئاترهای مهسا مهجور

سلطان مار هتل عروس
 خانه برناردا آلبا زنی برای همیشه
دخترک شب طولانی یک قاب برای همیشه
چشم بد دور آوای باد
اتوبوسی به نام هوس عروسی خون
چرخه آتش حکایت مطران این دیار

 

عکس های مهسا مهجور

مهسا مهجور در فیلم سینمایی دوشیزه ایفای نقش کرده است

 

مهسا مهجور در کنار پدر و دخترش

 

مهسا مهجور و دخترش در سریال بچه مهندس 3

 

مهسا مهجور در عرصه ی تئاتر و تلوزیون فعالیت کرده است

 

منبع: بیتوته

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا