بیوگرافی لیلا بلوکات

بیوگرافی لیلا بلوکات + عکس های لیلا بلوکات

لیلا بلوکات در ۴ آذر ۱۳۶۳ به دنیا آمد. اوبازیگر سینما و تلویزیون ایران و دارای دو خواهر و یک برادر است. لیلا بلوکات از سال 1377 در تئاتر کودک و نوجوان در فرهنگسرا فعالیت خود را آغاز کرد. لیلا بلوکات از سال 1378 با حضور در سریال روزهای زندگی با کارگردانی سیروس مقدم به طور رسمی به حرفه بازیگری وارد شد. لیلا بلوکات بعد از حضور موفق در سریال یوسف پیامبر و بازی در نقش همسر آخناتون روز به روز بیشتر به شهرت رسید.

لیلا بلوکات در مورد روش ورودش به زمینه بازیگری گفت: اولویت تحصیل من شرکت در هنرستان صدا و سیما بود که متاسفانه ظرفیتش پر بود. در نتیجه برای ادامه تحصیل در هنرستان کار و دانش معرفی شدم. در این آموزشگاه فقط رشته قالی بافی ظرفیت خالی داشت و برای ورود به رشته هنر باید ثبت نام می کردم. بالاخره به دانشگاه رفتم و نزد میکائیل شهرستانی، امین تارخ و استاد سمندریان کلاس بازیگری گذراندم. در سال 1377 در فرهنگسراها حضور داشتم و برای اولین بار در سریال سیروس مقدم و مجید اوجی در مقابل دوربین رفتم.

لیلا بلوکات در مصاحبه ای گفت من خانواده ام را دوست دارم و خانواده ام را خیلی دوست دارم. روابط من با اعضای خانواده ام خیلی صمیمی و نزدیک می باشد. یکی از خواهرهای من نوشا نام دارد که متاهل است و در رشته مهندسی الکترونیک و برق تخصص دارد و خواهرزاده عزیزم رادمان فرزند نوشا است. خواهر کوچکتر من میترا نام دارد که در رشته مدیریت جهانگردی و جهانگردی ایران تحصیل می کند و یک برادر دارم که در رشته نقشه کشی صنعتی تحصیل می کند.

در خانواده ام تنها من دست به کار هنر هستم. با اینکه خواهرم میترا در 6-7 سالگی در سریالی از آقای سیروس مقدم نقش دخترم افسانه بایگان را بازی می کرد اما اصلا علاقه ای به ادامه این کار نداشت. لیلا بلوکات موسس موسسه خیریه مهر لیلا می گوید: از کودکی همیشه علاقه داشتم به دیگران کمک کنم. برای داشتن چنین خیریه ای و خدا را شکر بعد از اینکه به مهارت بازیگری دست یافتم و با تلاش و کمک خانواده و دوستانم این آرزو محقق شد. من ابتدا با هشت کودک معلول شروع کردم. من حالا نزدیک به هزار فرزند دارم که می توانند رویاهای خود را برآورده کنند.

لیلا بلوکات علاقه شدیدی به ورزش دارد. او گفت: من از بچگی عاشق والیبال بودم. بخش بانوان باشگاه هنرمندان چند سالی است که کار می کند و من با این تیم شروع به کار و بازی کردم. در اصل از تیم والیبال هنرمندان شروع کردم اما در سه چهار تیم دیگر هم بازی می کنم. لیلا بلوکات به غیر از والیبال در رشته سوارکاری نیز فعالیت دارد.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی لیلا بلوکات